SME
Piatok, 3. február, 2023 | Meniny má Blažej

V Bratislave chýbajú vodiči, dopravný podnik hľadá na Ukrajine

Dopravnému podniku) dlhodobo chýba zhruba 50 vodičov MHD.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Pre nedostatok vodičov v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) by mali šoférovať Ukrajinci.

Novinárov o tom vo štvrtok na brífingu informoval riaditeľ úseku generálneho riaditeľa Dopravného podniku Bratislava (DPB) Marián Áč.

Chýba 50 vodičov, nábor Ukrajincov

Prečítajte si tiež: Vyskúšali sme si, ako sa šoféruje električka Čítajte 

V súčasnosti pracuje v dopravnom podniku 1 452 vodičov, z toho 82 žien. Do optimálneho stavu by však dopravca potreboval obsadiť na pozíciu vodiča MHD ešte približne päťdesiat ľudí.

Záujem o prácu vodiča verejnej dopravy je podľa DPB veľmi nízky, nových zamestnancov tak hľadajú aj za hranicami Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je nábor vodičov z Ukrajiny, dopravný podnik spolupracuje s tromi agentúrami, ktoré zabezpečujú celý proces od náboru až po vybavenie potrebných formalít.

Priemerná mzda presahuje 1200 eur

Vodiči v MHD chýbajú dlhodobo.

„Uchádzačom stačí vodičský preukaz skupiny B, o zvýšenie kvalifikácie potrebnej na vedenie vozidiel sa už postaráme my. Zamestnanecké istoty garantuje kolektívna zmluva, za príkladnú službu sú vodiči odmeňovaní, zohľadňujú sa aj odpracované roky. Garantujeme tiež rovnaké podmienky pre mužov aj ženy,“ uviedol Áč.

Priemerná mzda vodiča MHD sa za minulý rok dostala na úroveň 1 253 eur.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nástupný bonus, príspevok na bývanie

Pre nových vodičov ponúka DPB náborový príspevok tritisíc eur, platí to však len pre tých vodičov autobusov a trolejbusov, ktorí majú vodičské oprávnenie skupiny D.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský dopravca chce nových vodičov prilákať aj zvýhodneným cestovným pre každého zamestnanca Dopravného podniku Bratislava a jeho rodinných príslušníkov.

Prilákať by ich tiež mohol finančný príspevok na ubytovanie pre všetkých zamestnancov bez ohľadu na miesto trvalého bydliska.

Všetky podrobné informácie pre záujemcov o post vodiča MHD zverejňuje podnik na svojej oficiálnej webovej stránke.

Pomôže zníženie veku

DPB tiež pripomína, že by chceli zníženie minimálneho veku vodičov na Slovensku.

Zmena legislatívy by priniesla stanovenie dolnej vekovej hranice na vydávanie vodičských oprávnení na verejnú prepravu osôb z pôvodných 24 na 21 rokov.

„Zmena regulácie pomôže k riešeniu problémov, ktoré súvisia s nedostatkom vodičov, s ktorým nebojujeme len my, ale aj iní dopravcovia,“ povedal Marián Áč.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský mestský dopravca má z celkového množstva 1 452 vodičov 892 vodičov autobusov, z toho 22 žien. Električky majú 291 vodičov, z toho 59 žien a v trolejbusoch jazdí 269 vodičov trolejbusov, z toho jedna vodička.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  2. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  3. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  4. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Dodajte vašej pokožke šťavu
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  3. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  4. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  5. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  6. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 457
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 037
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 2 852
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 795
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 750
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 032
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 888
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  5. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  6. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  7. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 342
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 5 318
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 631
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 915
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 699
  6. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 300
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 004
  8. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 990
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu