BRATISLAVA. Dopravný podnik zaviedol cestovanie prostredníctvom SMS lístkov v novembri 2008. Už rok nato (2009) bolo predaných 2,6 milióna kusov, nasledujúci rok (2010) ich počet vzrástol o tretinu na viac na 3,4 milióna a vlani ich počet prekročil 5,4 milióna.
Predajom cestovných lístkov si Dopravný podnik podľa výročnej správy zvyčajne zarobí na dve pätiny svojich nákladov (SMS lístky tvoria vyše 11 percent z jeho tržieb z lístkov), zvyšok sú iné príjmy, napríklad z reklamy vo vozidlách. Najviac, asi 61 miliónov eur dostáva ako dotáciu z mestského rozpočtu.
Pri celkovom rozpočte mesta 339 miliónov eur je suma 61 miliónov eur zároveň najväčšou dotáciou na fungovanie mestských podnikov.
Výhodnejšie však môže byť kúpiť si lístok cez predplatenú kartu – elektronickú peňaženku.
„Je nielen alternatívou k SMS lístku, ale cestovanie pre našich zákazníkov využívajúcich túto formu cestovného aj zlacnil,“ píše Dopravný podnik. Lístky sú lacnejšie o desať percent.
Okrem toho, kým 40 minútový SMS lístok vyjde na euro, elektronický 60-minútový stojí 1,08 eura. SMS lístky pritom je možné využiť len v bratislavskej MHD, elektronické platia aj v regionálnych autobusoch a osobných vlakoch.