SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

SMS lístky majú konkurenta

Z tržieb Dopravného podniku za lístky SMS lístky tvoria vyše 11 percent

Zmeškaný lístok Zmeškaný lístok (Zdroj: facebook)

BRATISLAVA. Dopravný podnik zaviedol cestovanie prostredníctvom SMS lístkov v novembri 2008. Už rok nato (2009) bolo predaných 2,6 milióna kusov, nasledujúci rok (2010) ich počet vzrástol o tretinu na viac na 3,4 milióna a vlani ich počet prekročil 5,4 milióna.

Predajom cestovných lístkov si Dopravný podnik podľa výročnej správy zvyčajne zarobí na dve pätiny svojich nákladov (SMS lístky tvoria vyše 11 percent z jeho tržieb z lístkov), zvyšok sú iné príjmy, napríklad z reklamy vo vozidlách. Najviac, asi 61 miliónov eur dostáva ako dotáciu z mestského rozpočtu.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri celkovom rozpočte mesta 339 miliónov eur je suma 61 miliónov eur zároveň najväčšou dotáciou na fungovanie mestských podnikov.

Výhodnejšie však môže byť kúpiť si lístok cez predplatenú kartu – elektronickú peňaženku.

„Je nielen alternatívou k SMS lístku, ale cestovanie pre našich zákazníkov využívajúcich túto formu cestovného aj zlacnil,“ píše Dopravný podnik. Lístky sú lacnejšie o desať percent.

Okrem toho, kým 40 minútový SMS lístok vyjde na euro, elektronický 60-minútový stojí 1,08 eura. SMS lístky pritom je možné využiť len v bratislavskej MHD, elektronické platia aj v regionálnych autobusoch a osobných vlakoch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 443
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 226
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 928
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 264
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 337
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 100
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 632
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 787
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 480
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 903
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu