SME

Polícia stále vyšetruje envirokriminalitu v súvislosti s D4 a R7

Polícia zasahovala na viacerých miestach Bratislavského kraja.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Vyšetrovanie environmentálnej trestnej činnosti v súvislosti s výstavbou bratislavského nultého obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, naďalej intenzívne pokračuje.

Pre TASR to potvrdil hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Michal Szeiff.

Polícia však z dôvodu, aby nedošlo k zmareniu alebo ohrozeniu vyšetrovania, bližšie informácie v tejto chvíli nechce poskytovať.

"Vyšetrovanie v súvislosti s environmentálnou trestnou činnosťou, v rámci ktorého boli v priebehu štvrtka (28. 3.) zrealizované potrebné procesné úkony, v týchto chvíľach aj naďalej intenzívne pokračuje," spresnil Szeiff.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Polícia deklaruje, že hneď ako to procesná situácia vo vyšetrovaní umožní, verejnosť bude bližšie informovať.

Polícia znova zasahovala

Policajti vo štvrtok zasahovali na viacerých miestach Bratislavského kraja, dôvodom mala byť environmentálna trestná činnosť.

Prečítajte si tiež: Ministerstvo vyvodí dôsledky v prípade podozrení na stavbe bratislavského obchvatu Čítajte 

Súvisieť má s podozreniami, že sa na stavbu D4 a R7 používa kontaminovaná zemina alebo stavebný odpad. Na akcii sa podieľali aj odborníci z ministerstva životného prostredia.

Podľa medializovaných informácií mala polícia zadržať "odpadkového kráľa" Michala G. aj manažéra firmy D4R7 Construction, ktorá je hlavným zhotoviteľom stavby, Javiera H. Polícia mala zasahovať aj u ďalších fyzických osôb a firiem, ktoré stavbu realizujú alebo sa na nej podieľajú.

Koncesionár projektu bratislavského obchvatu, spoločnosť Zero Bypass Limited a hlavný zhotoviteľ stavby, spoločnosť D4R7 Construction, vylučujú kontamináciu pôdy alebo používanie materiálov, ktoré by mohli ohroziť životné prostredie. Firmy tvrdia, že plne spolupracujú s políciou.

SkryťVypnúť reklamu

"Koncesionár a zhotoviteľ projektu používa pri výstavbe len materiály obstarávané od subdodávateľov, ktoré spĺňajú príslušné normy a certifikáty," deklarujú spoločnosti.

Érsek chce postupovať tvrdo

Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že ak sa potvrdí použitie neprijateľných materiálov na stavbe bratislavského obchvatu, diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, stavebník ich bude musieť na vlastné náklady nahradiť a štát preto nebude za práce navyše nič platiť.

Rezort je rozhodnutý v tejto veci postupovať nekompromisne a ak zlyhal dozor, vyvodí vážne dôsledky.

"Ak nezávislý dozor toto zanedbal, tak vyvodím veľmi dôrazné dôsledky," vyhlásil minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) s tým, že si počká na výsledok vyšetrovania polície.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský obchvat buduje združenie firiem na čele so španielskou spoločnosťou Cintra. Cesta sa stavia ako projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP projekt).

Koncesionár ju má postaviť a bude ju 30 rokov prevádzkovať, za čo mu bude štát platiť počas 30 rokov splátky.

Ročná splátka by mala byť vo výške 52,8 milióna eur, čo má po 30 rokoch Slovensko vyjsť aj po zohľadnení inflácie na 1,76 miliardy eur. Projekt má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 56 234
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 050
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 489
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 954
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 104
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 882
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 094
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 96 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 957
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 197
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 830
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 160
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu