SME

Vallo chce parkovanie v Bratislave vyriešiť do pol roka

Vallo odmieta, aby si mestské časti regulovali parkovanie samostatne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019.

Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, však nechce úplne zmiesť zo stola.

Systém parkovania pod jednou firmou

Prečítajte si tiež: Parkovacia politika, ktorú schválilo predchádzajúce zastupiteľstvo, je podľa Valla akceptovateľná Čítajte 

Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

"VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte rozprávať, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie," povedal pre TASR.

Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma.

"Dáva mi to väčšiu logiku," zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať.

Poslanci zmenu štatútu neschválili

Prečítajte si tiež: Odborník: Či je mesto inteligentné, nespoznáte na prvý pohľad Čítajte 

Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN.

SkryťVypnúť reklamu

To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

Nový primátor teraz chce so starostami hovoriť aj o podiele vybratých peňazí medzi mesto a mestské časti.

"Mesto bude totiž musieť zabezpečiť oveľa viac mestských policajtov na kontrolu parkovania," povedal.

Petržalka pripravuje aj vlastnú alternatívu

Prečítajte si tiež: Z Valla bude koncertujúci primátor. Snažil sa o to viac ako dva roky Čítajte 

Predseda mestskej dopravnej komisie a starosta Jaroviec Jozef Uhler tvrdí, že jednotná celomestská parkovacia politika je najlepším riešením.

"Aj pre starostov mestských častí je to jednoduchšia cesta, lebo to bude centrálne riadené, bude v tom poriadok, bude to robiť mesto a mestské časti z toho v konečnom dôsledku môžu mať len profit," uviedol pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasné mestské predpisy k parkovacej politike treba podľa neho zrušiť, lebo sa už nedajú len tak ľahko meniť. Súčasné VZN hodnotí ako "bezzubé".

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá.

"Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém," skonštatovala pre TASR.

Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú.

Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti.

"V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou," vyhlásil.

Matúš Vallo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 086
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 4 589
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 222
  4. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 3 142
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 2 947
  6. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 543
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 497
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 1 811
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 85 658
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 17 527
  3. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 146
  4. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 12 910
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 791
  6. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 622
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 615
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 5 614
  1. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  2. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  3. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  4. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
  5. Radko Mačuha: Politika, pred ktorou musia utekať už aj "dezoláti".
  6. Věra Tepličková: Maličkosti z temperamentovej poradne:Trump a Putin? Dva absolútne odlišné svety
  7. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  8. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
SkryťZatvoriť reklamu