Dunajbus by mal ročne prepraviť viac ako milión cestujúcich

Dunajbus by mal premávať medzi Kyselicou, Vojkou na Dunaji, Šamorínom a Bratislavou.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Pravidelnou vodnou osobnou dopravou po Dunaji - Dunajbus medzi Kyselicou, Vojkou na Dunaji, Šamorínom a Bratislavou by sa malo ročne prepraviť asi 1,2 milióna cestujúcich.

Kyvadlovou dopravou by sa mal využiť potenciál Dunaja pre vnútrozemskú vodnú dopravu a zároveň čiastočne odľahčiť preťažené cestné komunikácie najmä v rannej a poobednej dopravnej špičke.

Vyplýva to zo zverejnenej dokumentácie, ktorá je momentálne v procese posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA).

Rýchla preprava

Navrhovateľom projektu je Pro Danubia - Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji. Dunajbus bude zameraný najmä na rýchlu prepravu obyvateľov dochádzajúcich za prácou alebo štúdiom do Bratislavy.

Prečítajte si tiež: Dunajbus podporí aj Bratislavský kraj

"Na trase navrhovanej činnosti pre Dunajbus dôjde k vybudovaniu nových plávajúcich prístavísk, ktoré budú slúžiť ako zastávky s prístreškom (prístavisko Bratislava - Devín, prístavisko Bratislava - Petržalka, prístavisko Vojka nad Dunajom) a časť ako zastávky s občerstvením (prístavisko Bratislava - River Park a prístavisko Bratislava - Eurovea)," píše sa v zámere.

Novovybudované prístaviská budú začlenené k existujúcim prístaviskám v Čunove, Hamuliakove a Šamoríne, čím vznikne podľa predloženej dokumentácie na Dunaji osem zastávok pre Dunajbus.

Prístaviská majú podľa združenia poskytovať vhodné podmienky pre pristávanie lodí a pohodlné nastupovanie a vystupovanie cestujúcich plavidiel plánovanej osobnej lodnej dopravy.

Neďaleko od prístaviska v Hamuliakove bude zriadené Depo-zimný prístav, v ktorom sa budú nachádzať lode v čase nepriaznivých poveternostných a hydrologických podmienok pre plavbu a v čase mimo prevádzky. Prístaviská budú podľa zámeru zriadené ako plávajúce pontóny.

Časť prístavísk bude len vo forme prístreškov a časť vo forme uzatvorenej čakárne s možnosťou občerstvenia.

Stavať začnú o dva roky

Predpokladané začatie výstavby je v roku 2021 a celkové náklady stavby sa očakávajú na úrovni zhruba 60 miliónov eur.

Plavidlo použité pre Dunajbus bude plavidlo typu katamarán s kapacitou približne 100 cestujúcich.

"Plavidlo nie je v súčasnosti naprojektované, jeho stvárnenie bude predmetom ďalších projekčných prác, v súčasnosti sú zadefinované základné charakteristiky plánovaného plavidla," píše sa v predloženom zámere.

Na pravidelnom prímestskom lodnom spojení Šamorín - Bratislava - Šamorín sa ročne očakáva 1.074.060 prepravených cestujúcich.

Na trase Bratislava - Devín - Bratislava spolu ročne 149.280 cestujúcich a na spojení Šamorín - Vojka nad Dunajom - Šamorín ročne spolu 32.400 prepravených.

Plavba napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by mala trvala približne 25 minút. Plánovaná je aj výstavba dvoch parkovísk.

Jedno parkovisko sa bude nachádzať pri prístavisku v Hamuliakove a druhé pri prístavisku v Šamoríne.

Ministerstvo dopravy koncom roka 2018 posunulo vpred prípravu projektu Dunajbus.

Rezort totiž podpísal zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92.200 eur z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra na štúdiu realizovateľnosti, ktorá je nutnou podmienkou realizácie projektu.

Dôležitá štúdia pre ďalšie napredovanie projektu má byť podľa ministerstva hotová vo februári 2019.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  5. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  6. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  7. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  8. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  9. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  1. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  2. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  3. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  4. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  5. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  7. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  8. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  9. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 445
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 22 553
  3. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 20 000
  4. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 17 007
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 460
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 633
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 853
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 749
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 648
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia 4 057