SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Bratislava láka turistov na prírodu

Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta.

Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy. (Zdroj: Bratislava Region Tourism)

BRATISLAVA. Štyri nové video šoty majú prilákať turistov do slovenskej metropoly. Bratislava pri ich príprave využila, že je v rámci hodnotení označovaná ako tretie najzelenšie mesto na svete.

Videá preto mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, približujú miestnu faunu a flóru spolu s možnosťami na relax či športovanie.

Načítavam video...

"Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriadnejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody," uviedla v pondelok Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

SkryťVypnúť reklamu

Prvú päticu na zozname Green Cities Index tvorí Reykjavík, novozélandský Auckland, Bratislava, švédsky Göteborg a austrálske Sydney.

Nielen kultúra, ale aj príroda

Nosnými témami novej kampane je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a divoká príroda.

Zachytené sú napríklad zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, Sandberg nad Devínskou Novou Vsou, dunajské luhy, Devín a povodie Dunaja a Moravy, ale aj Horský park a Sad Janka Kráľa ako najstarší verejný park v strednej Európe.

Načítavam video...

Videá približujú Bratislavu a okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že na území mesta rastú rôzne druhy lesov od lužných cez dubové, hrabové po bukové.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto ponúka aj možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po trasách pre peších a cyklistov. Nechýba ani nedávno dokončená rozhľadňa pod Kamzíkom či domčeky v korunách stromov.

Marketingová stratégia Bratislavy

Snahou je predstaviť Bratislavu nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň vrátane propagačného videa bude využívaná na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných videošotov v troch jazykových mutáciách (slovenčine, angličtine a nemčine).

Načítavam video...

Videošoty sú súčasťou aktivít Bratislava Tourist Board v rámci marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy do roku 2022. Pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou pripravila kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Česka, Nemecka a Veľkej Británie.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň pre domácich návštevníkov pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto Bratislavu predstavila ako ideálne miesto na víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Turistov pribúda

Minulý rok do Bratislavy lákali plagáty s Albertom Einsteinom, Jánom Pavlom II. a Máriou Teréziou. Mária Terézia prezentovala korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru mesta.

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov Jánom Pavlom, Einsteinom a Máriou Teréziou Čítajte 

Einstein historické pamiatky, dizajn mesta, ale aj smart a inteligentné riešenia. Do tretice poľský pápež blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí spája.

Počet turistov v meste každý rok narastá. V roku 2017 zaevidovali 1,3 milióna návštevníkov, ktorí v meste prespali a hlavné mesto na dani z ubytovania vybralo takmer päť miliónov eur.

Tento počet zvyšujú turisti, ktorí v meste neprespia a krátke návštevy z Viedne. Počet pasažierov výletných lodí, ktoré majú zastávku v Bratislave sa odhaduje na 600 000 v sezóne.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 697
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 540
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 029
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 646
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 922
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 785
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 3 416
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 537
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 484
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 912
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 350
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 064
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 2 979
  6. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 919
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 895
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 2 894
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu