SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Vallo ohlásil kritický polrok pre dopravu v Bratislave

Výstavba obchvatu ešte väčšmi zvýši dopravný nápor na Gagarinovej a Landererovej.

Správu aktualizujeme.

BRATISLAVA. Ulicu Mlynské nivy aj niektoré zjazdy z Prístavného mosta smerom na Slovnaft a Prístavnú ulicu úplne uzavrú na šesť mesiacov.

Začiatok dopravných obmedzení a uzávierok môžu vodiči čakať už okolo 15. februára pre výstavbu novej autobusovej stanice aj pre výstavbu diaľničného obchvatu R7 D4.

Doprava v Bratislave

Prečítajte si tiež: Kratochvílová: Chceme ľudí presvedčiť, aby presadli do autobusov Čítajte 

Primátor Bratislavy Matúš Vallo o tom na tlačovej konferencii informoval v pondelok s tým, že uzávierka Mlynských nív potrvá asi rok.

"Pol roka budú uzavreté úplne a následne tieto cesty sprejazdníme pre mestskú hromadnú dopravu (MHD). Výstavba v okolí Prístavného mosta potrvá dva roky. Práce sú rozdelené do šiestich etáp tak, že každá ďalšia stavba už bude pre dopravu využívať tie vybudované v prechádzajúcej etape, takže sa to bude zlepšovať," uviedol Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Najväčší nápor dopravy podľa primátora predpokladajú na Gagarinovej a Landererovej ulici, ktoré sú zároveň aj obchádzkovými trasami.

"Riešenie, ako zvládnuť ďalší nárast počtu áut na Gagarinovej ulici a ako viesť dopravu z Prievozskej ulice na Karadžičovu tak, aby sa neupchala celá štvrť a aby sme prepravili čo najrýchlejšie čo najväčší počet ľudí, sme našli v mestskej hromadnej doprave (MHD). Preto sme sa rozhodli, že na Gagarinovej ulici vytvoríme dva bus pruhy. Jeden, v smere do mesta, vznikne pridaním tretieho pruhu už k dvom existujúcim pruhom, a druhý, smerom von z mesta, vznikne tak, že jeden z dvoch existujúcich pruhov vyhradíme len pre MHD," vysvetlil Vallo.

Na margo uzávierky Mlynských nív primátor povedal, že pre MHD vytvorili samostatnú obchádzkovú trasu po Páričkovej ulici.

SkryťVypnúť reklamu

"Ostatná automobilová doprava smerom do Starého Mesta pôjde po Landererovej ulici. Páričkovu ulici otvoríme tak, že sa po nej bude dať pohybovať vo dvoch smeroch," uviedol ďalej Vallo.

Záchytné parkoviská

Prečítajte si tiež: Mlynské nivy uzavrú na rok, z toho na pol roka úplne (video) Čítajte 

Primátor Bratislavy pripomenul, že mesto dokáže zvýšiť dopravnú kapacitu MHD o ďalších tisíc ľudí za hodinu zvýšením počtu autobusov a trolejbusov. Pripravuje aj zväčšenie kapacity záchytného parkoviska pri cintoríne Vrakuňa minimálne o sto miest (teraz je tam 250 parkovacích miest), a na záchytné parkovisko plánujú premeniť aj nevyužívaný pozemok na Baltskej ulici vo Vrakuni.

"Od obce Most pri Bratislave chystáme záchytné parkovisko pri železničnej zastávke Vrakuňa. Hľadať budeme aj ďalšie záchytné parkoviská, ktoré na pol roka budú vedieť pomôcť obyvateľom Bratislavy," povedal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Vo Vrakuni na križovatke ulíc Uzbecká a Vrakunská už robia inteligentné semafory, ktoré budú prednostne púšťať MHD.

Aj na ďalších križovatkách v tejto lokalite vytvoria krátke bus pruhy, ktoré by podľa Valla mali MHD pomôcť.

"V spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom budeme robiť informačnú kampaň o tom, prečo by ľudia mali v tomto období využívať MHD," informoval ďalej primátor.

Nové Nivy, R7 aj D4

Prečítajte si tiež: Dunajbus by mal ročne prepraviť viac ako milión cestujúcich Čítajte 

Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce - Ivanka sever Bratislava, Rača v dĺžke 27 kilometrov.

To, či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roka 2020, závisí od postupu stavebných prác.

Nová autobusová stanica Nivy po dokončení ponúkne medzinárodný autobusový terminál, nákupné centrum, tržnicu a administratívnu budovu. Nové priestory budú mať tri nadzemné a dve podzemné podlažia.

Nástupiská autobusov plánujú v prvom podzemnom podlaží, nad zemou budú obchody, tržnica, reštaurácie či detské zóny.

Unikátom novej stanice bude strecha s mestskými záhradami, bežeckou dráhou a vybavením pre aktívny oddych a šport.

Koncept stanice navrhla britská architektonická kancelária Benoy v spolupráci so slovenským ateliérom Siebert + Talaš.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 917
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 349
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 884
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 340
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 597
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 808
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 960
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 108 392
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 918
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 753
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 837
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 380
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 205
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 145
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 076
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu