SME

Na linke 43 do lesoparku v Bratislave premáva elektrobus

Dieselový autobus na linke 43 nahradilo ekologické vozidlo s pohonom na elektrinu.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SME/Jozef Jakubčo )

BRATISLAVA. Do lesoparku v Bratislave premáva elektrobus. Dieselový autobus na linke 43 nahradilo ekologické vozidlo s pohonom na elektrinu.

TASR o tom informovalo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémové emisie

Podpredsedníčka vlády a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná (SNS) tvrdí, že emisie z dopravy trápia drvivú väčšinu miest, vrátane Bratislavy.

Aj z tohto dôvodu mestám ponúkli možnosť získať finančné prostriedky na nákup nízkoemisných vozidiel pre MHD.

SkryťVypnúť reklamu

"Elektrobusy neprodukujú počas prevádzky škodlivé plyny a ich motory sú takmer bezhlučné. Najnovšie takéto vozidlá jazdia do bratislavského lesoparku. Ak má niekde naozaj zmysel nahradiť dieselový autobus elektrobusom, je to práve bratislavský lesopark, ktorý je obľúbenou rekreačnou zónou pre Bratislavčanov," podotkla Matečná.

Elektrobusy jazdia od januára

Prvé elektrobusy začali v Bratislave jazdiť v januári tohto roka. Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka ešte minulý rok schválilo pre Bratislavu financie na nákup 18 elektrobusov za 10,4 milióna eur. Z toho dva v dĺžke do deväť metrov a 16 v dĺžke do 12,2 metra.

"Ide o prostriedky z eurofondovej výzvy z Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), ktorá je zameraná na modernizáciu vozidlového parku autobusov mestskej hromadnej dopravy. Približne 21 miliónov eur je vyčlenených okrem Bratislavy aj pre Žilinu a Košice," spresnil rezort.

SkryťVypnúť reklamu

Financie sú podľa ministerky určené na nákup environmentálnych nízkopodlažných autobusov, spolu s budovaním zodpovedajúcej zásobovacej infraštruktúry, vrátane nabíjacích staníc.

Ekologickejšia doprava

Dopravný podnik Bratislavy (DPB) od nákupu elektrobusov očakáva zmenu deľby prepravnej práce v prospech ekologicky priaznivejších módov dopravy a zníženie znečistenia ovzdušia.

Dôležité je aj zníženie hlukovej záťaže. Elektrobusy znižujú energetickú náročnosť prepravy, a to vďaka tomu, že pri brzdení využívajú rekuperáciu energie.

"Zjednodušene povedané, energia pri brzdení sa vracia späť do akumulátorov. Linka 43 premáva z bratislavskej Patrónky cez Železnú studienku popod Červený most až po lesopark. Cez pracovný týždeň premáva denne 24 spojov a cez víkend a štátne sviatky 28 spojov prevažne s polhodinovým intervalom," spresnilo ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 358
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 068
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 942
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 138
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 897
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 133
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 251
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 969
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 812
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 209
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 171
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu