SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Medzi Bratislavou a Komárnom chcú zvýšiť kapacitu vlakov

Ministerstvo dopravy pripravuje kroky na zvýšenie kapacity vlakov.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012.RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy (MDV) pripravuje nové kroky na zvýšenie kapacity vlakov medzi Bratislavou a Komárnom. Minister Árpád Érsek (Most-Híd) sa preto stretol s predstaviteľmi spoločnosti RegioJet, ktorá zabezpečuje dopravu na tejto trase.

"Každý deň prichádzajú sťažnosti od ľudí, že situácia na tejto trati je neúnosná. Na stretnutí sme si ujasnili, čo všetko môžeme urobiť, aby sme ľuďom ponúkli pohodlnejšie a kultúrnejšie cestovanie.

Prečítajte si tiež: Vlak do mesta obíde zápchy Čítajte 

V priebehu najbližších týždňov má dopravca predstaviť svoj zámer na zvýšenie kapacity vozňov v ranných špičkách," konštatoval Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Ide napríklad o nasadenie vysokokapacitných poschodových súprav, ktoré by odviezli viac cestujúcich. O problémoch na trati hovoril aj so starostami dotknutých obcí.

Za posledných päť rokov sa podľa ministerstva počet cestujúcich na trati medzi Bratislavou a Komárnom takmer zdvojnásobil.

"Oblasť sa zahusťuje výstavbou, čím pribúda aj počet obyvateľov. Situáciu dlhodobo komplikuje jednokoľajná trať. Pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku preto nie je možné," zhodnotila hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Prečítajte si tiež: Medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou pribudol osobný vlak Čítajte 

Ministerstvo podľa jej slov pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati.

"Ide o viacero technických krokov ako sú výhybne na vytipovaných miestach, kde by sa vlaky mohli navzájom križovať a predbiehať či podchody, čím by sa eliminovalo meškanie a vypravovanie vlakov," vymenovala .

SkryťVypnúť reklamu

Z dlhodobého hľadiska by to zároveň bolo dobrým východiskom pre zdvojkoľajnenia trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 053
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 850
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 123
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 091
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 090
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 3 517
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 229
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 243
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 354
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 936
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 268
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 076
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 774
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 879
  8. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 851
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu