SME
Pondelok, 20. január, 2020 | Meniny má Dalibor

Vallo chce parkovanie v Bratislave vyriešiť do pol roka

Vallo odmieta, aby si mestské časti regulovali parkovanie samostatne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Archív SME )
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019.

Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, však nechce úplne zmiesť zo stola.

Systém parkovania pod jednou firmou

Prečítajte si tiež: Parkovacia politika, ktorú schválilo predchádzajúce zastupiteľstvo, je podľa Valla akceptovateľná Čítajte 

Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave.

"VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte rozprávať, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie," povedal pre TASR.

Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma.

"Dáva mi to väčšiu logiku," zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať.

Poslanci zmenu štatútu neschválili

Prečítajte si tiež: Odborník: Či je mesto inteligentné, nespoznáte na prvý pohľad Čítajte 

Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN.

To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

Nový primátor teraz chce so starostami hovoriť aj o podiele vybratých peňazí medzi mesto a mestské časti.

"Mesto bude totiž musieť zabezpečiť oveľa viac mestských policajtov na kontrolu parkovania," povedal.

Petržalka pripravuje aj vlastnú alternatívu

Prečítajte si tiež: Z Valla bude koncertujúci primátor. Snažil sa o to viac ako dva roky Čítajte 

Predseda mestskej dopravnej komisie a starosta Jaroviec Jozef Uhler tvrdí, že jednotná celomestská parkovacia politika je najlepším riešením.

"Aj pre starostov mestských častí je to jednoduchšia cesta, lebo to bude centrálne riadené, bude v tom poriadok, bude to robiť mesto a mestské časti z toho v konečnom dôsledku môžu mať len profit," uviedol pre TASR.

Súčasné mestské predpisy k parkovacej politike treba podľa neho zrušiť, lebo sa už nedajú len tak ľahko meniť. Súčasné VZN hodnotí ako "bezzubé".

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá.

"Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém," skonštatovala pre TASR.

Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú.

Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti.

"V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou," vyhlásil.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  3. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  4. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  5. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  6. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  7. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  8. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  9. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  2. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  3. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  4. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  5. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  6. Česko-Slovenský ples sa blíži, v predaji sú posledné vstupenky
  7. Nezabudnite na svoju povinnosť do konca januára 2020!
  8. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  9. myhive Polus Towers menia meno na myhive Vajnorská
  10. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 13 884
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 13 621
  3. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 11 097
  4. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 345
  5. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 9 031
  6. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 358
  7. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 8 182
  8. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 8 066
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 806
  10. Ako na nový rok… Za toto rozhodne neplaťte! 7 186