SME
Sobota, 25. september, 2021 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Vodáci varujú pred nebezpečným riešením pilierov diaľničného mosta D4

Obavy sú podľa stavebníka neodôvodnené.

Výstavba úseku diaľnice D4 Jarovce – Ivanka sever, ktorý bude súčasťou bratislavského obchvatu.Výstavba úseku diaľnice D4 Jarovce – Ivanka sever, ktorý bude súčasťou bratislavského obchvatu. (Zdroj: TASR/Marko Erd)

BRATISLAVA. Pri výstavbe diaľničného mosta D4 cez Dunaj sa má použiť konštrukcia pilierov, ktorá nebola nikde na svete použitá na riekach s rýchlosťou toku podobnou Dunaju v okolí Bratislavy a môže byť životu nebezpečná pre plavcov vo vode a pre malé plavidlá.

Tvrdí to Asociácia bratislavských vodáckych klubov (ABVK), ktorá na to upozornila TASR.

Stavebník a aj úrady to však odmietajú.

Vodáci považujú riešenie za nebezpečné

Prečítajte si tiež: Pri Dunaji vznikne svetový areál pre vodákov a veslárov Čítajte 

V prebiehajúcom stavebnom konaní k výstavbe diaľničného mosta nultého obchvatu cez Dunaj zistila asociácia, že piliere mosta cez Dunaj, ktoré boli súčasťou projektovej dokumentácie schválenej v územnom rozhodnutí, boli nahradené konštrukciou pilierov mosta osadených priamo v Dunaji.

Skryť Vypnúť reklamu

"Je to v rozpore s dokumentáciou predloženou k územnému rozhodnutiu, kde piliere boli osadené do brehu, čím bola zabezpečená bezkolízna plavba všetkých plavidiel v celom profile Dunaja," tvrdí asociácia.

Technické riešenie pilierov mosta považuje za nebezpečné, pretože vďaka nemu môže dôjsť k zachytávaniu brvien či stromov a spôsobeniu kolíznych situácií s malými plavidlami či plavcami.

"Nebezpečné sú aj zmeny prúdových režimov v okolí konštrukcie pilierov a pod nimi, v dôsledku ktorých môže dôjsť k stiahnutiu malých plavidiel alebo plavcov," upozorňujú vodáci.

Neodôvodnené obavy

Prečítajte si tiež: Polícia začala konať v prípade Jarovského ramena Čítajte 

Konzorcium, ktoré diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavia, pre TASR uviedlo, že súlad riešenia s územným rozhodnutím bol preukázaný vydaním záväzného stanoviska okresným úradom.

Skryť Vypnúť reklamu

"Technické riešenie s dvoma piliermi v hlavnom toku rieky Dunaj korešponduje s pôvodným riešením navrhovaným v dokumentácii pre územné rozhodnutie a následne i v dokumentácii pre stavebné povolenie. Požiadavka na plavebný gabarit bola v plnom rozsahu splnená a kladne prerokovaná so správcom vodného toku (Slovenský vodohospodársky podnik) a s Dopravným úradom," uviedlo konzorcium.

Obavy zo strany ABVK sú podľa stavebníka neodôvodnené, nemajú žiadne technické opodstatnenie a neboli preukázané žiadnou hydraulickou analýzou alebo štatistikou.

Ministerstvo dopravy pre TASR uviedlo, že koncesionár v rámci optimalizácie menil technické riešenie dunajského súmostia. Na tieto zmeny, ktoré boli súčasťou predloženej ponuky, momentálne zhotoviteľ získava potrebné povolenia a bude si odsúhlasovať aj zmeny stavby pred dokončením.

Skryť Vypnúť reklamu

"Ministerstvo o zmene stavby pred dokončením zatiaľ nerozhodlo. Samotný proces zmeny stavby pred dokončením na stavbe 'Diaľnica D4 Bratislava, Jarovce - Ivanka sever' nebol ani zastavený, ani zamietnutý. V súčasnosti je však konanie prerušené, nakoľko účastníci konania podávajú proti jednotlivým úkonom námietky," uviedlo ministerstvo pre TASR.

Stavba však nie je podľa rezortu pozastavená. Vo veci stavebných prác v súvislosti s osadením pilierov v toku Dunaja ministerstvo vykoná štátny stavebný dohľad.

Dopravný úrad pre TASR skonštatoval, že varovanie ABVK pred nebezpečným technickým riešením pilierov nie je ničím preukázané.

"Bezpečnosť prevádzky plavidiel bude v profile mosta zabezpečená jeho označením signálnymi znakmi v zmysle Európskych pravidiel pre plavbu na vnútrozemských vodných cestách CEVNI. V prípade plavcov je na osobnej zodpovednosti plavca, aby sa miestam, ako sú piliere mosta, vo všeobecnosti vyhol a neohrozil tým seba, prípadne iné osoby," uviedol úrad.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  2. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  3. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Znalec slovenského brandy
  6. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  7. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  8. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  9. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  10. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  1. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  2. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  3. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  4. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  5. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  6. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 866
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 5 559
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 4 884
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 544
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 540
  6. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 533
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 282
  8. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 3 226
  9. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 978
  10. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 2 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  2. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  3. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  4. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  5. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  6. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  7. Matej Vagač: Hrozí nám druhá Drotárska aj na nábreží pri bývalom PKO?
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 651
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 12 432
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 119
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 506
  5. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 177
  6. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 4 028
  7. Peter Chudý: Aký je motív sledovania špeciálneho prokurátora Daniela Lipšica? Kompromitácia alebo príprava na spáchanie násilného trestného činu? 3 845
  8. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 715
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu