Bratislava láka turistov na prírodu

Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta.

Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.(Zdroj: Bratislava Region Tourism)

BRATISLAVA. Štyri nové video šoty majú prilákať turistov do slovenskej metropoly. Bratislava pri ich príprave využila, že je v rámci hodnotení označovaná ako tretie najzelenšie mesto na svete.

Videá preto mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, približujú miestnu faunu a flóru spolu s možnosťami na relax či športovanie.

Načítavám video...

"Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriadnejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody," uviedla v pondelok Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

Prvú päticu na zozname Green Cities Index tvorí Reykjavík, novozélandský Auckland, Bratislava, švédsky Göteborg a austrálske Sydney.

Nielen kultúra, ale aj príroda

Nosnými témami novej kampane je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a divoká príroda.

Zachytené sú napríklad zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, Sandberg nad Devínskou Novou Vsou, dunajské luhy, Devín a povodie Dunaja a Moravy, ale aj Horský park a Sad Janka Kráľa ako najstarší verejný park v strednej Európe.

Načítavám video...

Videá približujú Bratislavu a okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že na území mesta rastú rôzne druhy lesov od lužných cez dubové, hrabové po bukové.

Mesto ponúka aj možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po trasách pre peších a cyklistov. Nechýba ani nedávno dokončená rozhľadňa pod Kamzíkom či domčeky v korunách stromov.

Marketingová stratégia Bratislavy

Snahou je predstaviť Bratislavu nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň vrátane propagačného videa bude využívaná na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných videošotov v troch jazykových mutáciách (slovenčine, angličtine a nemčine).

Načítavám video...

Videošoty sú súčasťou aktivít Bratislava Tourist Board v rámci marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy do roku 2022. Pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou pripravila kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Česka, Nemecka a Veľkej Británie.

Kampaň pre domácich návštevníkov pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto Bratislavu predstavila ako ideálne miesto na víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Turistov pribúda

Minulý rok do Bratislavy lákali plagáty s Albertom Einsteinom, Jánom Pavlom II. a Máriou Teréziou. Mária Terézia prezentovala korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru mesta.

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov Jánom Pavlom, Einsteinom a Máriou Teréziou

Einstein historické pamiatky, dizajn mesta, ale aj smart a inteligentné riešenia. Do tretice poľský pápež blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí spája.

Počet turistov v meste každý rok narastá. V roku 2017 zaevidovali 1,3 milióna návštevníkov, ktorí v meste prespali a hlavné mesto na dani z ubytovania vybralo takmer päť miliónov eur.

Tento počet zvyšujú turisti, ktorí v meste neprespia a krátke návštevy z Viedne. Počet pasažierov výletných lodí, ktoré majú zastávku v Bratislave sa odhaduje na 600 000 v sezóne.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 152
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 250
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 8 590
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 183
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 533
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 920
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 559
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 183
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 037
  10. Sedem mýtov o stavebnom sporení 3 802