SME

Bratislavská zastávka Mariánska je cestujúcim opäť k dispozícii

Výstavba trvala približne dva týždne a náklady dosiahli zhruba 110-tisíc eur.

Obnovená zastávka Mariánska na Špitálskej ulici v Bratislave.Obnovená zastávka Mariánska na Špitálskej ulici v Bratislave. (Zdroj: TASR)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. Cestujúci bratislavskou mestskou hromadnou dopravou majú od štvrtka opäť k dispozícii zastávku Mariánska na Špitálskej ulici smerom na Námestie SNP, respektíve Kamenné námestie.

Pre spory v povoľovacom konaní na vybudovanie zastávky takzvaného viedenského typu, ktorá mala vzniknúť oproti rovnomennej zastávke smerom od centra, je zastávka štandardná a vybudovaná na pôvodnom mieste, teda smerom do centra oproti budove Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave.

Vraj najlepší kompromis

"Dávame do prevádzky zastávku, ktorej hovoríme Pri Dvoch levoch. Vzdialenosť 650 metrov, ktorá bola medzi súčasnými zastávkami na Americkom námestí a Námestí SNP, ktorá je pre mestskú zónu neobvyklá, skracujeme na 350 a 400 metrov na jednu a druhú stranu," uviedol Milan Urban, predseda predstavenstva
a generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa kompetentných je nová zastávka najlepším kompromisom, keďže s pôvodným umiestnením navrhovanej zastávky viedenského typu boli problémy v rámci schvaľovacieho procesu.

Pôvodne totiž mala byť o niekoľko metrov posunutá smerom do centra oproti fungujúcej zastávke Mariánska v opačnom smere.

Konkurenčné umiestnenie

Vznikla by tak párová zastávka s rovnomernejšou vzdialenosťou pre oba smery. Keďže však mala byť v blízkosti vstupu do vnútrobloku, nastal problém.

Toto je najlepší kompromis bez naťahovania času pri posudzovaní a odvolávaní bez reálneho výsledku, podotkol Urban.

Z hľadiska vzdialeností medzi jednotlivými zastávkami by bolo umiestnenie zastávky na Kamennom námestí konkurenčné, keďže najbližšia zastávka by bola do 180 metrov.

Vybudovanie zastávky bolo súčasťou minuloročnej rozsiahlej rekonštrukcie električkovej trate na Špitálskej ulici. Električková doprava bola po polroku prác obnovená v decembri 2017, avšak bez zastávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 18 237
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 849
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 774
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 360
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 604
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 902
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 598
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


68
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


27
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


162
Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


92
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 720
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 309
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 72 671
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 659
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 673
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 11 495
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 730
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 478
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu