SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Výstavba električkovej trate v Petržalke môže pokračovať

Okresný úrad zamietol námietky voči výstavbe novej trate.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba električkovej trate na koniec Petržalky môže pokračovať. Okresný úrad v Bratislave totiž zamietol pripomienky účastníkov stavebného konania. Magistrát tvrdí, že príprava ide podľa harmonogramu, trať treba dokončiť do roku 2023.

Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie.

Prečítajte si tiež: Vallo nechce predávať pozemky pri električkovej trati v Petržalke Čítajte 

"Po jej doručení na magistrát a po kontrole budú prebiehať prerokovania s dotknutými subjektmi za účelom získania kladných stanovísk," spresnil hovorca Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Po získaní stanovísk hlavné mesto požiada o vydanie stavebného povolenia štyri stavebné úrady. "Mesto postupuje v zmysle stanoveného harmonogramu," deklaruje hovorca bratislavskej samosprávy.

Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby.

Ak nestihnú, nepreplatia

Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musia urobiť do konca roku 2023, dovtedy je jeho financovanie možné z európskych zdrojov.

Pred troma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020.

Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však spôsobilo zdržanie v podobe roka a siedmich mesiacov.

Brzdili ju pripomienky

Územné rozhodnutie na stavbu trate vydal 12. novembra 2018 stavebný úrad mestskej časti Bratislava – Petržalka. Voči výstavbe vzniesli odvolania viacerí

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nové trate električiek v Bratislave už mohli byť Čítajte 

účastníci stavebného konania, ktorí vlastnia priľahlé pozemky pri budúcej električkovej trati. Úrad námietky následne prešetril a zamietol.

„Námietky by posunuli výstavbu, respektíve kolaudáciu električky na taký dátum, že by bolo ohrozené čerpanie eurofondov,“ povedal člen komisie územného plánu, výstavby a dopravy v petržalskom zastupiteľstve Oliver Kríž.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravu v najväčšej mestskej časti Petržalka.

Prečítajte si tiež: Cez Petržalku malo ísť metro Čítajte 

Nová električková trať bude dlhá 3,8 km a bude mať sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s novou radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú birodiverzitu
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú birodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 961
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 052
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 8 533
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 668
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 387
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 247
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 837
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 804
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 811
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 17 785
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 566
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 863
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 713
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 471
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 825
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 330
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu