Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora

Obyvatelia mesta podľa Nesrovnala potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Výstavba diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 potrebuje koordinátora, ktorý bude projekt riadiť a bude ľuďom vysvetľovať, čo sa deje. V Primaciálnom paláci to povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. Ako dodal, stavba tiež potrebuje záväzný harmonogram a obyvatelia mesta potrebujú vedieť reálne obchádzkové trasy.

„Prievozská a Gagarinova sú už teraz upchaté,“ spomenul.

Na koordinačnom stretnutí sa zúčastnili napríklad zástupcovia ministerstva dopravy, zástupcovia Bratislavského samosprávneho kraja, Dopravného podniku Bratislava, vedenia blízkych mestských častí (Čunovo, Jarovce, Rusovce, Petržalka, Ružinov, Vrakuňa, Podunajské Biskupice) i zástupca konzorcia.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Konzorcium má záujem o úspešné uskutočnenie projektu,“ spomenul primátor.

Diaľnica D4 pomôže s riešením najmä tranzitnej dopravy. Diaľničný obchvat by mal prispieť k odľahčeniu tranzitov a viesť ich mimo hlavného mesta SR Bratislavy. D4 zahrnie výstavbu 27 km dlhej cesty medzi Jarovcami a Račou, vytvorí tak okruh na východ od mesta.

Prečítajte si tiež: Ako to vyzerá na stavbe bratislavského obchvatu

Počas výstavby by tiež mali byť v meste dopravné opatrenia, posilnenie vlakovej dopravy i mestskej hromadnej dopravy, aby sa ľudia dostali bez problémov do mesta. Do úvahy prichádzajú aj dočasné záchytné parkoviská.

Primátor tiež pripomenul, že dôležitá je komunikácia medzi konzorciom a verejnosťou. S týmito požiadavkami a návrhmi na opatrenie pôjde teraz Ivo Nesrovnal za ministrom dopravy Árpádom Érsekom.

„Vysvetlím mu, čo vzišlo z tohto stretnutia,“ poznamenal.

Projekt mešká

Starostka mestskej časti Bratislava - Čunovo pred novinármi povedala, že projekt mešká a ministerstvo dopravy sa nevyjadrilo, či je vydané stavebné povolenie.

„Stavia sa, nie sú to však prípravné práce. Robia vraj to, čo robiť môžu,“ zhrnula s tým, že pri stavaní diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 nie sú presné pravidlá.

Z výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 sa v Bratislave stala kauza. Predseda Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta SR Bratislavy a zároveň zástupca starostu mestskej časti

Prečítajte si tiež: Polícia začala konať v prípade Jarovského ramena

Bratislava - Jarovce Jozef Uhler uviedol, že z Dunaja sa stala skládka odpadu.

„Inšpekcia to však zatiaľ nezastavila. V Dunaji pláva stavebný materiál a úhyn zvierat nie je náhoda, aj voda je problematická,“ informoval s tým, že stavebný odpad spôsobuje, že na mieste hynú ryby.

Optimalizácia na úkor kvality?

V minulosti tiež Uhler vyhlásil, že konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, sa snaží robiť ekonomickú optimalizáciu a chce šetriť na úkor kvality.

„Znamená to, že napríklad štyristometrový úsek cesty nebude na pilótach a bude na násype, ktorý bude obohnaný sedem až desať metrov vysokou betónovou stenou,“ spomenul pred médiami.

Prečítajte si tiež: Zmeny ušetria peniaze na úkor kvality

Hovoril tiež, že mestská časť Bratislava - Jarovce nesúhlasí s tým, aby diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavali tak, že skrátia cyklochodník, ktorý mal viesť do bratislavských Rusoviec.

Tlačové oddelenie obchvatu nula, konzorcium, ktoré stavia diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7, začiatkom júna pre agentúru SITA uviedlo, že výsledky skúšok preukázali, že podzemná ani povrchová voda nie sú pre výstavbu projektu diaľnice D4 a rýchlostnú cestu R7 znečistené.

„V rámci projektu sme zaviedli Plán environmentálneho monitoringu, na základe ktorého počas výstavby sledujeme zložky životného prostredia vrátane povrchovej a podzemnej vody,“ uviedli vo svojom stanovisku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 250
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 748
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 637
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 655
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 755
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 675
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 182
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 309
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 245
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 104