Uhler: Na D4 a R7 chcú šetriť na úkor kvality

Na výstavbe obchvatu Bratislavy chce stavebník šetriť na úkor kvality.

Nultý obchvat a D4 a R7 uľahčia dopravu v meste(Zdroj: TASR)

JAROVCE. Stavebník diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 chce na výstavbe obchvatu Bratislavy šetriť na úkor kvality. Vyhlásil to v stredu vicestarosta bratislavskej mestskej časti Jarovce Jozef Uhler. Opätovne upozornil, že úsek diaľnice D4 v ich katastri už nechce postaviť konzorcium na pylónoch, ale na násype obohnanom betónovými múrmi o šírke viac ako 26 metrov. Vytvorí sa tak podľa neho bariéra migrácii zvierat, zmení sa tok podzemných vôd a do Jaroviec už nebude môcť viesť cyklochodník.

Cieľom stavebníka je podľa Uhlera ekonomická optimalizácia. "Takýto precedens na Slovensku neexistuje, aby sa robilo takéto nehorázne šetrenie, ktoré ide až na tretinu pôvodnej ceny zo 4,3 miliardy na 1,7 miliardy eur. Na úkor kvality bude musieť padnúť veľa vecí," skonštatoval vicestarosta. Mestská časť so zmenami v stavbe D4 nesúhlasí a je pripravená to riešiť aj súdnou cestou. Požaduje, aby sa diaľnica stavala podľa súčasne vydaného stavebného povolenia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Schválený estakádny variant chce podľa Uhlera stavebník zmeniť na variant len s troma tunelmi, a to pre železnicu, prípoj na diaľnicu a pre súčasnú cestu I/2. V záverečnej správe EIA je však, ako tvrdí, napísané, že negatívne dopady prechodu diaľnice D4 cez územie okolia Jaroviec budú eliminované vedením diaľnice na estákade až po kilometer 5,5.

"To umožní migráciu zveri mimoúrovňovo popod diaľnicu D4. Tento dokument je záväzný a nemôžu ho porušiť," priblížil Uhler. Jarovce žiadajú, aby zmeny podliehali novému schvaľovaniu procesu EIA, ale nie po jednotlivých a drobných zmenách, ale ako celku.

Prečítajte si tiež: Ako to vyzerá na stavbe bratislavského obchvatu

Pri zmene výškového vedenia diaľnice, zmene materiálov a technického riešenia, bude podľa vicestarostu potrebné nanovo urobiť prieskumy, ako to bude s hlukom. "Už v tom estakádnom variante bol problém, že bude potrebné robiť fasádne úpravy na domoch, vo väčšine výmenu okien," poznamenal.

Zároveň opäť upozornil, že pri výstavbe diaľnice v okolí Jarovského ramena dochádza k úhynom zvierat a namiesto lámaného kameňa sa na stavenisko vozí stavebný odpad. Prípadom sa už zaoberá aj polícia.

Stavebník v máji uviedol, že projekt je realizovaný plne v súlade s platnou legislatívou a technickým riešením prijatým SR v zastúpení ministerstva dopravy a výstavby, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy. Deklaruje, že podzemná ani povrchová voda nie je v dôsledku výstavby znečistená, čo mali preukázať aj výsledky skúšok.

Všetky zmeny pri príprave D4 a R7 prebiehajú podľa ministerstva dopravy v súlade s platnou legislatívou a zdĺhavý proces ich posudzovania i pripomienky záujmových združení výstavbu obchvatu predlžujú. "Zmeny v projekte pomáhajú diaľnicu optimalizovať tak, aby ju bolo možné čo najvýhodnejšie postaviť a aj vďaka tomu bola vysúťažená mimoriadne dobrá cena," uviedlo v máji ministerstvo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 855
  2. Najužitočnejšia appka 14 850
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 792
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 8 990
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 662
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 528
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 483
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 031
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 282
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642