SME

Dunajbus by mal ročne prepraviť viac ako milión cestujúcich

Dunajbus by mal premávať medzi Kyselicou, Vojkou na Dunaji, Šamorínom a Bratislavou.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Pravidelnou vodnou osobnou dopravou po Dunaji - Dunajbus medzi Kyselicou, Vojkou na Dunaji, Šamorínom a Bratislavou by sa malo ročne prepraviť asi 1,2 milióna cestujúcich.

Kyvadlovou dopravou by sa mal využiť potenciál Dunaja pre vnútrozemskú vodnú dopravu a zároveň čiastočne odľahčiť preťažené cestné komunikácie najmä v rannej a poobednej dopravnej špičke.

Vyplýva to zo zverejnenej dokumentácie, ktorá je momentálne v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchla preprava

Navrhovateľom projektu je Pro Danubia - Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji. Dunajbus bude zameraný najmä na rýchlu prepravu obyvateľov dochádzajúcich za prácou alebo štúdiom do Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Dunajbus podporí aj Bratislavský kraj Čítajte 

"Na trase navrhovanej činnosti pre Dunajbus dôjde k vybudovaniu nových plávajúcich prístavísk, ktoré budú slúžiť ako zastávky s prístreškom (prístavisko Bratislava - Devín, prístavisko Bratislava - Petržalka, prístavisko Vojka nad Dunajom) a časť ako zastávky s občerstvením (prístavisko Bratislava - River Park a prístavisko Bratislava - Eurovea)," píše sa v zámere.

Novovybudované prístaviská budú začlenené k existujúcim prístaviskám v Čunove, Hamuliakove a Šamoríne, čím vznikne podľa predloženej dokumentácie na Dunaji osem zastávok pre Dunajbus.

Prístaviská majú podľa združenia poskytovať vhodné podmienky pre pristávanie lodí a pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich plavidiel plánovanej osobnej lodnej dopravy.

Neďaleko od prístaviska v Hamuliakove bude zriadené Depo-zimný prístav, v ktorom sa budú nachádzať lode v čase nepriaznivých poveternostných a hydrologických podmienok pre plavbu a v čase mimo prevádzky. Prístaviská budú podľa zámeru zriadené ako plávajúce pontóny.

SkryťVypnúť reklamu

Časť prístavísk bude len vo forme prístreškov a časť vo forme uzatvorenej čakárne s možnosťou občerstvenia.

Stavať začnú o dva roky

Predpokladané začatie výstavby je v roku 2021 a celkové náklady stavby sa očakávajú na úrovni zhruba 60 miliónov eur.

Plavidlo použité pre Dunajbus bude plavidlo typu katamarán s kapacitou približne 100 cestujúcich.

"Plavidlo nie je v súčasnosti naprojektované, jeho stvárnenie bude predmetom ďalších projekčných prác, v súčasnosti sú zadefinované základné charakteristiky plánovaného plavidla," píše sa v predloženom zámere.

Na pravidelnom prímestskom lodnom spojení Šamorín - Bratislava - Šamorín sa ročne očakáva 1.074.060 prepravených cestujúcich.

Na trase Bratislava - Devín - Bratislava spolu ročne 149.280 cestujúcich a na spojení Šamorín - Vojka nad Dunajom - Šamorín ročne spolu 32.400 prepravených.

SkryťVypnúť reklamu

Plavba napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by mala trvala približne 25 minút. Plánovaná je aj výstavba dvoch parkovísk.

Jedno parkovisko sa bude nachádzať pri prístavisku v Hamuliakove a druhé pri prístavisku v Šamoríne.

Ministerstvo dopravy koncom roka 2018 posunulo vpred prípravu projektu Dunajbus.

Rezort totiž podpísal zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92.200 eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na štúdiu realizovateľnosti, ktorá je nutnou podmienkou realizácie projektu.

Dôležitá štúdia pre ďalšie napredovanie projektu má byť podľa ministerstva hotová vo februári 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 107
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 925
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 658
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 782
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 723
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 041
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 173
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 686
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 639
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 763
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 136
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 10 084
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 058
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu