SME
Štvrtok, 24. september, 2020 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Hlavné mesto spúšťa kampaň Zelená Bratislava

Kampaň povzbudzuje ľudí k zodpovednejšiemu správaniu sa v prírode.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Hlavné mesto spúšťa ekologickú kampaň Zelená Bratislava.

Ľudí nabáda k tomu, aby nepoužívali jednorazové plastové poháre a slamky, aby zbierali v lese odpadky, pili vodu z vodovodu namiesto z plastovej fľaše a prepravovali sa ekologickou dopravou.

TASR o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer.

"Spúšťame kampaň Zelená Bratislava, ktorá povzbudzuje ľudí k zodpovednejšiemu správaniu sa v prírode. Ak každý z nás zoberie z lesa napríklad plastovú fľašu alebo iné odpadky počas prechádzky, lesy budú čistejšie a krajšie," povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.

Skryť Vypnúť reklamu

O kampani Zelená Bratislava informuje hlavné mesto na svojej webovej stránke, prostredníctvom sociálnych sietí, citylightov a citylightboardov v uliciach mesta.

Videospoty s kampaňou si môžu Bratislavčania pozrieť aj v prostriedkoch MHD. Mesto prostredníctvom kampane ľudí upozorňuje, že každý človek môže urobiť malé kroky, ktoré prírode veľmi pomôžu. Verejnosť napríklad nabáda zbierať pohodené odpadky pri prechádzke lesom.

Taktiež informuje, že Bratislava má šťastie na kvalitnú vodu z vodovodu, a preto kupovať vodu v jednorazových plastových fľašiach je tak väčšinou zbytočné.

Ľudom odporúča zaobstarať si pevnejšiu fľašu, ktorú môžu mať vždy pri sebe. "Každá jednorazová fľaša, ktorú nebude potrebné vyrobiť, je malým, ale dôležitým krokom k čistejšej prírode," tvrdí magistrát. Ten radí dať stopku aj jednorazovým pohárom na kávu a slamkám. Heslom "nechaj auto doma, pomôžeš prírode" nabáda Bratislava ľudí používať viac MHD či bicykel.

Skryť Vypnúť reklamu

"Individuálna automobilová doprava je luxus, za ktorý platí najvyššiu cenu naše životné prostredie," informuje v kampani mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  2. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  3. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  4. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  5. Kreatívne učenie
  6. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 32 902
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 18 989
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 16 192
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 160
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 431
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 869
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 574
  8. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 9 183
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 717
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu