SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora

Obyvatelia mesta podľa Nesrovnala potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora, ktorý bude projekt riadiť a bude ľuďom vysvetľovať, čo sa deje. V Primaciálnom paláci to povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako dodal, stavba tiež potrebuje záväzný harmonogram a obyvatelia mesta potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy.

„Prievozská a Gagarinova sú už teraz upchaté,“ spomenul.

Na koordinačnom stretnutí sa zúčastnili napríklad zástupcovia ministerstva dopravy, zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja, Dopravného podniku Bratislava, vedenia blízkych mestských častí (Čunovo, Jarovce, Rusovce, Petržalka, Ružinov, Vrakuňa, Podunajské Biskupice) i zástupca konzorcia.

Skryť Vypnúť reklamu

„Konzorcium má záujem o úspešné uskutočnenie projektu,“ spomenul primátor.

Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta SR Bratislavy. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta.

Prečítajte si tiež: Ako to vyzerá na stavbe bratislavského obchvatu Čítajte 

Počas výstavby by tiež mali byť v meste dopravné opatrenia, posilnenie vlakovej dopravy i mestskej hromadnej dopravy, aby sa ľudia dostali bez problémov do mesta. Do úvahy prichádzajú aj dočasné záchytné parkoviská.

Primátor tiež pripomenul, že dôležitá je komunikácia medzi konzorciom a verejnosťou. S týmito požiadavkami a návrhmi na opatrenie pôjde teraz Ivo Nesrovnal za ministrom dopravy Árpádom Érsekom.

„Vysvetlím mu, čo vzišlo z tohto stretnutia,“ poznamenal.

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt mešká

Starostka mestskej časti Bratislava - Čunovo pred novinármi povedala, že projekt mešká a ministerstvo dopravy sa nevyjadrilo, či je vydané stavebné povolenie.

„Stavia sa, nie sú to však prípravné práce. Robia vraj to, čo robiť môžu,“ zhrnula s tým, že pri stavaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 nie sú presné pravidlá.

Z výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa v Bratislave stala kauza. Predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta SR Bratislavy a zároveň zástupca starostu mestskej časti

Prečítajte si tiež: Polícia začala konať v prípade Jarovského ramena Čítajte 

Bratislava - Jarovce Jozef Uhler uviedol, že z Dunaja sa stala skládka odpadu.

„Inšpekcia to však zatiaľ nezastavila. V Dunaji pláva stavebný materiál a úhyn zvierat nie je náhoda, aj voda je problematická,“ informoval s tým, že stavebný odpad spôsobuje, že na mieste hynú ryby.

Skryť Vypnúť reklamu

Optimalizácia na úkor kvality?

V minulosti tiež Uhler vyhlásil, že konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa snaží robiť ekonomickú optimalizáciu a chce šetriť na úkor kvality.

„Znamená to, že napríklad štyristometrový úsek cesty nebude na pilótach a bude na násype, ktorý bude obohnaný sedem až desať metrov vysokou betónovou stenou,“ spomenul pred médiami.

Prečítajte si tiež: Zmeny ušetria peniaze na úkor kvality Čítajte 

Hovoril tiež, že mestská časť Bratislava - Jarovce nesúhlasí s tým, aby diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavali tak, že skrátia cyklochodník, ktorý mal viesť do bratislavských Rusoviec.

Tlačové oddelenie obchvatu nula, konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, začiatkom júna pre agentúru SITA uviedlo, že výsledky skúšok preukázali, že podzemná ani povrchová voda nie sú pre výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnú cestu R7 znečistené.

„V rámci projektu sme zaviedli Plán environmentálneho monitoringu, na základe ktorého počas výstavby sledujeme zložky životného prostredia vrátane povrchovej a podzemnej vody,“ uviedli vo svojom stanovisku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 27 362
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 849
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 584
  4. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 571
  5. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 154
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 064
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 456
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 274
  9. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 8 816
  10. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 8 573
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu