RENDEZ. V rušňovom depe Bratislava východ, známom ako Rendez, sa počas tohto víkendu už po 20. raz stretli historické železničné vozidlá a ich priaznivci.
Na podujatí tento rok predstavili nedávno zrenovovaný motorový vozeň Strieborný šíp či historickú poschodovú súpravu, aká kedysi bežne jazdila aj na Slovensku, tiež rušeň Siemens Vectron, najmodernejší prírastok vo flotile ZSSK, ktorý je schopný jazdiť rýchlosťou až 200 km/h
Najstarší funkčný účastník podujatia bol parný rušeň 310.433, ktorý prvé kilometre v službách železníc absolvoval pred 122 rokmi.
"Lákadlami pre návštevníkov bude určite aj prehliadka vystavených historických rušňov na točni, pestrá paleta jázd mimoriadnych historických vlakov, vrátane súbežných jázd historických vlakov, sobotná vojenská ukážka bojov spadajúcich do obdobia 2. svetovej vojny alebo výstavka historickej neželezničnej techniky či ukážka policajného zásahu vo vlaku," priblížil pred začiatkom stretnutie riaditeľ Železničného múzea SR Michal Tunega.
Slovenské kluby železničnej nostalgie na podujatie vyslali 22 prevádzkyschopných historických rušňov, ďalšie zaujímavé železničné vozidlá prišli aj zo zahraničia. Súčasťou programu bolo, tak ako každý rok, defilé rušňov s odborným výkladom, prezentácia modelových koľajísk či vyhliadkové jazdy parnými a motorovými vlakmi.
Dopravu zabezpečovali mimoriadne motorové vlaky a historické električky i autobusy z centra mesta. Dopravný podnik Bratislava (DPB) už tradične vypravil do ulíc Bratislavy historické električky BEÚS 31, ČKD Tatra T2, T3 a K2, Premávali na linke H5 po trase Rača - Račianske mýto - Radlinského - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Jesenského (Slovenské národné divadlo) - Špitálska - Americké námestie - Radlinského - Račianske mýto - Rača.
Na zastávke Cintorín Rača (Detvianska ulica) bol obojsmerne zabezpečený prestup na historickú autobusovú linku H56 Rača - Lokomotívne depo Východné a späť.