V tuneli Sitina sa cvičilo pri nehode cisterny

Záchranári nacvičovali postup, ak by do tunela aj napriek zákazu vošla cisterna s benzínom a havarovala by.

Záchranári počas cvičenia v tuneli Sitina.Záchranári počas cvičenia v tuneli Sitina.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v tuneli Sitina so zložkami Integrovaného záchranného systému v noci zo soboty na nedeľu zorganizovala cvičenie na preverenie svojej súčinnosti.

Testovali prípad, keď by benzínová cisterna napriek zákazu vošla do ľavej rúry tunela Sitina v smere Petržalka - Malacky.

Podľa tohto scenára pri jazde v pravom jazdnom pruhu došlo k stretu s predbiehajúcou dodávkou a následnému nárazu cisterny do steny tunelovej rúry. Potom začal unikať benzín. Do stojacej cisterny navyše narazilo osobné vozidlo, ktoré sa v motorovej časti vznietilo.

"Aj keď sa takáto nehoda v diaľničnom tuneli na Slovensku ešte nestala, je veľmi dôležité vykonávať pravidelne taktické cvičenia s cieľom zosúladiť zodpovedné zložky. O to viac, že vozidlá prevážajúce nebezpečné veci, majú vstup do tunela Sitina zakázaný," ozrejmila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Vjazd do Sitiny zatiaľ zakázaný

Prejazd takýchto vozidiel je na Slovensku povolený len cez tunely Bôrik, Šibenik, Svrčinovec, Poľana a Považský Chlmec. To, či bude preprava nebezpečných vecí cez tunel povolená, závisí od výsledkov rizikovej analýzy.

Zohľadňuje sa mnoho faktorov, hlavnými sú intenzita dopravy v tuneli, podiel nákladnej dopravy, smerové a výškové usporiadanie tunela, vzdialenosť únikových východov, počet tunelových rúr či technologické vybavenie tunela, pričom zabezpečené musí byť oddelenie prípadných vytečených kvapalín do špeciálnej záchytnej nádrže.

Bratislavský tunel Sitina je dlhý 1440 metrov, tvoria ho dve samostatné rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi.

Tunelové rúry sú prepojené pomocou piatich únikových ciest. V roku 2017 bola priemerná denná intenzita 65.000 vozidiel v oboch tunelových rúrach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Konferencia - EU support for research
  2. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  3. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  4. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  8. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  9. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  10. Noerr advised on WebSupport deal
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 730
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 965
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 12 112
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 11 045
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 352
  6. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 5 589
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 501
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 228
  9. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 3 886
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 489