SME

Mesto musí byť sebestačné, tvrdí kandidát na primátora Béreš

Mesto musí byť sebestačné, tvrdí kandidát na primátora Béreš.

Kandidát na primátora a predseda mimoparlamentnej politickej strany NAJ Viktor Béreš.Kandidát na primátora a predseda mimoparlamentnej politickej strany NAJ Viktor Béreš. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Mesto, ktoré je v maximálnej možnej miere sebestačné bez prepojenia s finančnými skupinami.

Tak si Bratislavu pod svojím riadením predstavuje kandidát na primátora a predseda mimoparlamentnej politickej strany NAJ Viktor Béreš.

Povedal to na stredajšom brífingu, na ktorom predstavil kontúry svojho volebného programu.

"Pokiaľ neodstavíme finančné skupiny od vplyvu na riadení mesta, nikdy nebudeme mať peniaze na rozvoj Bratislavy," ozrejmil Béreš svoju filozofiu.

Je rozhodnutý zrušiť všetky zmluvy, ktoré sú nevýhodné pre mesto, externé služby nahradiť v maximálnej možnej miere mestskými spoločnosťami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výstavba nájomných bytov

Jednou z jeho priorít je výstavba nájomných bytov, v priebehu volebného obdobia si trúfa vybudovať 2000 takýchto bytových jednotiek.

Prečítajte si tiež: Vallo: Vzťah primátora s poslancami je historicky najhorší Čítajte 

"Nechcem ich stavať tam, kde by ešte viac zahusťovali zastavané plochy. Mojou predstavou je stavať ich na mestských pozemkoch na predmestí hlavného mesta," povedal Béreš.

Nájomné byty by nemali byť zaujímavé len pre mladých ľudí, mali by mať tri kategórie štandardu, pričom v tom najnižšom chce Béreš zaručiť regulované nájomné 115 eur plus energie.

V prípade dopravy sa nechce vzdať myšlienky výstavby metra v hlavnom meste, upozorňuje však, že realizácia si vyžaduje okrem vlastných zdrojov a využitia eurofondov aj participáciu štátu.

Parkovacia politika

Béreš vníma i dôležitosť parkovacej politiky. Jej spusteniu však musia podľa Béreša predchádzať tri opatrenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Potrebujeme posilniť MHD, zvýšiť parkovacie kapacity a vybudovať minimálne štyri záchytné parkoviská na okraji mesta, na každej svetovej strane jedno," spresnil.

S heslom "Bratislava po novom" sa chce Béreš pustiť do revitalizácie a zvýšenia športovej infraštruktúry. Garantuje tiež, že počas svojho mandátu nebude zvyšovať dane a poplatky v meste.

Na otázku TASR, či sa v prípade, že prieskumy pred voľbami nebudú naznačovať reálnu šancu uspieť, vzdá kandidatúry v prospech iného uchádzača, Béreš odpovedal, že sa vzdávať nebude. "Treba to dobojovať do konca," povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 770
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 416
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 043
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 565
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 757
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 343
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 006
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 909
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 62 959
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 677
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 121
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 115
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 009
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 499
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 763
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 169
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu