SME

Odvolania voči rozhodnutiu k druhej etape električky v Petržalke zamietli

Predĺženie trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Fotoarchív SME)

BRATISLAVA. Odvolania voči územnému rozhodnutiu k pripravovanej stavbe druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke (Bosákova - Janíkov dvor) okresný úrad zamietol.

Zároveň potvrdil rozhodnutie petržalského stavebného úradu z októbra 2018. Pre TASR to uviedol hovorca hlavného mesta Peter Bubla s tým, že rozhodnutie nadobudne právoplatnosť po jeho doručení účastníkom konania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodnutie nebolo právoplatné

Rozhodnutie o umiestnení stavby k projektu druhej etapy električkovej trate v Petržalke nebolo právoplatné. Hoci ho ešte na jeseň 2018 vydal hlavnému mestu petržalský stavebný úrad, voči rozhodnutiu sa odvolali traja účastníci konania.

SkryťVypnúť reklamu

Ich odvolanie bolo preto v štádiu posudzovania odvolacím orgánom, v tomto prípade Okresným úradom Bratislava.

Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie. "Po jej doručení na magistrát a po kontrole budú prebiehať prerokovania s dotknutými subjektmi za účelom získania kladných stanovísk," spresnil Bubla.

Po získaní stanovísk hlavné mesto požiada o vydanie stavebného povolenia štyri stavebné úrady. "Mesto postupuje v zmysle stanoveného harmonogramu," deklaruje hovorca bratislavskej samosprávy.

Vysúťažia zhotoviteľa

Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok na získanie financovania prostredníctvom európskych zdrojov cez Operačný program integrovaná infraštruktúra (OPII).

SkryťVypnúť reklamu

Projekt musí byť preto zrealizovaný najneskôr v roku 2023. Pred troma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020.

Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke. Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os.

Súbežne s radiálou budú vybudované cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať bude viesť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 656
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 252
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 425
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 330
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 427
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 774
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 702
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 176
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 615
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 252
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 356
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 474
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 611
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 711
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 591
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu