SME

Vallo ohlásil kritický polrok pre dopravu v Bratislave

Výstavba obchvatu ešte väčšmi zvýši dopravný nápor na Gagarinovej a Landererovej.

Správu aktualizujeme.

BRATISLAVA. Ulicu Mlynské nivy aj niektoré zjazdy z Prístavného mosta smerom na Slovnaft a Prístavnú ulicu úplne uzavrú na šesť mesiacov.

Začiatok dopravných obmedzení a uzávierok môžu vodiči čakať už okolo 15. februára pre výstavbu novej autobusovej stanice aj pre výstavbu diaľničného obchvatu R7 D4.

Doprava v Bratislave

Prečítajte si tiež: Kratochvílová: Chceme ľudí presvedčiť, aby presadli do autobusov Čítajte 

Primátor Bratislavy Matúš Vallo o tom na tlačovej konferencii informoval v pondelok s tým, že uzávierka Mlynských nív potrvá asi rok.

"Pol roka budú uzavreté úplne a následne tieto cesty sprejazdníme pre mestskú hromadnú dopravu (MHD). Výstavba v okolí Prístavného mosta potrvá dva roky. Práce sú rozdelené do šiestich etáp tak, že každá ďalšia stavba už bude pre dopravu využívať tie vybudované v prechádzajúcej etape, takže sa to bude zlepšovať," uviedol Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší nápor dopravy podľa primátora predpokladajú na Gagarinovej a Landererovej ulici, ktoré sú zároveň aj obchádzkovými trasami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Riešenie, ako zvládnuť ďalší nárast počtu áut na Gagarinovej ulici a ako viesť dopravu z Prievozskej ulice na Karadžičovu tak, aby sa neupchala celá štvrť a aby sme prepravili čo najrýchlejšie čo najväčší počet ľudí, sme našli v mestskej hromadnej doprave (MHD). Preto sme sa rozhodli, že na Gagarinovej ulici vytvoríme dva bus pruhy. Jeden, v smere do mesta, vznikne pridaním tretieho pruhu už k dvom existujúcim pruhom, a druhý, smerom von z mesta, vznikne tak, že jeden z dvoch existujúcich pruhov vyhradíme len pre MHD," vysvetlil Vallo.

Na margo uzávierky Mlynských nív primátor povedal, že pre MHD vytvorili samostatnú obchádzkovú trasu po Páričkovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

"Ostatná automobilová doprava smerom do Starého Mesta pôjde po Landererovej ulici. Páričkovu ulici otvoríme tak, že sa po nej bude dať pohybovať vo dvoch smeroch," uviedol ďalej Vallo.

Záchytné parkoviská

Prečítajte si tiež: Mlynské nivy uzavrú na rok, z toho na pol roka úplne (video) Čítajte 

Primátor Bratislavy pripomenul, že mesto dokáže zvýšiť dopravnú kapacitu MHD o ďalších tisíc ľudí za hodinu zvýšením počtu autobusov a trolejbusov. Pripravuje aj zväčšenie kapacity záchytného parkoviska pri cintoríne Vrakuňa minimálne o sto miest (teraz je tam 250 parkovacích miest), a na záchytné parkovisko plánujú premeniť aj nevyužívaný pozemok na Baltskej ulici vo Vrakuni.

"Od obce Most pri Bratislave chystáme záchytné parkovisko pri železničnej zastávke Vrakuňa. Hľadať budeme aj ďalšie záchytné parkoviská, ktoré na pol roka budú vedieť pomôcť obyvateľom Bratislavy," povedal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Vrakuni na križovatke ulíc Uzbecká a Vrakunská už robia inteligentné semafory, ktoré budú prednostne púšťať MHD.

Aj na ďalších križovatkách v tejto lokalite vytvoria krátke bus pruhy, ktoré by podľa Valla mali MHD pomôcť.

"V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom budeme robiť informačnú kampaň o tom, prečo by ľudia mali v tomto období využívať MHD," informoval ďalej primátor.

Nové Nivy, R7 aj D4

Prečítajte si tiež: Dunajbus by mal ročne prepraviť viac ako milión cestujúcich Čítajte 

Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce - Ivanka sever Bratislava, Rača v dĺžke 27 kilometrov.

To, či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roka 2020, závisí od postupu stavebných prác.

Nová autobusová stanica Nivy po dokončení ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupiská autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží, nad zemou budú obchody, tržnica, reštaurácie či detské zóny.

Unikátom novej stanice bude strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre aktívny oddych a šport.

Koncept stanice navrhla britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš.

Obchvat Bratislavy

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 951
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 484
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 302
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 856
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 277
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 032
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 782
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 76 432
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 772
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 184
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 164
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 045
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 219
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 085
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 738
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu