SME

Bratislava láka turistov na prírodu

Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta.

Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy. (Zdroj: Bratislava Region Tourism)

BRATISLAVA. Štyri nové video šoty majú prilákať turistov do slovenskej metropoly. Bratislava pri ich príprave využila, že je v rámci hodnotení označovaná ako tretie najzelenšie mesto na svete.

Videá preto mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, približujú miestnu faunu a flóru spolu s možnosťami na relax či športovanie.

Načítavam video...

"Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriadnejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody," uviedla v pondelok Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvú päticu na zozname Green Cities Index tvorí Reykjavík, novozélandský Auckland, Bratislava, švédsky Göteborg a austrálske Sydney.

Nielen kultúra, ale aj príroda

Nosnými témami novej kampane je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a divoká príroda.

Zachytené sú napríklad zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, Sandberg nad Devínskou Novou Vsou, dunajské luhy, Devín a povodie Dunaja a Moravy, ale aj Horský park a Sad Janka Kráľa ako najstarší verejný park v strednej Európe.

Načítavam video...

Videá približujú Bratislavu a okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že na území mesta rastú rôzne druhy lesov od lužných cez dubové, hrabové po bukové.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto ponúka aj možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po trasách pre peších a cyklistov. Nechýba ani nedávno dokončená rozhľadňa pod Kamzíkom či domčeky v korunách stromov.

Marketingová stratégia Bratislavy

Snahou je predstaviť Bratislavu nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň vrátane propagačného videa bude využívaná na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných videošotov v troch jazykových mutáciách (slovenčine, angličtine a nemčine).

Načítavam video...

Videošoty sú súčasťou aktivít Bratislava Tourist Board v rámci marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy do roku 2022. Pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou pripravila kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Česka, Nemecka a Veľkej Británie.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň pre domácich návštevníkov pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto Bratislavu predstavila ako ideálne miesto na víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Turistov pribúda

Minulý rok do Bratislavy lákali plagáty s Albertom Einsteinom, Jánom Pavlom II. a Máriou Teréziou. Mária Terézia prezentovala korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru mesta.

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov Jánom Pavlom, Einsteinom a Máriou Teréziou Čítajte 

Einstein historické pamiatky, dizajn mesta, ale aj smart a inteligentné riešenia. Do tretice poľský pápež blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí spája.

Počet turistov v meste každý rok narastá. V roku 2017 zaevidovali 1,3 milióna návštevníkov, ktorí v meste prespali a hlavné mesto na dani z ubytovania vybralo takmer päť miliónov eur.

Tento počet zvyšujú turisti, ktorí v meste neprespia a krátke návštevy z Viedne. Počet pasažierov výletných lodí, ktoré majú zastávku v Bratislave sa odhaduje na 600 000 v sezóne.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 172
  2. Každý piaty zomrie 8 993
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 778
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 7 332
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 804
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 806
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 218
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 765
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 722
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 670
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 778
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 160
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 367
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 758
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu