SME

Nie je dôvod robiť paniku, tvrdí Vallo o parkovacej politike

Do začiatku regulácie parkovania v meste sa podľa Valla ešte mnohé veci zmenia.

Primátor Bratislavy Matúš Vallo.Primátor Bratislavy Matúš Vallo. (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Momentálne nie je dôvod robiť pre parkovaciu politiku v Bratislave paniku. Tvrdí to primátor hlavného mesta Matúš Vallo.

Do druhej polovice roka 2020, keď má regulácia parkovania v meste vstúpiť do platnosti, sa podľa neho ešte mnohé veci zmenia.

Hlavné slovo však budú mať teraz bratislavskí mestskí poslanci. Tí majú o spustení regulácie parkovania rozhodovať na júnovom mestskom zastupiteľstve.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vallo nevidí dôvod na paniku

Vallo ako príklad uvádza zmenu na trhu s nájomnými bytmi. Ľahšie sa budú podľa primátora dať prehlasovať trvalé pobyty (a prístup k nahlasovaniu trvalých pobytov pre nájomníkov), na ktoré rezidentská karta bude naviazaná.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor tvrdí, že nájomný byt bez možnosti rezidentskej karty stratí na hodnote.

Prečítajte si tiež: Ako bude vyzerať parkovacia politika v Bratislave? Čítajte 

"Možno sú vaše dnešné obavy aj zbytočné, lebo budete chodiť autom do práce do inej štvrte, v ktorej parkovanie nebude spoplatnené a náklady na parkovanie vám okrem rezidentskej karty nestúpnu," napísal na sociálnej sieti.

Parkovaciu politiku nemožno podľa Valla hodnotiť podľa súčasného stavu záchytných parkovísk alebo MHD, pretože spustenie parkovacej politiky predpokladá, že záchytné parkoviská pre vodičov, ktorí nemajú trvalý pobyt v Bratislave, dovtedy mesto postaví a že MHD bude aj finančne výrazne posilnená.

"Mnohí hovoríte, že najprv treba postaviť parkoviská, zlepšiť MHD a až potom uvažovať o parkovacej politike. Lenže takto sa uvažovalo doteraz a záchytné parkovisko doteraz nemáme fakticky ani jedno, dopravné projekty pre MHD viaznu a situácia v niektorých štvrtiach sa stala absolútne neúnosnou," skonštatoval Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Primátor podotkol, že potrvá minimálne rok, kým sa parkovacia politika bude zavádzať a budú sa vyznačovať rezidenčné zóny.

Všetky financie z regulácie parkovania majú ísť do fondu mobility. Z neho sa má financovať dopravná infraštruktúra a parkovanie.

Nie všetci zmeny vítajú

Na sociálnej sieti reagovalo na primátorove slová viacero ľudí. Okrem tých, ktorí zavedenie parkovacej politiky v Bratislave vítajú a považujú to za nevyhnutnosť, zazneli aj kritické ohlasy.

"Je smutné, že ste dali Bratislavčanov na rovnakú úroveň, ako ľudí, ktorí nemajú trvalý pobyt v hlavnom meste, ak budú parkovať v inej mestskej časti," napísal Martin.

Primátor reagoval, že každý Bratislavčan, na rozdiel od vodičov, ktorí nemajú v hlavnom meste trvalý pobyt, môže parkovať v ktorejkoľvek inej spoplatnenej zóne dve hodiny zadarmo. Parkovanie nemá byť spoplatnené všade, ale len tam, kde je s ním reálny problém.

SkryťVypnúť reklamu

"Určite by bolo treba začať v prvom rade riešiť MHD, ktorá je v katastrofálnom stave," uviedla Jarmila.

Spustenie parkovacej politiky sa má dotknúť pätiny áut v hlavnom meste. Magistrát navrhuje štyri tarifné pásma za hodinové parkovania, v ktorých sa má platiť od 0,50 eura do dvoch eur za hodinu.

Rezidenti majú za parkovaciu kartu zaplatiť za prvé auto v domácnosti 49 eur za rok, za druhé 150 eur a za tretie 500 eur za rok. Abonenti od 500 až po 1500 eur za rok.

Verejnosť sa môže dozvedieť viac o plánovanej parkovacej politike v Bratislave na webe hlavného mesta.

Matúš Vallo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 912
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 454
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 812
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 869
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 766
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 728
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 448
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 431
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 459
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 212
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 116
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 717
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 446
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 750
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 3 671
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 301
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu