SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Vallo chce parkovanie v Bratislave vyriešiť do pol roka

Vallo odmieta, aby si mestské časti regulovali parkovanie samostatne.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Archív SME )

BRATISLAVA. Jednotnú parkovaciu politiku v Bratislave chce mať nový primátor Matúš Vallo schválenú v prvom polroku 2019.

Súčasné všeobecné záväzné nariadenie (VZN) o regulácii parkovania z decembra 2016, ktoré zatiaľ platí len na papieri, však nechce úplne zmiesť zo stola.

Systém parkovania pod jednou firmou

Prečítajte si tiež: Parkovacia politika, ktorú schválilo predchádzajúce zastupiteľstvo, je podľa Valla akceptovateľná Čítajte 

Odmieta však pokračovať v návrhu, aby si každá mestská časť samostatne tvorila vlastnú reguláciu parkovania, zaviesť chce jednotnú celomestskú parkovaciu politiku.

Vallo očakáva, že spolu s bratislavskými poslancami a starostami nájdu zhodu na ešte lepšom spôsobe realizácie parkovacej politiky v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu

"VZN, ktoré bolo doteraz schválené, je výsledkom mnohých kompromisov. Starostovia sa chcú o tom ešte rozprávať, hľadáme spôsob, ako to urobiť čo najefektívnejšie a najrýchlejšie," povedal pre TASR.

Parkovací systém v rámci celej Bratislavy by mala podľa primátora obhospodarovať jedna firma.

"Dáva mi to väčšiu logiku," zdôvodnil. Jednotný systém by podľa neho bol viac pod kontrolou.

V minulom volebnom období však mali s takýmto návrhom problém niektoré mestské časti, ktoré žiadali mesto, aby si mohli na svojom území vytvárať vlastné pravidlá parkovania a zároveň rozhodnúť, kto sa o parkovaciu politiku bude starať.

Poslanci zmenu štatútu neschválili

Prečítajte si tiež: Odborník: Či je mesto inteligentné, nespoznáte na prvý pohľad Čítajte 

Bývalý primátor Ivo Nesrovnal ich požiadavke vyhovel a rátalo sa s tým, že mestská časť, ktorá sa bude chcieť do parkovacej politiky zapojiť, prijme vlastné a špecifickejšie VZN.

SkryťVypnúť reklamu

To malo riešiť aj jednotlivé ceny za parkovanie. Parkovacia politika sa však za bývalého vedenia nespustila, poslanci totiž opakovane neschválili na to potrebnú zmenu štatútu hlavného mesta.

Nový primátor teraz chce so starostami hovoriť aj o podiele vybratých peňazí medzi mesto a mestské časti.

"Mesto bude totiž musieť zabezpečiť oveľa viac mestských policajtov na kontrolu parkovania," povedal.

Petržalka pripravuje aj vlastnú alternatívu

Prečítajte si tiež: Z Valla bude koncertujúci primátor. Snažil sa o to viac ako dva roky Čítajte 

Predseda mestskej dopravnej komisie a starosta Jaroviec Jozef Uhler tvrdí, že jednotná celomestská parkovacia politika je najlepším riešením.

"Aj pre starostov mestských častí je to jednoduchšia cesta, lebo to bude centrálne riadené, bude v tom poriadok, bude to robiť mesto a mestské časti z toho v konečnom dôsledku môžu mať len profit," uviedol pre TASR.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasné mestské predpisy k parkovacej politike treba podľa neho zrušiť, lebo sa už nedajú len tak ľahko meniť. Súčasné VZN hodnotí ako "bezzubé".

Viceprimátorka Tatiana Kratochvílová priblížila, že sa vytvára pracovná skupina, ktorá bude rokovať, akou formou a kedy bude parkovacia politika prijatá.

"Nechceme začať od nuly. Mnohé procesy boli rozbehnuté a my chceme na to nadviazať s tým, že to začneme otvorene komunikovať, lebo to bol najväčší problém," skonštatovala pre TASR.

Mestský poslanec a starosta Petržalky Ján Hrčka považuje filozofiu jednotnej celomestskej parkovacej politiky za logickú.

Priznal však, že Petržalka paralelne pripravuje aj vlastnú alternatívu regulácie parkovania v mestskej časti.

"V mestskej časti potrebujeme parkovaciu politiku čo najskôr. Keď jednotná mestská bude v poriadku, pôjdeme tou cestou. Ak nebude, pôjdeme vlastnou cestou," vyhlásil.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 435
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 336
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 252
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 831
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 271
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 772
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 370
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 692
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 331
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 10 623
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 114
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 027
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 890
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 770
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 174
  8. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 3 767
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu