SME

V tuneli Sitina sa cvičilo pri nehode cisterny

Záchranári nacvičovali postup, ak by do tunela aj napriek zákazu vošla cisterna s benzínom a havarovala by.

Záchranári počas cvičenia v tuneli Sitina.Záchranári počas cvičenia v tuneli Sitina. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v tuneli Sitina so zložkami Integrovaného záchranného systému v noci zo soboty na nedeľu zorganizovala cvičenie na preverenie svojej súčinnosti.

Testovali prípad, keď by benzínová cisterna napriek zákazu vošla do ľavej rúry tunela Sitina v smere Petržalka - Malacky.

Podľa tohto scenára pri jazde v pravom jazdnom pruhu došlo k stretu s predbiehajúcou dodávkou a následnému nárazu cisterny do steny tunelovej rúry. Potom začal unikať benzín. Do stojacej cisterny navyše narazilo osobné vozidlo, ktoré sa v motorovej časti vznietilo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, je veľmi dôležité vykonávať pravidelne taktické cvičenia s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky. O to viac, že vozidlá prevážajúce nebezpečné veci, majú vstup do tunela Sitina zakázaný," ozrejmila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Vjazd do Sitiny zatiaľ zakázaný

Prejazd takýchto vozidiel je na Slovensku povolený len cez tunely Bôrik, Šibenik, Svrčinovec, Poľana a Považský Chlmec. To, či bude preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená, závisí od výsledkov rizikovej analýzy.

Zohľadňuje sa mnoho faktorov, hlavnými sú intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela, pričom zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže.

SkryťVypnúť reklamu

Bratislavský tunel Sitina je dlhý 1440 metrov, tvoria ho dve samostatné rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi.

Tunelové rúry sú prepojené pomocou piatich únikových ciest. V roku 2017 bola priemerná denná intenzita 65.000 vozidiel v oboch tunelových rúrach.

Diaľnice

Súvisiace témy: Slovenské tunely, Cvičenie
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 076
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 736
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 159
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 239
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 201
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 157
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 037
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 948
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ministerstvo vnútra nechce ukázať ich výstupy.


15
Mestský úrad Čadca.

Najväčšieho dlžníka domáci zrejme nepoznajú.


Pápež Lev XIV. pred inauguračnou omšou.

Lev XIV. sľúbil, že vynaloží všetko úsilie.


9
Predseda Hlasu Matúš Šutaj Eštok.

Prečítajte alebo vypočujte si najdôležitejšie správy.


SkryťZatvoriť reklamu