SME

Stavebný úrad zastavil práce na stavbe pod Mostom SNP

Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Pod Ufom vyrastá malé Ufo.Pod Ufom vyrastá malé Ufo. (Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

PETRŽALKA. Stavebný úrad Bratislava - Petržalka zastavil práce na stavbe, ktorú budujú na petržalskej strane Mosta SNP v hlavnom meste. Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Po celomestskej kauze, ktorá sa pre novú stavbu pod mostom spustila, sa primátor Ivo Nesrovnal a starosta Petržalky Vladimír Baja dohodli na štátnom stavebnom dozore (ŠSD).

Prečítajte si tiež: Prechádzka vo výške 85 metrov Čítajte 

„Stavebný úrad preštuduje dokumentáciu, ktorú stavebník predložil pri štátnom stavebnom dohľade, a aj s ohľadom na postup vlastníka daného priestoru rozhodne o ďalšom postupe,“ uviedla Silvia Vnenková z tlačového oddelenia Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránenie havarijného stavu

Mestská časť vydala povolenie na práce pod Mostom SNP, bolo to však iba na odstránenie havarijného stavu mosta.

Na prvý pohľad však bolo evidentné, že stavebník je už s prácami za povolením. Nová drevená konštrukcia, ktorú stavia spoločnosť Zemegula ako budúce turisticko-cyklistické centrum, je v súčasnosti na mieste, kde pôvodne boli schody i vstup na vyhliadkovú vežu. Schody tam už nie sú a do reštaurácie sa v súčasnosti turisti dostanú cez dočasný vstup, ktorý na tomto mieste vytvorili.

Prečítajte si tiež: Autor malého Ufa: Schody na Moste SNP nikdy nemali byť Čítajte 

Podľa výsledkov stavebného dohľadu v priestore pod Mostom SNP stavebník časť stavebných prác urobil pre odstránenie havarijného stavu časti objektu mosta. Vnenková spomenula, že to bolo podľa ohlásenia opráv a udržiavacích prác, na ktoré stavebný úrad vydal predbežné povolenie na začatie prác.

SkryťVypnúť reklamu

Práce nad rámec

„Stavebník však urobil aj opravy a stavebné úpravy nad rámec pôvodne statikom navrhnutých opráv. Predložením dokumentácie od statika orgánu ŠSD preukázal, že po začatí prác zistil väčšie a zásadnejšie ohrozenie nosnej funkcie statických častí konštrukcie vrátane schodísk,“ pokračuje Vnenková s tým, že podľa stavebníka bolo preto nevyhnutné urobiť väčší zásah.

„Stavebník však po zistení nutných zmien, tento zväčšený rozsah potrebných opráv havarijného stavu stavebnému úradu neohlásil, ani nepožiadal o ich povolenie,“ informovala.

Dodala, že nad rámec stavebných úprav havarijného stavu a stability mosta začal robiť stavebník aj novú konštrukciu dvojpodlažnej stavby.

Stavebník ohlásil 1. decembra 2017 petržalskému stavebnému úradu opravy a havarijný stav schodov dokladoval vyjadrením statika.

SkryťVypnúť reklamu

„Stavebný úrad Petržalka s týmito prácami súhlasil s podmienkou, že stavebník podá v zákonom stanovenom termíne aj riadnu žiadosť o dodatočné povolenie stavby,“ informovala v polovici mája Silvia Vnenková.

Zo stavby kauza

Prečítajte si tiež: O stavbe pod Ufom hlasovali ešte pred dvoma rokmi Čítajte 

To, že nová stavba nespĺňa to, čo mestu pred dvoma rokmi predložili, tvrdí aj hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrád. V čase, keď sa zo stavby pod mostom stala kauza, vyhlásili Most SNP za národnú kultúrnu pamiatku.

Podľa Pamiatkového úradu je Most SNP architektonicky i konštruktívne „mimoriadne odvážnym dielom, ktoré nemá na Slovensku obdobu.“

Most SNP, ktorý sa v minulosti volal aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj.

V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most vznikol v 60-tych rokoch ako súčasť komplexných riešení infraštruktúry v meste.

V minulosti nebol len dopravným spojením, ale aj nosičom vodovodu a teplovodu pre nové sídlisko pri Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 818
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 254
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 077
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 834
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 780
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 078
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu