SME

V dopravnom podniku zvýšia platy, štrajk nebude

Vallo sľubuje aj zastavenie plytvania peniazmi v podniku

Primátor Matúš Vallo sľúbil zamestnancom Dopravného podniku zvýšenie platov na rokovaní 7. mája.Primátor Matúš Vallo sľúbil zamestnancom Dopravného podniku zvýšenie platov na rokovaní 7. mája. (Zdroj: Magistrát hlavného mesta Bratislavy)

BRATISLAVA. V Dopravnom podniku Bratislava (DPB) sa končí štrajková pohotovosť, ktorá trvala od začiatku mája. Odborárom sa podarilo vyrokovať zvýšenie platov s mestom, ktoré na to pošle 3,2 milióna eur. Magistrát sľubuje aj ozdravenie podniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najviac robotníkom

"Najväčší nárast mzdy by sa mal prejaviť u kvalifikovaných robotníkov a vodičov," uviedol primátor Matúš Vallo. V nedostatkových, kvalifikovaných robotníckych profesiách zdvihnú platy o viac ako 20 percent, vodiči dopravných prostriedkov MHD dostanú o desať percent navyše.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Odborári z bratislavského dopravného podniku sú v štrajkovej pohotovosti Čítajte 

"V robotníckych profesiách ide o historicky najvyšší nárast miezd a u vodičov o najvyšší nárast za posledné roky," povedala hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová.

Podľa nej sa platy zvyšujú každoročne o štyri až päť percent. Vraví, že priemerná mzda vodiča MHD sa v prvom kvartáli tohto roka dostala na úroveň 1423 eur. Vodič autobusu podľa nej dostáva 1433 eur, vodič trolejbusu 1539 eur a električky 1281. Celkovo dopravné prostriedky v hlavnom meste šoféruje 1470 ľudí.

V júli 2018 tiež na základe požiadavky odborov vodičom a robotníkom pridali 40 centov za hodinu, čo na mesačnom plate predstavovalo zvýšenie o 64 eur.

Štrajk nebude

Odborári potvrdili, že štvrtkovým podpisom dodatku ku kolektívnej zmluve sa zároveň končí štrajková pohotovosť v DPB. Do štrajkovej pohotovosti vstúpili od začiatku mája.

SkryťVypnúť reklamu

Od zamestnávateľa požadovali zvýšenie miezd pre zamestnancov, ktorých je približne 2700. Avizovali, že ak sa do štvrtka s vedením DPB nedohodnú na lepších platoch, budú zvažovať vyhlásenie štrajku.

Plytvanie peniazmi

Odborári pritom už niekoľko mesiacov upozorňujú na to, ako sa v podniku plytvá peniazmi, napríklad sa nakupujú niekoľkonásobne predražené súčiastky. Problém pretrváva už dlhé roky.

Prečítajte si tiež: Audit odhalil chyby v DPB aj OLO Čítajte 

Napríklad v roku 2015 mestský audit odhalil až trojnásobne drahšie čistenie bratislavských vozidiel v porovnaní s tým, čo platili dopravné podniky v Košiciach a Žiline, ale aj straty miliónov eur na vymáhaní pohľadávok či nevýhodné podmienky úverov.

Mesto dotuje dopravný podnik sumou okolo 60 miliónov ročne. Ide o najväčšiu kapitolu v rozpočte Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

V podniku je nové vedenie od 14. februára. Vallo vymenil predstavenstvo, dozornú radu, bývalého generálneho riaditeľa Milana Urbana nahradil dočasný riaditeľ Vladimír Rafaj. Nového šéfa majú vybrať v konkurze.

Nové vedenie už podľa magistrátu urobilo opatrenia na ozdravenie spoločnosti, napríklad úsporu nákladov a isté zlepšenie pracovných podmienok zamestnancov. Začalo riešiť aj zníženie cien za náhradné dielce a služby, zoštíhlenie administratívy, prípravu vybudovania sociálnych zariadení pre vodičov MHD. "Pripravujeme aj návrh na stabilizáciu nedostatkových profesií," sľúbili. Chýbajú najmä vodiči.

Náklady na MHD rastú

Aj rozpočet pre podnik na rok 2019 je vyšší. "Jeho nárast oproti predošlému roku predstavuje 13 miliónov eur (19 percent), pričom polovica sú náklady súvisiace so zvýšením miezd," uviedol magistrát.

Pripravujú investície do nových vozidiel vo výške štyroch miliónov eur, rekonštrukcie tratí za 6,6 milióna eur a zlepšiť chcú aj technické vybavenie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 10 897
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 787
  4. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 446
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 438
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 232
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 114
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


3
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


5
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


1
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


11
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 253
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 102
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 25 996
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 117
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 873
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 353
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 278
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 749
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu