SME

Medzi Bratislavou a Komárnom chcú zvýšiť kapacitu vlakov

Ministerstvo dopravy pripravuje kroky na zvýšenie kapacity vlakov.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012.RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy (MDV) pripravuje nové kroky na zvýšenie kapacity vlakov medzi Bratislavou a Komárnom. Minister Árpád Érsek (Most-Híd) sa preto stretol s predstaviteľmi spoločnosti RegioJet, ktorá zabezpečuje dopravu na tejto trase.

"Každý deň prichádzajú sťažnosti od ľudí, že situácia na tejto trati je neúnosná. Na stretnutí sme si ujasnili, čo všetko môžeme urobiť, aby sme ľuďom ponúkli pohodlnejšie a kultúrnejšie cestovanie.

Prečítajte si tiež: Vlak do mesta obíde zápchy Čítajte 

V priebehu najbližších týždňov má dopravca predstaviť svoj zámer na zvýšenie kapacity vozňov v ranných špičkách," konštatoval Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Ide napríklad o nasadenie vysokokapacitných poschodových súprav, ktoré by odviezli viac cestujúcich. O problémoch na trati hovoril aj so starostami dotknutých obcí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za posledných päť rokov sa podľa ministerstva počet cestujúcich na trati medzi Bratislavou a Komárnom takmer zdvojnásobil.

"Oblasť sa zahusťuje výstavbou, čím pribúda aj počet obyvateľov. Situáciu dlhodobo komplikuje jednokoľajná trať. Pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku preto nie je možné," zhodnotila hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Prečítajte si tiež: Medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou pribudol osobný vlak Čítajte 

Ministerstvo podľa jej slov pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati.

"Ide o viacero technických krokov ako sú výhybne na vytipovaných miestach, kde by sa vlaky mohli navzájom križovať a predbiehať či podchody, čím by sa eliminovalo meškanie a vypravovanie vlakov," vymenovala .

SkryťVypnúť reklamu

Z dlhodobého hľadiska by to zároveň bolo dobrým východiskom pre zdvojkoľajnenia trate.

Vlaky

Ilustračné foto.

Vlaky nejazdili medzi Studeným Potokom a Kežmarkom.


SITA
Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 204
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 6 492
  3. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 684
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 593
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 263
  6. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 731
  7. Plátené tašky a opakované použitie 2 824
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 037
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 26 988
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 353
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 013
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 662
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 295
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 716
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 795
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 816
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu