SME

Dopravný podnik zmodernizoval údržbovú základňu Jurajov dvor

Modernizácia priniesla novú nastavovaciu a skúšobnú halu pre električky, trolejbusovú výpravňu a prevádzkové plochy.

Zmodernizovaná  základňa údržby  Dopravného podniku Bratislava vo vozovni v Jurajovom dvore.Zmodernizovaná základňa údržby Dopravného podniku Bratislava vo vozovni v Jurajovom dvore. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) aj vďaka prostriedkom z fondov EÚ zrealizoval druhú etapu modernizácie údržbovej základne Jurajov dvor.

V rámci nej sa vybudovala nastavovacia a skúšobná hala pre električky, nová trolejbusová výpravňa a prevádzkové plochy trolejbusov. Vo štvrtok nové priestory slávnostne otvorili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizácia údržbovej základne

Nová nastavovacia a skúšobná hala električiek je určená najmä na oživovanie a nastavovanie parametrov elektrických obvodov električiek po oprave, ako aj na vykonávanie predpísaných skúšok elektrických obvodov s vysokým napätím.

SkryťVypnúť reklamu

Pribudol aj nový dispečing - výpravňa pre trolejbusy, ktorý bude slúžiť nielen pre výpravcov, ale aj na nástup a ukončenie služby 135 vodičov trolejbusov. Priestory majú sociálne a hygienické zázemie.

"Modernizáciou zázemia určeného na údržbu nášho vozidlového parku vytvárame podmienky na zabezpečovanie kvality servisu," povedal šéf podniku Milan Urban.

Zrealizovali sa aj prevádzkové plochy trolejbusov. Vozidlá už budú mať svoje miesto, pretože doteraz boli roztrúsené po celom areáli vozovne.

Vybudovaním nových prevádzkových plôch pre trolejbusy sa tiež odľahčí preplnená vozovňa trolejbusov Hroboňova.

Parkovacia plocha má parkovanie pre 56 kĺbových vozidiel. V rámci modernizácie sa vybudoval aj kolektor káblov.

Štvrtkového slávnostného uvedenia nových priestorov do prevádzky sa zúčastnil aj minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislave sa podľa jeho slov vymenil kompletný vozový park trolejbusov a tiež z eurofondov bolo financovaných 60 nových električiek.

"Som rád, že máme aj nové depo, ktoré zaistí bezpečnosť, komfort a kvalitu cestovania verejnou osobnou dopravou," povedal.

Pomohli eurofondy

Celkové investičné náklady na druhú etapu modernizácie dosiahli 8,1 milióna eur bez DPH, z toho podpora prostriedkov z Európskej únie bola 6,7 milióna eur bez DPH.

DPB ešte v roku 2015 realizoval v prvej etape modernizácií vozovní Jurajov dvor a Hroboňova v súvislosti s obnovou vozidlového parku. Celkové investičné náklady sa vtedy vyšplhali na 12,59 milióna eur bez DPH.

Vtedajšia modernizácia priniesla DPB napríklad historicky prvý podúrovňový sústruh, ktorý zabezpečuje rýchlejšie a komfortnejšie opravy električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizáciou prešla aj ľahká údržba trolejbusov, električiek či modernizácia opráv haly autobusov.

Výraznými zmenami prešli aj pracoviská vo Vozovni Hroboňova, kde bola vybudovaná protihluková stena.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 547
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 482
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 215
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 679
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 289
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 371
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu