SME

Pozrite si, ako vyzerá búranie depa bratislavskej rýchlodráhy (fotogaléria)

V minulosti tam boli výstavy či koncerty.

Búranie depa bratislavskej rýchlodráhy.Búranie depa bratislavskej rýchlodráhy. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Traťové tunely v Petržalke, ktoré niekoľko desaťročí stoja opustené ako spomienka na roky plánovaného a nakoniec nezrealizovaného metra v Bratislave, by mali byť čoskoro minulosťou.

V blízkej budúcnosti minimálne ich 14-metrový úsek, s ktorého demontážou začal koncom februára investor projektu Južné mesto. V budúcnosti má tadiaľto viesť nadzemná električková trať.

"Dňa 25. 2. 2019 sme začali realizovať práce spojené s odstraňovaním objektov, ktoré ležia na našich pozemkoch a ktoré boli v minulosti naplánované ako tunel metra. Dôvodom prác na tomto úseku je príprava koridoru pre umožnenie prechodu povolených distribučných inžinierskych sietí," uviedol Pavel Baslík, marketingový riaditeľ spoločnosti Cresco Group, ktorá stojí za projektom. Práce by mali podľa neho trvať odhadom štyri týždne.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti je na tomto území naplánovaná výstavba nadzemnej električkovej trate. Tá je v réžii bratislavského magistrátu. "Potvrdzujeme, že investor požiadal mesto o povolenie na demontáž objektu ´tunela´ pôvodného metra v žiadosti z 25. 1. 2019," skonštatoval hovorca mesta Peter Bubla.

podľa neho má stavebník platné územné rozhodnutie na inžinierske siete, aby ich mohol previesť cez pôvodné teleso metra. Jeho súčasťou je aj odstránenie predmetného objektu. O platnom povolení hovorí aj investor. "Práce sú realizované na základe stavebného povolenia vydaného na stavbu Južné mesto, Bratislava Petržalka, Primárna infraštruktúra - Komunikácie a inžinierske
siete," doplnil Baslík s tým, že ďalšie povolenie nepotreboval.

SkryťVypnúť reklamu

Obe strany zároveň potvrdzujú vzájomnú komunikáciu a koordináciu obidvoch stavieb v spoločnom záujmovom priestore, teda novej štvrte a električky. V súvislosti s projektom druhej etapy električky, teda v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor, je v súčasnosti vydané územné rozhodnutie. "Rozhodnutie doposiaľ nie je právoplatné," poznamenala Mária Halašková z oddelenia komunikácie
s verejnosťou petržalského miestneho úradu. Súčasťou predmetného rozhodnutia je podľa nej aj odstránenie "pozostatkov" metra. Tie sa nachádzajú aj na mestských pozemkoch.

Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 857
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 959
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 217
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 502
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 333
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 919
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 562
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 017
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 601
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 438
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 002
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 781
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 373
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 215
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 057
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu