SME

Bratislava diskutuje s Volkswagenom o električkovej trati k závodu

Električková trať by sa mohla v budúcnosti predĺžiť až do Devínskej Novej Vsi.

Predseda predstavenstva a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Ralf Sacht a vpravo primátor mesta Bratislava Ivo Nesrovnal.Predseda predstavenstva a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Ralf Sacht a vpravo primátor mesta Bratislava Ivo Nesrovnal. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Predĺženie električkovej trate po Bory a ďalej až do Devínskej Novej Vsi je spôsobom, akým môže hlavné mesto pomôcť jednému z najdôležitejších zamestnávateľov v regióne zabezpečiť bezproblémovú prevádzku bez výpadkov pracovných síl.

Po stretnutí so zástupcami spoločnosti Volkswagen (VW) Slovakia o tom informoval primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Mesto nové trate plánuje už roky.

Rozvoj dopravy

Predstaviteľov automobilky informoval o plánoch rozvoja dopravy v lokalite, kde sa nachádza automobilový závod.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Vláda navýši pre Volkswagen kvóty na ľudí zo zahraničia Čítajte 

"Ide jednak o predĺženie Saratovskej ulice a Dúbravskej radiály k plánovanému Terminálu integrovanej osobnej dopravy (TIOP) pri Boroch a v druhej etape o posun až do Devínskej Novej Vsi buď priamo k spoločnosti VW, alebo stanici Bratislava-Devínska Nová Ves," pripomenul Nesrovnal.

V predĺžení električkovej trate až do Devínskej Novej Vsi vidí spôsob, ako umožniť spoločnosti, aby bezproblémovú prevádzku nenarúšal problém jej zamestnancov s dopravnou dostupnosťou.

"Dochádzka ľudí je terminovaná dopravou, ktorá je v okolí Bratislavy z mnohých dôvodov komplikovaná," upozornil primátor hlavného mesta. So spoločnosťou chce preto viesť diskusiu o plánovaných zámeroch.

Zapojenie automobilky

Či je, respektíve bude, súčasťou diskusie prípadná participácia spoločnosti na financovaní projektu, Nesrovnal nevylúčil, ani nepotvrdil.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Volkswagen nás ignoroval, hovorí šéf odborov Čítajte 

"Keďže pôjde o veľký dopravný projekt, budeme sa uchádzať o eurofondy, samozrejme, ani spoluúčasť súkromného partnera nie je vylúčená," povedal Nesrovnal.

Podľa primátora je to však predčasná otázka. "V súčasnosti sa zameriavame na spustenie procesov pre realizáciu predĺženia električkovej trate."

Primátor súčasne dodal, že ide o reálny zámer, ktorý je definovaný v územnoplánovacích podkladoch a má aj svoj časový horizont. "Budeme o ňom informovať samostatne," dodal.

Firma diskusiu víta

Predseda predstavenstva automobilovej spoločnosti Volkswagen Slovakia Ralf Sach uviedol, že diskusiu s mestom víta.

Poukázal na to, že už od začiatku 27-ročnej existencie VW Slovakia spoločnosť úzko spolupracovala so štátom i samosprávou a tento trend chce nasledovať aj do budúcnosti. "Chceme rásť spolu s mestom a Slovenskom," zdôraznil Sach.

SkryťVypnúť reklamu

Obaja pripomenuli, že mesto i spoločnosť môžu nadviazať na spoluprácu, ktorú zrealizovali v rámci projektu podpory ekologických elektromobilov up! city.

Predĺženie viacerých električkových tratí v meste má mesto na pláne už roky. Bývalé zastupiteľstvo ešte v roku 2014 schválilo predĺženie dúbravskej radiály do Devínskej Novej Vsi cez lokalitu Bory, Vajnorskej do Vajnôr, ružinovskej na Letisko M. R. Štefánika a vybudovanie petržalskej trate. Vybudovanie trojkilometrového úseku ku Volkswagenu bolo vtedy označené za perspektívne.

Autor: red

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 503
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 541
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 197
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 749
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 310
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 930
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 532
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 760
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu