SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Hlavná stanica sa do majstrovstiev zrekonštruovať nestihne

Do hokeja stihnú bratislavskú vlakovú stanicu len upratať.

Hlavná stanica v Bratislave.Hlavná stanica v Bratislave. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Práce na Hlavnej stanici v Bratislave čiastkovo postúpili, do mája sa však zrekonštruovať nestihne. Skonštatoval to v stredu pred rokovaním vlády minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Obnovu Hlavnej stanice chcel stihnúť dokončiť ešte pred začiatkom májových majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na Slovensku.

Šéf rezortu dopravy však v stredu skonštatoval, že do mája sa môže stihnúť vypísať súťaž na osvetlenie, upratanie či toalety.

"Poďme na to normálne, triezvo, koľko sa dá stihnúť do mája," poznamenal Érsek, podľa ktorého sa stihne prvá fáza procesov zahŕňajúca upratanie Hlavnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Skonštatoval, že finančné prostriedky v objeme 2,8 milióna eur na rekonštrukciu sú, nechce však vypísať súťaž, aby neboli okolo stanice postavané konštrukcie.

"Podľa môjho názoru, keď dáte tú plechovú prístavbu od stanice preč, tak sa vám ukáže jedna krásna stará budova, ktorá tam vždy bola," myslí si Érsek.

Primátora Bratislavy Matúša Valla neprekvapuje, že sa Hlavná stanica nestihne zrekonštruovať do začiatku májových majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji.

Vyhlásenie zástupcov vlády i bývalého primátora hlavného mesta Iva Nesrovnala z augusta 2018 o tom, že štát vyčlení 2,8 milióna eur na rekonštrukciu stanice a práce by chceli stihnúť do mája, vnímal len ako sľuby pred novembrovými komunálnymi voľbami.

"Ja som sa viackrát vyjadroval, že nepovažujem za riešenie Hlavnej stanice jej rôzne potemkinovské úpravy pred majstrovstvami sveta alebo pred predsedníctvom, ktoré načas spravia z Hlavnej stanice menšiu hanbu," povedal pre TASR Vallo.

SkryťVypnúť reklamu

Za vyriešenie problému považuje len komplexnú rekonštrukciu celej stanice aj predstaničného námestia otvorenou architektonickou súťažou.

Premiér Peter Pellegrini (Smer), minister financií Peter Kažimír (Smer), minister dopravy Árpád Érsek a bývalý bratislavský primátor Ivo Nesrovnal koncom augusta 2018 vyhlásili, že vláda vyčlení 2,8 milióna eur na rekonštrukciu Hlavnej stanice v Bratislave.

Predseda vlády nazval Hlavnú stanicu "vstupnou bránou a prvou vizitkou krajiny", preto je podľa neho potrebná jej obnova.

"Veľa rokov je táto stanica predmetom kritiky jej stavu, je poznačená dlhodobými spormi ľudí, ktorí chceli v tomto prostredí realizovať revitalizáciu, ale dodnes sa tak nestalo. Sme preto povinní túto stanicu vynoviť," povedal v auguste s tým, že si želá, aby práce na rekonštrukcii mohli začať čo najskôr a podarilo sa ich dokončiť ešte pred začiatkom májových majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 656
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 971
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 029
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 342
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 020
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 411
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 779
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 904
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 655
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 20 185
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 520
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 633
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 394
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 947
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 831
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 321
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu