SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Bratislava láka turistov na prírodu

Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta.

Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy. (Zdroj: Bratislava Region Tourism)

BRATISLAVA. Štyri nové video šoty majú prilákať turistov do slovenskej metropoly. Bratislava pri ich príprave využila, že je v rámci hodnotení označovaná ako tretie najzelenšie mesto na svete.

Videá preto mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, približujú miestnu faunu a flóru spolu s možnosťami na relax či športovanie.

Načítavam video...

"Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriadnejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody," uviedla v pondelok Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

Skryť Vypnúť reklamu

Prvú päticu na zozname Green Cities Index tvorí Reykjavík, novozélandský Auckland, Bratislava, švédsky Göteborg a austrálske Sydney.

Nielen kultúra, ale aj príroda

Nosnými témami novej kampane je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a divoká príroda.

Zachytené sú napríklad zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, Sandberg nad Devínskou Novou Vsou, dunajské luhy, Devín a povodie Dunaja a Moravy, ale aj Horský park a Sad Janka Kráľa ako najstarší verejný park v strednej Európe.

Načítavam video...

Videá približujú Bratislavu a okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že na území mesta rastú rôzne druhy lesov od lužných cez dubové, hrabové po bukové.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto ponúka aj možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po trasách pre peších a cyklistov. Nechýba ani nedávno dokončená rozhľadňa pod Kamzíkom či domčeky v korunách stromov.

Marketingová stratégia Bratislavy

Snahou je predstaviť Bratislavu nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň vrátane propagačného videa bude využívaná na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných videošotov v troch jazykových mutáciách (slovenčine, angličtine a nemčine).

Načítavam video...

Videošoty sú súčasťou aktivít Bratislava Tourist Board v rámci marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy do roku 2022. Pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou pripravila kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Česka, Nemecka a Veľkej Británie.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň pre domácich návštevníkov pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto Bratislavu predstavila ako ideálne miesto na víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Turistov pribúda

Minulý rok do Bratislavy lákali plagáty s Albertom Einsteinom, Jánom Pavlom II. a Máriou Teréziou. Mária Terézia prezentovala korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru mesta.

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov Jánom Pavlom, Einsteinom a Máriou Teréziou Čítajte 

Einstein historické pamiatky, dizajn mesta, ale aj smart a inteligentné riešenia. Do tretice poľský pápež blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí spája.

Počet turistov v meste každý rok narastá. V roku 2017 zaevidovali 1,3 milióna návštevníkov, ktorí v meste prespali a hlavné mesto na dani z ubytovania vybralo takmer päť miliónov eur.

Tento počet zvyšujú turisti, ktorí v meste neprespia a krátke návštevy z Viedne. Počet pasažierov výletných lodí, ktoré majú zastávku v Bratislave sa odhaduje na 600 000 v sezóne.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 539
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 346
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 859
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 247
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 190
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 650
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 929
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 848
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 637
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 662
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu