SME

Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava môže byť hotová na jar tohto roka

Aktuálne prebieha štvrtá etapa spracovania štúdie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Štúdia realizovateľnosti uzla Bratislava, ktorá má zásadným spôsobom ovplyvniť vývoj železničnej dopravy v hlavnom meste, by mohla byť hotová na jar tohto roka.

TASR to potvrdili Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komplexná analýza súčasného stavu

S jej dokončením sa pritom počítalo už v auguste 2017, neskôr koncom roka 2017, potom v prvom polroku 2018, koncom roka 2018, prípadne začiatkom tohto roka.

Štúdia má dať tiež odpoveď na otázku, či a ako by mala byť železničná stanica Filiálka v Bratislave do budúcna využitá.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálne prebieha štvrtá etapa spracovania štúdie. Cieľom v tejto etape je podrobné hodnotenie užšieho výberu alternatív.

"Projektant predložil koncom roka 2018 návrh správy za štvrtú etapu, v súčasnosti rieši pripomienky k tejto správe. Predpokladáme, že v januári by mal zasadnúť riadiaci výbor, ktorý by schválil závery štvrtej etapy. Kompletné spracovanie a odovzdanie štúdie predpokladáme na jar," povedal hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Štúdia má priniesť komplexnú analýzu súčasného stavu a riešiť bude aj dopravnú perspektívu, rozvoj, modernizáciu a vzájomné dopravné prepojenia desiatich železničných úsekov v Bratislave a okolí, 12 železničných staníc v rámci Bratislavy a 12 medzistaničných úsekov.

"Štúdia realizovateľnosti by mala byť vypracovaná na základe komplexnej analýzy súčasného stavu železničnej infraštruktúry a prevádzky v uzle, a súčasne by mala navrhnúť koncepcie prepravných prúdov v uzle reflektujúc všetky budúce potreby a potenciál tratí," spresnil Lukáč.

SkryťVypnúť reklamu

Budúcnosť železničných staníc

Aj na základe výsledkov štúdie rozhodnú ŽSR o budúcnosti bratislavských železničných staníc Filiálka či Predmestie, ale aj o zastávke Vinohrady.

Bývalý primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal dlhodobo tvrdil, že hlavné mesto potrebuje mať vybudovanú novú železničnú stanicu Filiálka pri Trnavskom mýte.

Táto stanica by podľa jeho slov pomohla doprave, nevytvorila nové rozdelenia v meste a neobťažovala ľudí hlukom. Súčasný primátor Bratislavy Matúš Vallo v rozhovore pre TASR uviedol, že stanica Filiálka je otázka 20 rokov.

"My chceme dopravu vyriešiť oveľa skôr. Filiálka bude výborná stanica pre prímestskú vlakovú dopravu. Hlavná stanica je zas dobrá pre smer do Rakúska, Prahy či na sever Slovenska. Bude to ako v iných európskych metropolách, ktoré majú viacero železničných staníc. Mojou prioritou však bude, aby sa Hlavná stanica zrekonštruovala," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

ŽSR v minulosti pre TASR skonštatovali, že stanica Filiálka je v ich správe a mesto ani mestská časť s ňou nemajú žiadny vzťah.

"Štúdia dá odpoveď na otázku, či a ako by mala byť Filiálka do budúcna využitá, aký bude jej význam v rámci zapojenia do koľajovej dopravy v Bratislave, v akom rozsahu a v akej podobe by mala do budúcna slúžiť," uviedli železnice.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 64 235
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 161
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 743
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 752
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 167
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 003
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 156
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 82 930
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 171
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 507
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 823
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 250
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 886
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 258
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu