SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Nie je dôvod robiť paniku, tvrdí Vallo o parkovacej politike

Do začiatku regulácie parkovania v meste sa podľa Valla ešte mnohé veci zmenia.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Momentálne nie je dôvod robiť pre parkovaciu politiku v Bratislave paniku. Tvrdí to primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Do druhej polovice roka 2020, keď má regulácia parkovania v meste vstúpiť do platnosti, sa podľa neho ešte mnohé veci zmenia.

Hlavné slovo však budú mať teraz bratislavskí mestskí poslanci. Tí majú o spustení regulácie parkovania rozhodovať na júnovom mestskom zastupiteľstve.

Vallo nevidí dôvod na paniku

Vallo ako príklad uvádza zmenu na trhu s nájomnými bytmi. Ľahšie sa budú podľa primátora dať prehlasovať trvalé pobyty (a prístup k nahlasovaniu trvalých pobytov pre nájomníkov), na ktoré rezidentská karta bude naviazaná.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor tvrdí, že nájomný byt bez možnosti rezidentskej karty stratí na hodnote.

Prečítajte si tiež: Ako bude vyzerať parkovacia politika v Bratislave? Čítajte 

"Možno sú vaše dnešné obavy aj zbytočné, lebo budete chodiť autom do práce do inej štvrte, v ktorej parkovanie nebude spoplatnené a náklady na parkovanie vám okrem rezidentskej karty nestúpnu," napísal na sociálnej sieti.

Parkovaciu politiku nemožno podľa Valla hodnotiť podľa súčasného stavu záchytných parkovísk alebo MHD, pretože spustenie parkovacej politiky predpokladá, že záchytné parkoviská pre vodičov, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave, dovtedy mesto postaví a že MHD bude aj finančne výrazne posilnená.

"Mnohí hovoríte, že najprv treba postaviť parkoviská, zlepšiť MHD a až potom uvažovať o parkovacej politike. Lenže takto sa uvažovalo doteraz a záchytné parkovisko doteraz nemáme fakticky ani jedno, dopravné projekty pre MHD viaznu a situácia v niektorých štvrtiach sa stala absolútne neúnosnou," skonštatoval Vallo.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor podotkol, že potrvá minimálne rok, kým sa parkovacia politika bude zavádzať a budú sa vyznačovať rezidenčné zóny.

Všetky financie z regulácie parkovania majú ísť do fondu mobility. Z neho sa má financovať dopravná infraštruktúra a parkovanie.

Nie všetci zmeny vítajú

Na sociálnej sieti reagovalo na primátorove slová viacero ľudí. Okrem tých, ktorí zavedenie parkovacej politiky v Bratislave vítajú a považujú to za nevyhnutnosť, zazneli aj kritické ohlasy.

"Je smutné, že ste dali Bratislavčanov na rovnakú úroveň, ako ľudí, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, ak budú parkovať v inej mestskej časti," napísal Martin.

Primátor reagoval, že každý Bratislavčan, na rozdiel od vodičov, ktorí nemajú v hlavnom meste trvalý pobyt, môže parkovať v ktorejkoľvek inej spoplatnenej zóne dve hodiny zadarmo. Parkovanie nemá byť spoplatnené všade, ale len tam, kde je s ním reálny problém.

Skryť Vypnúť reklamu

"Určite by bolo treba začať v prvom rade riešiť MHD, ktorá je v katastrofálnom stave," uviedla Jarmila.

Spustenie parkovacej politiky sa má dotknúť pätiny áut v hlavnom meste. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, v ktorých sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu.

Rezidenti majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok. Abonenti od 500 až po 1500 eur za rok.

Verejnosť sa môže dozvedieť viac o plánovanej parkovacej politike v Bratislave na webe hlavného mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 292
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 547
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 066
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 257
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 766
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 759
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 521
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 655
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 573
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 514
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu