Vallo chce parkovanie v Bratislave vyriešiť do pol roka

Vallo odmieta, aby si mestské časti regulovali parkovanie samostatne.

Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019.

Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, však nechce úplne zmiesť zo stola.

Systém parkovania pod jednou firmou

Prečítajte si tiež: Parkovacia politika, ktorú schválilo predchádzajúce zastupiteľstvo, je podľa Valla akceptovateľná

Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave.

"VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte rozprávať, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie," povedal pre TASR.

Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma.

"Dáva mi to väčšiu logiku," zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať.

Poslanci zmenu štatútu neschválili

Prečítajte si tiež: Odborník: Či je mesto inteligentné, nespoznáte na prvý pohľad

Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN.

To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

Nový primátor teraz chce so starostami hovoriť aj o podiele vybratých peňazí medzi mesto a mestské časti.

"Mesto bude totiž musieť zabezpečiť oveľa viac mestských policajtov na kontrolu parkovania," povedal.

Petržalka pripravuje aj vlastnú alternatívu

Prečítajte si tiež: Z Valla bude koncertujúci primátor. Snažil sa o to viac ako dva roky

Predseda mestskej dopravnej komisie a starosta Jaroviec Jozef Uhler tvrdí, že jednotná celomestská parkovacia politika je najlepším riešením.

"Aj pre starostov mestských častí je to jednoduchšia cesta, lebo to bude centrálne riadené, bude v tom poriadok, bude to robiť mesto a mestské časti z toho v konečnom dôsledku môžu mať len profit," uviedol pre TASR.

Súčasné mestské predpisy k parkovacej politike treba podľa neho zrušiť, lebo sa už nedajú len tak ľahko meniť. Súčasné VZN hodnotí ako "bezzubé".

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá.

"Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém," skonštatovala pre TASR.

Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú.

Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti.

"V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou," vyhlásil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  1. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  2. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  3. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  6. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  7. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  8. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 18 604
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 14 779
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 885
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 120
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 985
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 597
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 407
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 5 371
  9. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 3 542
  10. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 2 380