SME

Medzi Bratislavou a Komárnom chcú zvýšiť kapacitu vlakov

Ministerstvo dopravy pripravuje kroky na zvýšenie kapacity vlakov.

RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012.RegioJet jazdí medzi Bratislavou a Komárnom od roku 2012. (Zdroj: ARCHÍV REGIOJET)

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy (MDV) pripravuje nové kroky na zvýšenie kapacity vlakov medzi Bratislavou a Komárnom. Minister Árpád Érsek (Most-Híd) sa preto stretol s predstaviteľmi spoločnosti RegioJet, ktorá zabezpečuje dopravu na tejto trase.

"Každý deň prichádzajú sťažnosti od ľudí, že situácia na tejto trati je neúnosná. Na stretnutí sme si ujasnili, čo všetko môžeme urobiť, aby sme ľuďom ponúkli pohodlnejšie a kultúrnejšie cestovanie.

Prečítajte si tiež: Vlak do mesta obíde zápchy Čítajte 

V priebehu najbližších týždňov má dopravca predstaviť svoj zámer na zvýšenie kapacity vozňov v ranných špičkách," konštatoval Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Ide napríklad o nasadenie vysokokapacitných poschodových súprav, ktoré by odviezli viac cestujúcich. O problémoch na trati hovoril aj so starostami dotknutých obcí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za posledných päť rokov sa podľa ministerstva počet cestujúcich na trati medzi Bratislavou a Komárnom takmer zdvojnásobil.

"Oblasť sa zahusťuje výstavbou, čím pribúda aj počet obyvateľov. Situáciu dlhodobo komplikuje jednokoľajná trať. Pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku preto nie je možné," zhodnotila hovorkyňa ministerstva Karolína Ducká.

Prečítajte si tiež: Medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou pribudol osobný vlak Čítajte 

Ministerstvo podľa jej slov pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati.

"Ide o viacero technických krokov ako sú výhybne na vytipovaných miestach, kde by sa vlaky mohli navzájom križovať a predbiehať či podchody, čím by sa eliminovalo meškanie a vypravovanie vlakov," vymenovala .

SkryťVypnúť reklamu

Z dlhodobého hľadiska by to zároveň bolo dobrým východiskom pre zdvojkoľajnenia trate.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 842
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 582
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 070
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 906
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 139
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 909
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 382
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 082
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 309
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 79 272
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 308
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 435
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 215
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 633
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 281
  8. Miroslav Ferkl: Koniec sveta 10 768
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
SkryťZatvoriť reklamu