SME

Nové trate električiek v Bratislave už mohli byť

Od revolúcie sa v Bratislave vybudovala len jedna električková trať.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Preťaženú cestnú dopravu v Bratislave by mohli odľahčiť aj nové električkové trate. Ich príprava však mešká. Mesto ich naplánovalo ešte v roku 2013, no dodnes nestihlo ani len zrekonštruovať tie existujúce.

Muselo pre to aj vracať peniaze z eurofondov.

„Hlavné mesto má reálny plán, ako vybudovať sieť električkovej dopravy po celej Bratislave. Náš tím odborníkov robí na tom, aby sme električku dostali postupne do Devínskej Novej Vsi, do Podunajských Biskupíc alebo do Lamača. Ekologická, rýchla a dostupná koľajová doprava sa musí stať nosným systémom mobility v Bratislave,“ vyhlásil v auguste primátor Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Práve teraz, dva mesiace pred voľbami, je zrazu veľká snaha aspoň naoko splniť svoje sľuby,“ reagovala ešte vtedy jeho protikandidátka Caroline Lišková (KDH).

Prečítajte si tiež: Trvalá zastávka pod Manderlákom je v nedohľadne Čítajte 

Ak by podľa nej primátor s rovnakým nadšením pracoval od nástupu do funkcie, tak by sa dnes nepracovalo len na štúdiách, projektoch a obstarávaniach, ale sľúbené električkové trate by sa už budovali.

Dávne plány

Už v lete 2013, za exprimátora Milana Ftáčnika, sa mesto rozhodlo, že definitívne pochová sny o metre a nosným dopravným prostriedkom v Bratislave bude električka. Hlavné ulice v špičke boli už vtedy preťažené, čím trpela aj kvalita ovzdušia a zvyšovala sa nehodovosť.

Martin Fundárek z občianskeho združenia Lepšia doprava hovorí, že odvtedy už mesto mohlo začať aspoň s rekonštrukciou tratí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5HGH na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 786
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 769
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 310
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 287
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 013
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 909
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 690
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 104
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 541
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 13 316
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 896
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 666
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 059
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 990
  7. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 6 903
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 699
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu