SME

Staré Mesto podporuje obnovenie lodnej kyvadlovej dopravy

Na obnovenie plavby po Dunaji propelerom Kamzík chýbajú peniaze.

Cafe Propeler.Cafe Propeler. (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Bratislavská mestská časť Staré Mesto podporuje obnovenie prevádzky lodnej kyvadlovej dopravy po Dunaji plavidlom Kamzík, takzvaným propelerom. Rozhodli o tom na v utorok na zasadnutí zastupiteľstva staromestskí poslanci s tým, že mestská časť sa zapojí do pracovnej skupiny, aby podporila takúto vec.

Zároveň chce vyzvať magistrát, aby zabezpečil zostavenie pracovnej skupiny zloženej zo zástupcov Hlavného mesta SR, mestských častí Staré Mesto a Petržalky, prípadne Bratislavského samosprávneho kraja, a aby hľadal finančné zdroje potrebné na prevádzkovanie lodnej kyvadlovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa starostu Starého Mesta Radoslava Števčíka mestská časť víta každú aktivitu, ktorá znova oživí nielen budovu Propelera, ale aj lodnú premávku medzi dvoma brehmi Dunaja.

“Nie je to však výlučne len v rukách mestskej časti, museli by sme sa spojiť aj s magistrátom či s Bratislavským samosprávnym krajom aj pre veľkú finančnú náročnosť takejto prevádzky,“ uviedol staromestský starosta.

Prečítajte si tiež: Chcú oživiť Propeler. Nie však lodnú linku Čítajte 

Dodal, že budovu Propelera na Rázusovom nábreží, ktorá je v súčasnosti zatvorená, otvoria znovu pre návštevníkov začiatkom júla. “Budovu sme už začali rekonštruovať, lebo nechceme, aby chátrala aj ďalšiu turistickú sezónu. Počas leta tak bude slúžiť ako letná čitáreň a tiež bude ponúkať malé občerstvenie,“ povedal Števčík.

Súťaž na prenájom budovy

Na prenájom budovy Propelera bola vlani vyhlásená obchodná verejná súťaž, o ktorej miestni poslanci rozhodli v decembri na zasadnutí zastupiteľstva. Na tohtoročnom februárovom zasadnutí však zmenili názor a súťaž ešte pred otváraním ponúk zrušili.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa poslanca Mateja Vagača bola jediným kritériom vypísanej verejnej súťaže na prenájom budovy kaviarne cena.

“Logicky takýmto spôsobom mohla skončiť budova len ako kaviareň. Budova by však prioritne mala slúžiť svojmu pôvodnému účelu, teda ako zastávka vodnej osobnej a verejnej dopravy,“ pripomenul Vagač.

Dlhá história

Propeler fungoval v Bratislave 110 rokov od roku 1893 do roku 2003. Spojenie počas prevádzky

Prečítajte si tiež: Riešenie Propeleru chcú otvoriť aj pre verejnosť Čítajte 

obsluhovalo viac ako sedem plavidiel. Parníček Devín slúžil v prevádzke najdlhšie, medzi rokmi 1932 a 1968. Dnes sa jeho trup v dezolátnom stave nachádza vo Vlčom hrdle.

Budova Propelera je funkcionalistická stavba na brehu Dunaja, ktorú navrhol architekt Emil Belluš. Súvisí s históriou lodnej prepravy po Dunaji v hlavnom meste.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 805
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 076
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 637
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 128
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 058
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 693
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 910
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 440
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 294
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 6 938
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu