Uhler: Na D4 a R7 chcú šetriť na úkor kvality

Na výstavbe obchvatu Bratislavy chce stavebník šetriť na úkor kvality.

Nultý obchvat a D4 a R7 uľahčia dopravu v mesteNultý obchvat a D4 a R7 uľahčia dopravu v meste(Zdroj: TASR)

JAROVCE. Stavebník diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 chce na výstavbe obchvatu Bratislavy šetriť na úkor kvality. Vyhlásil to v stredu vicestarosta bratislavskej mestskej časti Jarovce Jozef Uhler. Opätovne upozornil, že úsek diaľnice D4 v ich katastri už nechce postaviť konzorcium na pylónoch, ale na násype obohnanom betónovými múrmi o šírke viac ako 26 metrov. Vytvorí sa tak podľa neho bariéra migrácii zvierat, zmení sa tok podzemných vôd a do Jaroviec už nebude môcť viesť cyklochodník.

Cieľom stavebníka je podľa Uhlera ekonomická optimalizácia. "Takýto precedens na Slovensku neexistuje, aby sa robilo takéto nehorázne šetrenie, ktoré ide až na tretinu pôvodnej ceny zo 4,3 miliardy na 1,7 miliardy eur. Na úkor kvality bude musieť padnúť veľa vecí," skonštatoval vicestarosta. Mestská časť so zmenami v stavbe D4 nesúhlasí a je pripravená to riešiť aj súdnou cestou. Požaduje, aby sa diaľnica stavala podľa súčasne vydaného stavebného povolenia.

Schválený estakádny variant chce podľa Uhlera stavebník zmeniť na variant len s troma tunelmi, a to pre železnicu, prípoj na diaľnicu a pre súčasnú cestu I/2. V záverečnej správe EIA je však, ako tvrdí, napísané, že negatívne dopady prechodu diaľnice D4 cez územie okolia Jaroviec budú eliminované vedením diaľnice na estákade až po kilometer 5,5.

"To umožní migráciu zveri mimoúrovňovo popod diaľnicu D4. Tento dokument je záväzný a nemôžu ho porušiť," priblížil Uhler. Jarovce žiadajú, aby zmeny podliehali novému schvaľovaniu procesu EIA, ale nie po jednotlivých a drobných zmenách, ale ako celku.

Prečítajte si tiež: Ako to vyzerá na stavbe bratislavského obchvatu

Pri zmene výškového vedenia diaľnice, zmene materiálov a technického riešenia, bude podľa vicestarostu potrebné nanovo urobiť prieskumy, ako to bude s hlukom. "Už v tom estakádnom variante bol problém, že bude potrebné robiť fasádne úpravy na domoch, vo väčšine výmenu okien," poznamenal.

Zároveň opäť upozornil, že pri výstavbe diaľnice v okolí Jarovského ramena dochádza k úhynom zvierat a namiesto lámaného kameňa sa na stavenisko vozí stavebný odpad. Prípadom sa už zaoberá aj polícia.

Stavebník v máji uviedol, že projekt je realizovaný plne v súlade s platnou legislatívou a technickým riešením prijatým SR v zastúpení ministerstva dopravy a výstavby, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy. Deklaruje, že podzemná ani povrchová voda nie je v dôsledku výstavby znečistená, čo mali preukázať aj výsledky skúšok.

Všetky zmeny pri príprave D4 a R7 prebiehajú podľa ministerstva dopravy v súlade s platnou legislatívou a zdĺhavý proces ich posudzovania i pripomienky záujmových združení výstavbu obchvatu predlžujú. "Zmeny v projekte pomáhajú diaľnicu optimalizovať tak, aby ju bolo možné čo najvýhodnejšie postaviť a aj vďaka tomu bola vysúťažená mimoriadne dobrá cena," uviedlo v máji ministerstvo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Na Slovensku sa vydáva najviac učiteľských preukazov
  2. Prihlásili ste sa ako dobrovoľník na Olympiádu v Tokiu?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  6. Konferencia - EU support for research
  7. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  8. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  9. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 24 412
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 16 832
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 10 061
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 6 890
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 6 119
  6. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 5 231
  7. Štefánka by Pulitzer 5 025
  8. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 4 930
  9. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 602
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 2 920