SME

Výstavba električkovej trate v Petržalke môže pokračovať

Okresný úrad zamietol námietky voči výstavbe novej trate.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba električkovej trate na koniec Petržalky môže pokračovať. Okresný úrad v Bratislave totiž zamietol pripomienky účastníkov stavebného konania. Magistrát tvrdí, že príprava ide podľa harmonogramu, trať treba dokončiť do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie.

Prečítajte si tiež: Vallo nechce predávať pozemky pri električkovej trati v Petržalke Čítajte 

"Po jej doručení na magistrát a po kontrole budú prebiehať prerokovania s dotknutými subjektmi za účelom získania kladných stanovísk," spresnil hovorca Peter Bubla.

SkryťVypnúť reklamu

Po získaní stanovísk hlavné mesto požiada o vydanie stavebného povolenia štyri stavebné úrady. "Mesto postupuje v zmysle stanoveného harmonogramu," deklaruje hovorca bratislavskej samosprávy.

Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby.

Ak nestihnú, nepreplatia

Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Projekt II. etapy električkovej trate do Petržalky musia urobiť do konca roku 2023, dovtedy je jeho financovanie možné z európskych zdrojov.

Pred troma rokmi ešte mesto predpokladalo začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020.

Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však spôsobilo zdržanie v podobe roka a siedmich mesiacov.

Brzdili ju pripomienky

Územné rozhodnutie na stavbu trate vydal 12. novembra 2018 stavebný úrad mestskej časti Bratislava – Petržalka. Voči výstavbe vzniesli odvolania viacerí

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nové trate električiek v Bratislave už mohli byť Čítajte 

účastníci stavebného konania, ktorí vlastnia priľahlé pozemky pri budúcej električkovej trati. Úrad námietky následne prešetril a zamietol.

„Námietky by posunuli výstavbu, respektíve kolaudáciu električky na taký dátum, že by bolo ohrozené čerpanie eurofondov,“ povedal člen komisie územného plánu, výstavby a dopravy v petržalskom zastupiteľstve Oliver Kríž.

Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor vo veľkej miere odbremení súčasnú dopravu v najväčšej mestskej časti Petržalka.

Prečítajte si tiež: Cez Petržalku malo ísť metro Čítajte 

Nová električková trať bude dlhá 3,8 km a bude mať sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s novou radiálou chcú vybudovať cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam.

Bratislava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Poisťovníctvo je plné predsudkov. Dá sa však robiť inteligentne
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 21 126
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 883
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 614
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 540
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 630
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 538
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 152
  8. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 905
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 57 819
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 17 383
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 140
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 138
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 395
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 884
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 776
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 3 773
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu