SME

BID: Cez aplikáciu sa za mesiac predalo takmer 24-tisíc lístkov

Mobilná aplikácia má 8000 užívateľov a za prvý mesiac od spustenia si kúpili vyše 23.800 cestovných lístkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Cez novú mobilnú aplikáciu Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) si za prvý mesiac od jej spustenia zakúpili cestujúci vyše 23.800 cestovných lístkov.

Od októbra sa do nej zaregistrovalo viac ako 8000 užívateľov. Tí ju najčastejšie využívajú na hľadanie cestovných spojení a nákup cestovných lístkov, najviac s 15-minútovou platnosťou.

Prečítajte si tiež: BID akceptuje požiadavky samospráv, pripravuje zmeny Čítajte 

"Už po prvom mesiaci používania možno povedať, že mobilná aplikácia výrazne prispela k rozšíreniu využívania verejnej dopravy v rámci Bratislavského kraja. Prvý mesiac predaja prostredníctvom mobilnej aplikácie je o 40 percent úspešnejší oproti obdobiu, keď bol spustený predaj elektronických lístkov," skonštatovala Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) ako koordinátora IDS BK.

SkryťVypnúť reklamu

Mobilná aplikácia ponúka užívateľom nákup jednorazových a denných cestovných lístkov, vyhľadávanie spojení či prehľad cestovných poriadkov všetkých dopravcov, ktorí sú zapojení do IDS BK, čiže cestovné poriadky vlakových, autobusových, električkových aj trolejbusových liniek. K dispozícii je v slovenskej, anglickej a nemeckej mutácii. Tie zjednodušujú cestovanie turistom.

Pre plnohodnotné využitie mobilnej aplikácie je potrebné sa v nej zaregistrovať a vytvoriť si profil. Aplikácia je voľne dostupná na stiahnutie pre operačný systém Android aj iOS. Cestovné lístky je možné kupovať buď z kreditu, ktorý si bude užívateľ dobíjať, alebo použitím platobnej karty Visa, Mastercard, Maestro. Cestovný lístok možno kúpiť aj pre spolucestujúcich, skupina však musí cestovať spolu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z každej kategórie lístkov je možné kúpiť najviac 30 kusov. Cestovný lístok začína platiť po minúte od nákupu. Ochranu proti kopírovaniu zabezpečuje QR kód, ktorý sa mení každé tri sekundy. Okrem zakúpenia lístkov si môže cestujúci v mobilnej aplikácii vyhľadať jednotlivé spojenia verejnej dopravy z miesta na mape či výberom najbližších zastávok.

Mobilná aplikácia má byť ďalším krokom ku skvalitneniu verejnej dopravy, po zvýšení počtu vlakových a autobusových spojení, zmene cestovných poriadkov a zabezpečením nadväznosti jednotlivých spojov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 757
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 404
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 006
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 564
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 745
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 375
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 031
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 846
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 61 319
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 671
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 110
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 107
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 004
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 471
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 813
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 078
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu