SME

Integrovaná doprava prepravila 309,5 milióna cestujúcich

Počet predaných cestovných lístkov v Integrovanom dopravnom systéme vzrástol medziročne o 9,72 milióna.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA )

BRATISLAVA. Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji (IDS BK) v roku 2018 prepravil 309 467 972 cestujúcich. Znamená to nárast celkového počtu predaných lístkov, vrátane predplatných, oproti roku 2017 o 3,24 %, resp. o 9 715 127.

Údaje zahŕňajú prepravu ľudí v mestskej hromadnej doprave v Bratislave, aj vo vlakoch a autobusoch v rámci integrovanej dopravy v kraji.

Pozitívny vplyv na zvýšenie množstva cestujúcich mali zmeny vykonané vlani, informoval Bratislavský samosprávny kraj (BSK).

Príprava na dopravné výluky

Prečítajte si tiež: Dopravu obmedzia najviac v histórii. Pozrite si prehľad Čítajte 

Bratislavská integrovaná doprava (BID), ktorá koordinuje prevádzku IDS BK, sa už vlani pripravovala na plánované dopravné výluky súvisiace s výstavbou diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7, a novej autobusovej stanice na Mlynských nivách. Obmedzenia v doprave boli pôvodne plánované už na jeseň, ale pre blížiace sa komunálne voľby v novembri ich mesto preložilo na február.

Prímestskú autobusovú dopravu začali posilňovať od 19. augusta 2018.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pre zvýšenie atraktívnosti boli zavedené nové cestovné poriadky so zabezpečením nadväznosti na regionálnu železničnú dopravu v dôležitých prestupných bodoch a zvýšil sa počet spojov z obcí v blízkosti Bratislavy," uviedla vedúca tlačového oddelenia BSK Veronika Beňadiková.

Posilnenie spojov a zapamätateľné časy odchodov

Súčasťou zmeny bolo aj posilnenie spojov počas víkendov a sviatkov a ľahko zapamätateľné a pravidelne sa opakujúce odchody spojov. Cestovné poriadky boli naposledy upravené vlani v decembri, zahŕňajú zapracované pripomienky a požiadavky cestujúcich a samospráv.

"Zmeny priamo nadväzovali na posilnenie železničnej dopravy od 10. júna 2018 v smere od Pezinka a Senca, kedy bolo pridaných 56 vlakových spojení v pracovných dňoch. Pridané vlakové spoje sú smerované na železničnú stanicu Bratislava - Nové Mesto, vlaky zo Senca končia na železničnej stanici v Petržalke," pripomenula Beňadiková.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčšie posilnenie spojov je na vstupoch do Bratislavy od Mosta pri Bratislave (44,44 %) a od Rovinky (36,11 %). Na vstupoch od Svätého Jura a Ivanky pri Dunaji klesol počet spojov o 7,26 %, resp. o 8,03 %.

"Pokles je reakciou na posilnenie vlakovej dopravy od 10. júna 2018 práve v smeroch od Pezinka a Senca," vysvetlila Beňadiková.

Mobilná aplikácia

Ďalším krokom pre zvýšenie atraktivity verejnej dopravy a skvalitnenie služieb bola mobilná aplikácia IDS BK, cez ktorú si môžu cestujúci vyhľadať optimálne spojenie a zároveň aj zakúpiť cestovné lístky. Od januára tohto roka môžu cestujúci získať lístok so zľavou 0,20 € cez aplikáciu IDS BK, ak zaplatia cez aplikáciu Masterpass.

Súčasťou IDS BK sú štyria dopravcovia - Dopravný podnik Bratislava, a. s., autobusová spoločnosť Slovak Lines, a. s., Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., a od apríla 2018 aj RegioJet, a. s.ids

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 056
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 100
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 674
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu