SME

Nesrovnal nepredĺži súčasný kontrakt na údržbu ciest, chce mestský podnik

Hlavné mesto bude mať priamy dosah na vykonávanie činnosti a nebude ju treba objednávať.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal nepodpíše dodatok zmluvy pre zimnú údržbu ciest v meste z roku 2010 s firmou A.R.K., ktorá sa končí v októbri tohto roka.

„Znamená to, že zmluva sa končí,“ uviedol dnes na pracovných raňajkách pre novinárov primátor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vlastný mestský podnik do štyroch rokov

Hlavné mesto SR Bratislava chce do budúcna zriadiť svoj vlastný mestský podnik pre zimnú a letnú údržbu ciest.

Fungovať by mal podobne ako Dopravný podnik Bratislava alebo Odvoz a likvidácia odpadu.

SkryťVypnúť reklamu

Rozsah objednaných služieb bude klesať

Kým však mesto založí svoj podnik, na štyri roky chce obstarať nového dodávateľa na letnú i zimnú údržbu. Podľa primátora to bude rámcová zmluva.

„Rozsah objednávaných služieb od dodávateľa bude klesať úmerne s tým, ako sa bude zvyšovať kapacita mesta vykonávať tieto činnosti vlastným komunálnym podnikom,“ spomenul vlani pri predstavovaní komunálneho podniku.

Služby v závislosti od počasia

Ivo Nesrovnal v piatok ovedal, že kým mesto obstará nového dodávateľa, zimná údržba v Bratislave je zabezpečená na základe existujúceho zmluvného vzťahu, ktorý sa končí.

Výhody sú v tom, že hlavné mesto bude mať priamy dosah na vykonávanie nejakej činnosti a nebude ho treba objednávať. Lepšie bude reagovať aj na havarijné situácie.

IVO NESROVNAL

„Zákon umožňuje použiť tzv. finančnú rezervu na časovo obmedzené služby,“ poznamenal primátor s tým, že to bude do uzatvorenia novej zmluvy s novým dodávateľom na zimnú údržbu.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, na aký veľký objem peňazí je objednávka zimnej údržby od začiatku tohto novembra, primátor odpovedal, že to záleží od toho, koľko nasneží.

„Budeme objednávať služby v závislosti od počasia. Keď budeme vedieť, koľko nasneží, budeme vedieť, koľko zo sumy v zmluve sa vyčerpá,“ vysvetlil.

Nesrovnal podotkol, že zmluva aj zimná služba sú zabezpečené.

„Maximálna čiastka, ktorú zmluva má, je približne 11 miliónov eur. Považujem túto čiastku za dostatočnú na obdobie do uzatvorenia novej zmluvy s novým dodávateľom na zimnú údržbu,“ dodal šéf Bratislavy.

Na ďalšiu otázku, či maximálny objem peňazí bude teda 11-miliónov eur, primátor odpovedal, že maximálny objem bude podľa toho, koľko nasneží.

Hľadá sa nový dodávateľ, na štyri roky 42 miliónov

Bratislavský magistrát už hľadá nového dodávateľa letnej a zimnej údržby. Predmetom zákazky je letná a zimná údržba komunikácií a cestnej zelene na území mesta Bratislavy na štyri roky, odhadovaná hodnota zákazky je 42 900 990 eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, koľko záujemcov sa zatiaľ prihlásilo, mesto uviedlo, že to prezrádzať nebudú.

Vyhotovuje sa štúdia o mestskom podniku

Podľa primátora v súčasnosti dokončujú štúdiu, akými cestami a akými prostriedkami by mohol nový mestský podnik fungovať.

Prečítajte si tiež: Čiernu stavbu na Palisádach bude musieť stavebník odstrániť Čítajte 

„Hneď, ako štúdiu dodajú mestu, právne aj formálne, predložíme ju mestskému zastupiteľstvu,“ zhrnul.

Všetky kroky o novom mestskom podniku musí totiž mesto komunikovať s mestským zastupiteľstvom. Poslanci budú musieť schváliť založenie podniku, ďalej bude treba zaobstarať vozidlá a zberné dvory.

„Výhody sú v tom, že hlavné mesto bude mať priamy dosah na vykonávanie nejakej činnosti a nebude ho treba objednávať. Lepšie bude reagovať aj na havarijné situácie,“ vymenoval Nesrovnal.

Zimná údržba komunikácií je najmä pohotovosť pracovníkov a mechanizmov k zásahu, posyp chemickým alebo inertným materiálom s pluhovaním, prípadne frézovanie, ručné odpratávanie snehu a ľadu.

Patrí sem aj údržba cestnej zelene, najmä celoročná starostlivosť o trávnaté porasty, odstraňovanie nevhodných drevín, výruby stromov, kríkov, vyberanie pňov a okopávanie.

Spoločnosť A.R.K. technické služby, s.r.o. svoje služby hlavnému mestu SR Bratislave poskytuje na základe zmluvy na dodávku služieb letnej údržby komunikácií, údržby dopravnej zelene, zimnej údržby komunikácií a nakladania s odpadmi na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy. Zmluva je účinná od 1. novembra 2010.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 101
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 263
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 621
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 779
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 722
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 162
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 683
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 636
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 759
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 130
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 10 504
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 7 879
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  5. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu