SME
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora

Obyvatelia mesta podľa Nesrovnala potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora, ktorý bude projekt riadiť a bude ľuďom vysvetľovať, čo sa deje. V Primaciálnom paláci to povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako dodal, stavba tiež potrebuje záväzný harmonogram a obyvatelia mesta potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy.

„Prievozská a Gagarinova sú už teraz upchaté,“ spomenul.

Na koordinačnom stretnutí sa zúčastnili napríklad zástupcovia ministerstva dopravy, zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja, Dopravného podniku Bratislava, vedenia blízkych mestských častí (Čunovo, Jarovce, Rusovce, Petržalka, Ružinov, Vrakuňa, Podunajské Biskupice) i zástupca konzorcia.

Skryť Vypnúť reklamu

„Konzorcium má záujem o úspešné uskutočnenie projektu,“ spomenul primátor.

Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta SR Bratislavy. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta.

Prečítajte si tiež: Ako to vyzerá na stavbe bratislavského obchvatu Čítajte 

Počas výstavby by tiež mali byť v meste dopravné opatrenia, posilnenie vlakovej dopravy i mestskej hromadnej dopravy, aby sa ľudia dostali bez problémov do mesta. Do úvahy prichádzajú aj dočasné záchytné parkoviská.

Primátor tiež pripomenul, že dôležitá je komunikácia medzi konzorciom a verejnosťou. S týmito požiadavkami a návrhmi na opatrenie pôjde teraz Ivo Nesrovnal za ministrom dopravy Árpádom Érsekom.

„Vysvetlím mu, čo vzišlo z tohto stretnutia,“ poznamenal.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt mešká

Starostka mestskej časti Bratislava - Čunovo pred novinármi povedala, že projekt mešká a ministerstvo dopravy sa nevyjadrilo, či je vydané stavebné povolenie.

„Stavia sa, nie sú to však prípravné práce. Robia vraj to, čo robiť môžu,“ zhrnula s tým, že pri stavaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 nie sú presné pravidlá.

Z výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa v Bratislave stala kauza. Predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta SR Bratislavy a zároveň zástupca starostu mestskej časti

Prečítajte si tiež: Polícia začala konať v prípade Jarovského ramena Čítajte 

Bratislava - Jarovce Jozef Uhler uviedol, že z Dunaja sa stala skládka odpadu.

„Inšpekcia to však zatiaľ nezastavila. V Dunaji pláva stavebný materiál a úhyn zvierat nie je náhoda, aj voda je problematická,“ informoval s tým, že stavebný odpad spôsobuje, že na mieste hynú ryby.

Skryť Vypnúť reklamu

Optimalizácia na úkor kvality?

V minulosti tiež Uhler vyhlásil, že konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa snaží robiť ekonomickú optimalizáciu a chce šetriť na úkor kvality.

„Znamená to, že napríklad štyristometrový úsek cesty nebude na pilótach a bude na násype, ktorý bude obohnaný sedem až desať metrov vysokou betónovou stenou,“ spomenul pred médiami.

Prečítajte si tiež: Zmeny ušetria peniaze na úkor kvality Čítajte 

Hovoril tiež, že mestská časť Bratislava - Jarovce nesúhlasí s tým, aby diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavali tak, že skrátia cyklochodník, ktorý mal viesť do bratislavských Rusoviec.

Tlačové oddelenie obchvatu nula, konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, začiatkom júna pre agentúru SITA uviedlo, že výsledky skúšok preukázali, že podzemná ani povrchová voda nie sú pre výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnú cestu R7 znečistené.

„V rámci projektu sme zaviedli Plán environmentálneho monitoringu, na základe ktorého počas výstavby sledujeme zložky životného prostredia vrátane povrchovej a podzemnej vody,“ uviedli vo svojom stanovisku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Neberieme štúdium športovo, ale športujeme
  3. Investície s fixným ročným výnosom 5,5 % - 8 %
  4. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  5. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  6. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  7. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  8. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  9. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  10. Mercedes-Benz EQV je elektrické riešenie všestranného vozidla
  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Get our subscription and support the Online Charity Auction
  3. Ako overiť či máte aktívny druhý pilier?
  4. Kurzarbeit – then, now and tomorrow
  5. Fanshop HC Košice prichádza s novinkami
  6. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  7. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe
  8. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  9. Vianočnú edíciu kávy Starbucks tento rok kúpite už aj v obchode
  10. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 29 475
  2. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 10 410
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 285
  4. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 9 709
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 451
  6. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 9 293
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 9 221
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 931
  9. Ako nahradiť fosílne palivá geotermálnou energiou? 8 785
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 8 468
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu