SME

Projekt Dunajbus má zabezpečené peniaze

Ministerstvo dopravy podpísalo zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku 92 tis. eur na štúdiu realizovateľnosti.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Príprava projektu Dunajbus, pravidelnej vodnej osobnej dopravy po Dunaji do Bratislavy, má zabezpečené peniaze. Ministerstvo dopravy v piatok podpísalo zmluvu o nenávratnom finančnom príspevku vo výške 92 tis. eur na štúdiu realizovateľnosti, ktorá je nutnou podmienkou realizácie projektu.

Štúdia bude financovaná zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra a hotová má byť vo februári 2019. Informoval o tom rezort dopravy.

Zápchy a dopravné zaťaženie Bratislavy sú podľa ministerstva dopravy dlho pálčivým problémom obyvateľov regiónu. O alternatíve v podobe pravidelnej osobnej dopravy obyvateľov okolitých obcí do hlavného mesta po rieke sa hovorí už niekoľko rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Riečna doprava po Dunaji nevyužíva svoj potenciál Čítajte 

Hlavným cieľom je odľahčiť preplnené cesty a vlaky z južného smeru do Bratislavy.

"Bratislava má unikátnu možnosť využitia vodnej cesty pre osobnú prepravu obyvateľov dochádzajúcich za prácou alebo iným účelom do hlavného mesta. Na tomto projekte ešte musíme pracovať, ale vzhľadom na jeho ekologickú povahu a kritickú dopravnú situáciu má moju plnú podporu," povedal minister Arpád Érsek (Most-Híd).

Žilinská univerzita v júli 2017 pripravila na základe prieskumu verejnej mienky Štúdiu odhadu využiteľnosti pravidelnej osobnej lodnej dopravy. Podľa nej by pravidelnú osobnú lodnú dopravu na dochádzku do zamestnania alebo školy denne používalo 6 tisíc ľudí a prehustený cestný úsek by sa odľahčil o 1500 áut.

Záujem má aj množstvo cyklistov, ktorí by využívali osobnú lodnú dopravu nielen kvôli prepojeniu cyklistických trás na oboch stranách Dunaja na turistické účely, ale hlavne na každodennú dochádzku do zamestnania.

SkryťVypnúť reklamu

Projekt Dunajbus pripravuje Združenie obcí pre miestnu dopravu po Dunaji Pro Danubia. V roku 2015 ho vytvorili Šamorín, Čunovo, Hamuliakovo, Vojka nad Dunajom a Kyselica.

Združenie plánuje vybudovať šesť nových prístavísk (Kyselica, Vojka, v Bratislave Eurovea, Aucafe, River park, Devín) k trom jestvujúcim (Šamorín, Hamuliakovo, Čunovo).

Prístaviská by malo obsluhovať sedem plavidiel typu katamarán s kapacitou zhruba sto cestujúcich. Plavidlá by v čase špičky mali intreval 15 minút a premávali by po trase Vojka - Bratislava - Devín. Napríklad z Hamuliakova do centra Bratislavy by trvala cesta približne 25 minút.

Doprava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 774
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 784
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 10 317
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 330
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 635
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 448
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 433
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 592
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 23 839
  2. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 148
  3. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 018
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 122
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 474
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 681
  7. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 5 362
  8. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 5 009
  1. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  3. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  4. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  5. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  6. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  7. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
SkryťZatvoriť reklamu