SMS lístky majú konkurenta

Z tržieb Dopravného podniku za lístky SMS lístky tvoria vyše 11 percent

Zmeškaný lístok (Zdroj: facebook)

BRATISLAVA. Dopravný podnik zaviedol cestovanie prostredníctvom SMS lístkov v novembri 2008. Už rok nato (2009) bolo predaných 2,6 milióna kusov, nasledujúci rok (2010) ich počet vzrástol o tretinu na viac na 3,4 milióna a vlani ich počet prekročil 5,4 milióna.

Predajom cestovných lístkov si Dopravný podnik podľa výročnej správy zvyčajne zarobí na dve pätiny svojich nákladov (SMS lístky tvoria vyše 11 percent z jeho tržieb z lístkov), zvyšok sú iné príjmy, napríklad z reklamy vo vozidlách. Najviac, asi 61 miliónov eur dostáva ako dotáciu z mestského rozpočtu.

Pri celkovom rozpočte mesta 339 miliónov eur je suma 61 miliónov eur zároveň najväčšou dotáciou na fungovanie mestských podnikov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výhodnejšie však môže byť kúpiť si lístok cez predplatenú kartu – elektronickú peňaženku.

„Je nielen alternatívou k SMS lístku, ale cestovanie pre našich zákazníkov využívajúcich túto formu cestovného aj zlacnil,“ píše Dopravný podnik. Lístky sú lacnejšie o desať percent.

Okrem toho, kým 40 minútový SMS lístok vyjde na euro, elektronický 60-minútový stojí 1,08 eura. SMS lístky pritom je možné využiť len v bratislavskej MHD, elektronické platia aj v regionálnych autobusoch a osobných vlakoch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  5. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  6. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  7. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  1. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  2. Company´s autumn in the High Tatras
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  6. Dva rekordy na druhý pokus
  7. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  8. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  9. Virtuálne sídlo v Bratislave
  10. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 864
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 11 099
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 758
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 441
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 609
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 284
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 165
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 705
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 979