SME

Nesrovnal bilancoval. Bratislave sa darí ako nikdy predtým, tvrdí

Nesrovnal je primátorom Bratislavy od novembra 2014.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: ARCHÍV SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Obnovený podchod na Trnavskom mýte, nové električky i posilnenie železničnej dopravy v rámci mesta zaradil primátor hlavného mesta Bratislavy Ivo Nesrovnal medzi zmeny, ktoré počas jeho štvorročného šéfovania v Bratislave vidieť.

Patria sem podľa neho aj čistota verejných priestranstiev, tabule s informáciami o odchode spojov na zastávkach MHD i elektrobusy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Primátorský odpočet

V rámci dnešného odpočtu štyroch rokov na poste primátora hlavného mesta tiež spomenul, že Bratislava zaznamenala pokrok v mestskej hromadnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

„Bratislave sa darí ako nikdy predtým,“ vyhlásil Ivo Nesrovnal.

Pred novinármi tiež medzi zmeny, ktoré vidieť, zaradil aj dvesto kilometrov nových ciest a obnovené chodníky. Pripomenul tiež, že počas jeho vedenia sa znížila zadlženosť Bratislavy.

Nesrovnal v období šéfovania hlavnému mestu bojoval proti špine v meste a grafitom. „Naozaj nemám rád špinu, hlavne tú, ktorá by nás neobťažovala, ak by sa ju ľuďom chcelo odstrániť. Samozrejme, živé mesto nikdy nebude sterilné,“ zdôraznil.

Podchod na Trnavskom mýte obnovila spoločnosť Immocap Group. Celková výška investície na revitalizácii podchodu predstavovala 3,7 milióna eur, z toho spoločnosť Immocap Group investovala 2,5 milióna eur a Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy 1,2 milióna eur. Cieľom bolo kompletne ho vynoviť nielen po funkčnej stránke, ale aj architektonickej, a zmeniť ho na bezpečný verejný priestor. Rekonštrukcia podchodu trvala necelý rok.

Od júna na tratiach Bratislava - Trnava a Bratislava - Senec obojsmerne premáva 56 nových osobných vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko. Cieľovými, resp. východzími stanicami v hlavnom meste sú Nové Mesto a tiež Petržalka. Zahustenie osobnej vlakovej dopravy v okolí Bratislavy je súčasťou letnej zmeny cestovného poriadku.

SkryťVypnúť reklamu

Vallo: Rozvoj určujú developeri

Ako agentúru SITA informoval kandidát na post bratislavského primátora Matúš Vallo, Ivo Nesrovnal „nedokázal splniť väčšinu svojich sľubov, ktoré Bratislavčanom pred štyrmi rokmi prisľúbil.“

Developeri podľa neho určujú rozvoj Bratislavy, mesto nemá výškovú reguláciu a doprava sa zhoršuje.

„Ivo Nesrovnal nedokázal presadiť v zastupiteľstve kľúčové zmeny, spustenie parkovacej politiky a ani prvýkrát zákaz hazardu,“ poznamenal Vallo.

Iba sa priživuje?

Nesrovnal by mal podľa nezávislého kandidát na bratislavského primátora Václava Miku urobiť odpočet svojho volebnému programu spred štyroch rokov, ktorý podľa jeho slov zmizol z internetu a nie chváliť sa vecami, ktoré narýchlo dokončuje polroka pred voľbami.

"Na mnohých realizovaných projektoch sa totiž primátor len priživuje a nemá na nich žiadnu zásluhu. Primátor musí pracovať nielen posledného polroka a meniť veci skokovo, ale od prvého dňa priebežne a systematicky. Aby sa Bratislavčanom lepšie žilo," vyhlásil pre TASR Mika.

SkryťVypnúť reklamu

Výčitky Mrvu

Kandidát opozície OĽaNO, SaS, Sme rodina, KDH, Nova, Zmena zdola a OKS na primátora hlavného mesta Ján Mrva uviedol, že Nesrovnalovi sa podarilo dokončiť bývalým primátorom začatý Starý most, zaviesť odvoz zeleného odpadu z dvorov či získať prostriedky na opravu niektorých ciest.

"Naopak, veľmi pobabral zákonný proces prijímania všeobecne záväzného nariadenia (VZN) o hazarde, hanebne predal za jedno euro PKO, nedoriešil parkovaciu politiku so starostami a mestskými časťami, nevybudoval bezpečné segregované cyklotrasy, nerekonštruoval električkové radiály, i keď mal nato prostriedky z EÚ. Nezaviedol výškovú reguláciu výstavby a nereguloval vizuálny smog v meste. Nepostavil ani jedno záchytné parkovisko alebo parkovací dom," povedal pre TASR Mrva s tým, že považuje Nesrovnalove štyri roky šéfovania bratislavskej samospráve za neúspešné.

Opäť kandiduje

Súčasný primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal ako nezávislý kandiduje aj v novembrových komunálnych voľbách.

Dokončiť by chcel to, čo začal, patrí sem napríklad obnova Hlavnej stanice. V ďalších rokoch chce, aby jazdila električka aj do mestských častí Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Vajnory, do Devínskej Novej Vsi i na koniec Petržalky.

Ivo Nesrovnal je primátorom Bratislavy od novembra 2014. V komunálnych voľbách získal 50 630 voličských hlasov.

Za ním skončil bývalý primátor hlavného mesta Milan Ftáčnik so ziskom 40 481 hlasov. Milan Kňažko získal 35 562 hlasov. Tohtoročné komunálne voľby sa uskutočnia v sobotu 10. novembra.

Ján Mrva

Vybrežený potok Vydrica, ktorý 15. septembra zalial Partizánsku lúku na Železnej studničke.

Vydrica zaplavila aj časť bratislavskej zoo.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 12 231
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 8 334
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 668
  4. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 3 152
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 900
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 694
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 579
  8. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 2 362
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 80 157
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 26 469
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 20 586
  4. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 19 314
  5. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 10 062
  6. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 729
  7. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 905
  8. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 373
  1. Radko Mačuha: Sťahovanie kostola pod dúhovou vlajkou.
  2. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, ortéza a analýza DNA
  3. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  4. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa. V srdci Slovenska.
  5. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  6. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  7. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  8. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
SkryťZatvoriť reklamu