SME

Riečna doprava po Dunaji nevyužíva svoj potenciál

Riečna doprava po Dunaji na území Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) by mohla byť reálna.

Potenciál lodnej dopravy po Dunaji Bratislava nevyužíva.Potenciál lodnej dopravy po Dunaji Bratislava nevyužíva. (Zdroj: flickr/cc/Miroslav Petrasko)

BRATISLAVA. Riečna doprava po Dunaji na území Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) by mohla byť predsa len reálna. Tému na stretnutí s predsedom BSK Jurajom Drobom a primátorom Bratislavy Ivom Nesrovnalom v piatok otvoril minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).

Prečítajte si tiež: Prvá paroloď priplávala do mesta pred 198 rokmi Čítajte 

"Ministerstvo deklarovalo, že je ťahúňom projektu. Za magistrát hovoriť nechcem, Bratislavský samosprávny kraj sa ale určite bude aktívne tohto projektu zúčastňovať a rátame s tým, že bude nutné dotovať tento typ dopravy," uviedol na tlačovej besede Droba na margo rokovania.

SkryťVypnúť reklamu

V plienkach

Vedenie kraja podľa neho iniciatívu víta, pretože Dunaj vníma ako nevyužitý potenciál, či už na dopravné účely, ako aj v rámci posilnenia cestovného ruchu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Kde sme takisto v plienkach v porovnaní s ďalšími metropolami na Dunaji, dokonca vrátane tých, ktoré sú južnejšie od nás smerom na Balkán. Už aj tam vedia, čo s Dunajom robiť, u nás sme sa ešte stále nechytili," myslí si Droba.

Poukazuje zároveň na environmentálny charakter projektu či fakt, že by mohol o rádovo stovky vozidiel odľahčiť južnú cestu od Šamorína do Bratislavy.

Bližšie kroky či termíny zatiaľ konkretizovať nechcel, je to podľa neho skôr otázka na rezort dopravy, ktorý má byť aktívnym subjektom projektu.

Prečítajte si tiež: Plavbu prvého parníka po Dunaji pripomína minca Čítajte 

"Minister hovoril, že v lete budúceho roka sa to už začne možno pokusne prevádzkovať, takže sme veľmi blízko toho," podotkol Droba. Otvorená je aj otázka financií. Isté je, že prvá časť by mala byť hradená z eurofondov a kraj by mal prispievať na dotáciu cestovných lístkov. Doriešená nie je ani integrácia lodnej dopravy do integrovaného dopravného systému v kraji. Droba v prípade cien lístkov prebiehať nechce.

SkryťVypnúť reklamu

Integrovaná doprava

Podľa Zuzany Horčíkovej, generálnej riaditeľky Bratislavskej integrovanej dopravy (BID), ktorá je koordinátorom Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK), bude potrebné na integráciu lodnej dopravy množstvo rokovaní, vyhodnotenie ekonomických vplyvov i rad legislatívnych zmien, aby mohol byť zákonom definovaný objednávateľ lodnej dopravy.

Prečítajte si tiež: Platobná karta funguje aj ako električenka Čítajte 

"Dnes zákon o cestnej doprave hovorí, že objednávateľom výkonov regionálnej autobusovej dopravy je samosprávny kraj, koľajovú dopravu objednáva štát, mestskú dopravu objednáva mesto, respektíve obce a bude treba stanoviť, kto bude objednávateľom týchto výkonov (v lodnej doprave, pozn. TASR)," skonštatovala Horčíková.

Piatkové stretnutie otvorilo okrem riečnej dopravy aj ďalšie dopravné témy. Droba v tejto súvislosti potvrdil, že koľajová doprava ostáva prioritou pre BSK. Témou rokovaní boli taktiež záchytné parkoviská a prestupné terminály.

SkryťVypnúť reklamu

"V súčasnom programovom období ideme budovať prestupné terminály Svätý Jur, Šenkvice a Bernolákovo, už budúci rok. A zvýšime kapacitu v Malackách," doplnil Droba s tým, že záchytné parkoviská by sa mali vybudovať všade tam, kde boli naplánované. Kraj zároveň pripravuje prestupný terminál Veľký Biel, Báhoň a Plavecký Štvrtok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 807
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 116
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 846
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 159
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 939
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 92 311
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 061
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 819
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 233
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 867
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 212
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu