SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Bratislava láka turistov na prírodu

Nové propagačné videá mapujú prírodné unikáty hlavného mesta.

Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy.Pohľad na hrad Devín z vtáčej perspektívy. (Zdroj: Bratislava Region Tourism)

BRATISLAVA. Štyri nové video šoty majú prilákať turistov do slovenskej metropoly. Bratislava pri ich príprave využila, že je v rámci hodnotení označovaná ako tretie najzelenšie mesto na svete.

Videá preto mapujú a zvýrazňujú zelené stránky mesta, približujú miestnu faunu a flóru spolu s možnosťami na relax či športovanie.

Načítavam video...

"Priamo na území mesta máme niekoľko chránených oblastí, unikáty fauny a flóry, chránené biotopy. Máme tu dunajské luhy, vďaka Dunaju a prítoku Morava je tu jedna z najmimoriadnejších destinácií a zimovísk pre vodné vtáctvo. Je to unikátne prírodné prostredie a myslíme si, že sme také hlavné mesto v lone prírody," uviedla v pondelok Alžbeta Melicharová, predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board (BTB).

Skryť Vypnúť reklamu

Prvú päticu na zozname Green Cities Index tvorí Reykjavík, novozélandský Auckland, Bratislava, švédsky Göteborg a austrálske Sydney.

Nielen kultúra, ale aj príroda

Nosnými témami novej kampane je Dunaj, možnosti na relax rodín s deťmi v prírode, šport a adrenalín v prírode a divoká príroda.

Zachytené sú napríklad zákutia Železnej studničky, Kačína či Koliby, Sandberg nad Devínskou Novou Vsou, dunajské luhy, Devín a povodie Dunaja a Moravy, ale aj Horský park a Sad Janka Kráľa ako najstarší verejný park v strednej Európe.

Načítavam video...

Videá približujú Bratislavu a okolie ako jednu z najvýznamnejších lokalít na pozorovanie vtáctva či ako významnú migračnú trasu a zimovisko pre vodné vtáctvo. Poukazujú tiež na to, že na území mesta rastú rôzne druhy lesov od lužných cez dubové, hrabové po bukové.

Skryť Vypnúť reklamu

Mesto ponúka aj možnosti na relax pri vode, okolo mestských jazier či po trasách pre peších a cyklistov. Nechýba ani nedávno dokončená rozhľadňa pod Kamzíkom či domčeky v korunách stromov.

Marketingová stratégia Bratislavy

Snahou je predstaviť Bratislavu nielen ako kultúrne a historické mesto. Nová kampaň vrátane propagačného videa bude využívaná na veľtrhoch a iných prezentáciách. Online prezentáciu tvorí séria štyroch reklamných videošotov v troch jazykových mutáciách (slovenčine, angličtine a nemčine).

Načítavam video...

Videošoty sú súčasťou aktivít Bratislava Tourist Board v rámci marketingovej a komunikačnej stratégie Bratislavy do roku 2022. Pred tohtoročnou letnou turistickou sezónou pripravila kampaň pre návštevníkov z Rakúska, Česka, Nemecka a Veľkej Británie.

Skryť Vypnúť reklamu

Kampaň pre domácich návštevníkov pod názvom Spoznaj svoje hlavné mesto Bratislavu predstavila ako ideálne miesto na víkendový pobyt s jedinečnou atmosférou a zábavou.

Turistov pribúda

Minulý rok do Bratislavy lákali plagáty s Albertom Einsteinom, Jánom Pavlom II. a Máriou Teréziou. Mária Terézia prezentovala korunovačnú históriu, gastronómiu a kultúru mesta.

Prečítajte si tiež: Bratislava láka turistov Jánom Pavlom, Einsteinom a Máriou Teréziou Čítajte 

Einstein historické pamiatky, dizajn mesta, ale aj smart a inteligentné riešenia. Do tretice poľský pápež blízkosť Bratislavy a jej obyvateľov k prírode, súdržnosť a športového ducha, ktorý ľudí spája.

Počet turistov v meste každý rok narastá. V roku 2017 zaevidovali 1,3 milióna návštevníkov, ktorí v meste prespali a hlavné mesto na dani z ubytovania vybralo takmer päť miliónov eur.

Tento počet zvyšujú turisti, ktorí v meste neprespia a krátke návštevy z Viedne. Počet pasažierov výletných lodí, ktoré majú zastávku v Bratislave sa odhaduje na 600 000 v sezóne.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  2. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  7. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 120
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 445
  3. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 4 737
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 317
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 527
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 034
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 887
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 526
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 732
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo 1 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu