SME

Bratislava diskutuje s Volkswagenom o električkovej trati k závodu

Električková trať by sa mohla v budúcnosti predĺžiť až do Devínskej Novej Vsi.

Predseda predstavenstva a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Ralf Sacht a vpravo primátor mesta Bratislava Ivo Nesrovnal.Predseda predstavenstva a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Ralf Sacht a vpravo primátor mesta Bratislava Ivo Nesrovnal. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Predĺženie električkovej trate po Bory a ďalej až do Devínskej Novej Vsi je spôsobom, akým môže hlavné mesto pomôcť jednému z najdôležitejších zamestnávateľov v regióne zabezpečiť bezproblémovú prevádzku bez výpadkov pracovných síl.

Po stretnutí so zástupcami spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia o tom informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Mesto nové trate plánuje už roky.

Rozvoj dopravy

Predstaviteľov automobilky informoval o plánoch rozvoja dopravy v lokalite, kde sa nachádza automobilový závod.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vláda navýši pre Volkswagen kvóty na ľudí zo zahraničia Čítajte 

"Ide jednak o predĺženie Saratovskej ulice a Dúbravskej radiály k plánovanému Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) pri Boroch a v druhej etape o posun až do Devínskej Novej Vsi buď priamo k spoločnosti VW, alebo stanici Bratislava-Devínska Nová Ves," pripomenul Nesrovnal.

V predĺžení električkovej trate až do Devínskej Novej Vsi vidí spôsob, ako umožniť spoločnosti, aby bezproblémovú prevádzku nenarúšal problém jej zamestnancov s dopravnou dostupnosťou.

"Dochádzka ľudí je terminovaná dopravou, ktorá je v okolí Bratislavy z mnohých dôvodov komplikovaná," upozornil primátor hlavného mesta. So spoločnosťou chce preto viesť diskusiu o plánovaných zámeroch.

Zapojenie automobilky

Či je, respektíve bude, súčasťou diskusie prípadná participácia spoločnosti na financovaní projektu, Nesrovnal nevylúčil, ani nepotvrdil.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Volkswagen nás ignoroval, hovorí šéf odborov Čítajte 

"Keďže pôjde o veľký dopravný projekt, budeme sa uchádzať o eurofondy, samozrejme, ani spoluúčasť súkromného partnera nie je vylúčená," povedal Nesrovnal.

Podľa primátora je to však predčasná otázka. "V súčasnosti sa zameriavame na spustenie procesov pre realizáciu predĺženia električkovej trate."

Primátor súčasne dodal, že ide o reálny zámer, ktorý je definovaný v územnoplánovacích podkladoch a má aj svoj časový horizont. "Budeme o ňom informovať samostatne," dodal.

Firma diskusiu víta

Predseda predstavenstva automobilovej spoločnosti Volkswagen Slovakia Ralf Sach uviedol, že diskusiu s mestom víta.

Poukázal na to, že už od začiatku 27-ročnej existencie VW Slovakia spoločnosť úzko spolupracovala so štátom i samosprávou a tento trend chce nasledovať aj do budúcnosti. "Chceme rásť spolu s mestom a Slovenskom," zdôraznil Sach.

SkryťVypnúť reklamu

Obaja pripomenuli, že mesto i spoločnosť môžu nadviazať na spoluprácu, ktorú zrealizovali v rámci projektu podpory ekologických elektromobilov up! city.

Predĺženie viacerých električkových tratí v meste má mesto na pláne už roky. Bývalé zastupiteľstvo ešte v roku 2014 schválilo predĺženie dúbravskej radiály do Devínskej Novej Vsi cez lokalitu Bory, Vajnorskej do Vajnôr, ružinovskej na Letisko M. R. Štefánika a vybudovanie petržalskej trate. Vybudovanie trojkilometrového úseku ku Volkswagenu bolo vtedy označené za perspektívne.

Autor: red

Fotky, Fotografie a fotogalérie

Súvisiace témy: Ceny energií
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 781
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 422
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 058
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 569
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 765
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 332
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 995
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 927
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Fico s kolegami zo Smeru počas parlamentnej schôdze.

Prečo naši politici nerozumejú, keď im Rusi hovoria, že nás napadnú?


46
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 24
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší

Trápia mnohých z nás.


7
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 64 447
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 693
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 129
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 125
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 013
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 540
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 679
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 247
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu