SME

Do centra sa dá dostať o čosi rýchlejšie

Obyvatelia Vrakune a Podunajských Biskupíc, by mali mať pohodlnejšie a rýchlejšie dopravné spojenie s centrom mesta.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

PODUNAJSKÉ BISKUPICE. Obyvatelia východnej časti Bratislavy, teda Vrakune a Podunajských Biskupíc, by mali mať opäť o čosi lepšie, pohodlnejšie a rýchlejšie dopravné spojenie s centrom mesta. Zabezpečiť to má autobusová linka č. 78, ktorá čiastočne zmenila svoju trasu a po novom zachádza k železničnej stanici v Podunajských Biskupiciach. Tam môžu cestujúci prestúpiť na vlaky linky S70, ktoré v rámci Integrovaného dopravného systému Bratislavského kraja (IDS BK) zabezpečuje dopravca RegioJet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Vo Vrakuni a na Dolných honoch im stačí nastúpiť na autobus linky 78, ktorým sa dovezú na stanicu v Podunajských Biskupiciach. Tam prestúpia na vlak linky S70, s ktorým sa za pár minút dostanú až do centra mesta na Hlavnú stanicu, prípadne na ŽST Nové Mesto. Namiesto hodiny v ranných zápchach tak strávia cestovaním iba okolo 20 až 25 minút. Zápchy totiž obídu po koľajniciach," uviedol pre TASR Martin Žarnovický, koordinátor PR a komunikácie RegioJetu.

SkryťVypnúť reklamu

Vlaky linky S70 sú od apríla zaradené do Integrovaného dopravného systému v rámci Bratislavského kraja, takže v nich platia rovnaké cestovné lístky a električenky ako v MHD. Počas rannej špičky jazdia trikrát za hodinu.

Zmena trasy autobusu linky 78 prináša zlepšenie dopravy aj pre cestujúcich z regiónov. "Autobus linky 78 dočasne zastúpi rolu plánovanej železničnej zastávky v Ružinove. Do času jej vybudovania tak môžu cestujúci z vlaku prestúpiť v Podunajských Biskupiciach na autobus linky 78, ktorého trasa vedie súbežne so železničnou traťou až do Ružinova," podotkol Žarnovický.

Za projektom stojí RegioJet spolu s Bratislavskou integrovanou dopravou (BID) a Dopravným podnikom Bratislava (DPB). Ten bude v rannej špičke prevádzkovať autobusovú linku 78 v desaťminútových intervaloch. "Všetky autobusy budú výhradne nízkopodlažné, pôjde zväčša o najnovšie vozidlá vo vozovom parku," skonštatoval Zenon Mikle, vedúci marketingu a komunikácie DPB. Poukazuje, že k železničnej stanici Podunajské Biskupice premáva aj autobus linky 70, ktorý obsluhuje celé Podunajské Biskupice. "Predpokladáme, že sa nám novým spojením podarí odbremeniť plné trolejbusy smerujúce do centra mesta a na Hlavnú stanicu," odôvodnil Mikle.

SkryťVypnúť reklamu

Nové dopravné spojenie víta aj BID. "Zahustenie regionálnej vlakovej dopravy a k nej nadväznej mestskej hromadnej dopravy je ďalším krokom k zatraktívneniu integrovanej verejnej dopravy pre obyvateľov kraja. Ďalším krokom bude uplatnenie nových cestovných poriadkov prímestských autobusov v druhej polovici roku 2018," podotkla Zuzana Horčíková, generálna riaditeľka BID.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 660
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 879
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 244
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 165
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 980
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 961
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 685
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 069
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 509
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 881
  3. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 631
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 046
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 001
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 352
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu