SME

Odborník: Obmedzenia sú pre rozvoj Bratislavy nevyhnutné

Cenký v prvých dňoch obmedzení predpokladá masívne problémy.

Načítavam video...

BRATISLAVA. Rozsiahle dopravné obmedzenia v Bratislave pre výstavbu rýchlostnej cesty R7 a diaľnice D4, ako aj novej autobusovej stanice sú podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Rastislava Cenkého nevyhnutné a súvisia s rozvojom hlavného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Očakáva masívne problémy

"Bohužiaľ, prinesú so sebou komplikácie v podobe dopravných zápch, najmä preto, že Bratislava nemala za posledné roky systémovo budovanú infraštruktúru, ktorá by bola dimenzovaná na trvalo sa zvyšujúci individuálny automobilizmus a osídľovanie okolitých dedín obyvateľmi s mestským spôsobom života, čím vznikali tzv. satelitné mestečká," uviedol Cenký pre agentúru SITA.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Dopravu v Bratislave obmedzia najviac v histórii. Pozrite si prehľad Čítajte 

Expert očakáva, že pre zavedené dopravné obmedzenia od 15., resp. 18. februára budú vznikať dopravné zápchy.

Najmä v prvých dňoch obmedzení predpokladá masívne problémy, tie by sa však mali neskôr znižovať.

Všetko podľa neho závisí od toho, ako ministerstvo vnútra cestou zodpovedných policajných zložiek v spolupráci s magistrátom budú reagovať na vzniknutú situáciu.

"Najmä ministerstvo vnútra a polícia pripravili celý rad zmien, ktoré by mali problémy zmierniť. Taktiež magistrát pripravil niektoré opatrenia na podporu verejnej osobnej dopravy, či už je to bezplatná preprava na niektorých linkách, alebo informačná kampaň," poznamenal Cenký.

Dôležitá bude disciplína vodičov

Uprednostňovanie verejnej dopravy, a to aj vyhradením pruhov so zákazom jazdy osobných automobilov je podľa riaditeľa IDH dobrým riešením.

SkryťVypnúť reklamu

Zhorší síce situáciu vodičom osobných áut, ale malo by motivovať ľudí k využívaniu verejnej dopravy pre elimináciu negatívnych dopadov.

"Veľký vplyv na priebeh však bude mať najmä disciplína vodičov, ktorí si musia uvedomiť, že oni tvoria dopravnú zápchu a mali by zvážiť, či nie je lepšie využiť pre cestovanie aspoň v niektorých dňoch verejnú osobnú dopravu," upozornil Cenký.

Zavedené pruhy pre verejnú dopravu, či nové záchytné parkoviská sú podľa neho motivačné. Ak si však niekto na osobné auto zvykne, ťažko sa to mení. "Mohlo by to však pomôcť presvedčiť ľudí," myslí si Cenký.

Odborník odporúča ľuďom na cestu do Bratislavy využívať vlak a autobus. Pripomenul nedávne zvýšenie kapacity vlakových spojov, ktoré by mali zvládnuť zvýšený nápor cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak už musia využiť osobný automobil, je potrebné sledovať časy, v ktorých cesty nebudú upchaté a snažiť sa upraviť zvyky tak, aby zbytočne nejazdili v exponovaných časoch," dodal Cenký.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 15 968
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 399
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 545
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 343
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 058
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 014
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 689
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 344
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 652
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 272
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 036
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 620
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 20 376
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 272
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 717
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 8 873
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu