Vallo chce parkovanie v Bratislave vyriešiť do pol roka

Vallo odmieta, aby si mestské časti regulovali parkovanie samostatne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019.

Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, však nechce úplne zmiesť zo stola.

Systém parkovania pod jednou firmou

Prečítajte si tiež: Parkovacia politika, ktorú schválilo predchádzajúce zastupiteľstvo, je podľa Valla akceptovateľná

Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave.

"VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte rozprávať, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie," povedal pre TASR.

Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma.

"Dáva mi to väčšiu logiku," zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať.

Poslanci zmenu štatútu neschválili

Prečítajte si tiež: Odborník: Či je mesto inteligentné, nespoznáte na prvý pohľad

Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN.

To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

Nový primátor teraz chce so starostami hovoriť aj o podiele vybratých peňazí medzi mesto a mestské časti.

"Mesto bude totiž musieť zabezpečiť oveľa viac mestských policajtov na kontrolu parkovania," povedal.

Petržalka pripravuje aj vlastnú alternatívu

Prečítajte si tiež: Z Valla bude koncertujúci primátor. Snažil sa o to viac ako dva roky

Predseda mestskej dopravnej komisie a starosta Jaroviec Jozef Uhler tvrdí, že jednotná celomestská parkovacia politika je najlepším riešením.

"Aj pre starostov mestských častí je to jednoduchšia cesta, lebo to bude centrálne riadené, bude v tom poriadok, bude to robiť mesto a mestské časti z toho v konečnom dôsledku môžu mať len profit," uviedol pre TASR.

Súčasné mestské predpisy k parkovacej politike treba podľa neho zrušiť, lebo sa už nedajú len tak ľahko meniť. Súčasné VZN hodnotí ako "bezzubé".

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá.

"Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém," skonštatovala pre TASR.

Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú.

Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti.

"V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou," vyhlásil.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 23 671
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 021
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 17 693
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 977
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 973
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 14 539
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 7 695
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 7 134
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 810
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 816