SME
Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Odvolania voči rozhodnutiu k druhej etape električky v Petržalke zamietli

Predĺženie trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Fotoarchív SME)

BRATISLAVA. Odvolania voči územnému rozhodnutiu k pripravovanej stavbe druhej etapy električkovej trate v bratislavskej Petržalke (Bosákova - Janíkov dvor) okresný úrad zamietol.

Zároveň potvrdil rozhodnutie petržalského stavebného úradu z októbra 2018. Pre TASR to uviedol hovorca hlavného mesta Peter Bubla s tým, že rozhodnutie nadobudne právoplatnosť po jeho doručení účastníkom konania.

Rozhodnutie nebolo právoplatné

Rozhodnutie o umiestnení stavby k projektu druhej etapy električkovej trate v Petržalke nebolo právoplatné. Hoci ho ešte na jeseň 2018 vydal hlavnému mestu petržalský stavebný úrad, voči rozhodnutiu sa odvolali traja účastníci konania.

SkryťVypnúť reklamu

Ich odvolanie bolo preto v štádiu posudzovania odvolacím orgánom, v tomto prípade Okresným úradom Bratislava.

Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie. "Po jej doručení na magistrát a po kontrole budú prebiehať prerokovania s dotknutými subjektmi za účelom získania kladných stanovísk," spresnil Bubla.

Po získaní stanovísk hlavné mesto požiada o vydanie stavebného povolenia štyri stavebné úrady. "Mesto postupuje v zmysle stanoveného harmonogramu," deklaruje hovorca bratislavskej samosprávy.

Vysúťažia zhotoviteľa

Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok na získanie financovania prostredníctvom európskych zdrojov cez Operačný program integrovaná infraštruktúra (OPII).

SkryťVypnúť reklamu

Projekt musí byť preto zrealizovaný najneskôr v roku 2023. Pred troma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020.

Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke. Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os.

Súbežne s radiálou budú vybudované cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať bude viesť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 19 943
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 505
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 331
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 735
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 897
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 681
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 344
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 327
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 70 900
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 835
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 884
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 5 935
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 799
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 5 066
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 595
  8. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 3 372
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu