Stavebný úrad zastavil práce na stavbe pod Mostom SNP

Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Pod Ufom vyrastá malé Ufo.(Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

PETRŽALKA. Stavebný úrad Bratislava - Petržalka zastavil práce na stavbe, ktorú budujú na petržalskej strane Mosta SNP v hlavnom meste. Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Po celomestskej kauze, ktorá sa pre novú stavbu pod mostom spustila, sa primátor Ivo Nesrovnal a starosta Petržalky Vladimír Baja dohodli na štátnom stavebnom dozore (ŠSD).

Prečítajte si tiež: Prechádzka vo výške 85 metrov

„Stavebný úrad preštuduje dokumentáciu, ktorú stavebník predložil pri štátnom stavebnom dohľade, a aj s ohľadom na postup vlastníka daného priestoru rozhodne o ďalšom postupe,“ uviedla Silvia Vnenková z tlačového oddelenia Petržalky.

Odstránenie havarijného stavu

Mestská časť vydala povolenie na práce pod Mostom SNP, bolo to však iba na odstránenie havarijného stavu mosta.

Na prvý pohľad však bolo evidentné, že stavebník je už s prácami za povolením. Nová drevená konštrukcia, ktorú stavia spoločnosť Zemegula ako budúce turisticko-cyklistické centrum, je v súčasnosti na mieste, kde pôvodne boli schody i vstup na vyhliadkovú vežu. Schody tam už nie sú a do reštaurácie sa v súčasnosti turisti dostanú cez dočasný vstup, ktorý na tomto mieste vytvorili.

Prečítajte si tiež: Autor malého Ufa: Schody na Moste SNP nikdy nemali byť

Podľa výsledkov stavebného dohľadu v priestore pod Mostom SNP stavebník časť stavebných prác urobil pre odstránenie havarijného stavu časti objektu mosta. Vnenková spomenula, že to bolo podľa ohlásenia opráv a udržiavacích prác, na ktoré stavebný úrad vydal predbežné povolenie na začatie prác.

Práce nad rámec

„Stavebník však urobil aj opravy a stavebné úpravy nad rámec pôvodne statikom navrhnutých opráv. Predložením dokumentácie od statika orgánu ŠSD preukázal, že po začatí prác zistil väčšie a zásadnejšie ohrozenie nosnej funkcie statických častí konštrukcie vrátane schodísk,“ pokračuje Vnenková s tým, že podľa stavebníka bolo preto nevyhnutné urobiť väčší zásah.

„Stavebník však po zistení nutných zmien, tento zväčšený rozsah potrebných opráv havarijného stavu stavebnému úradu neohlásil, ani nepožiadal o ich povolenie,“ informovala.

Dodala, že nad rámec stavebných úprav havarijného stavu a stability mosta začal robiť stavebník aj novú konštrukciu dvojpodlažnej stavby.

Stavebník ohlásil 1. decembra 2017 petržalskému stavebnému úradu opravy a havarijný stav schodov dokladoval vyjadrením statika.

„Stavebný úrad Petržalka s týmito prácami súhlasil s podmienkou, že stavebník podá v zákonom stanovenom termíne aj riadnu žiadosť o dodatočné povolenie stavby,“ informovala v polovici mája Silvia Vnenková.

Zo stavby kauza

Prečítajte si tiež: O stavbe pod Ufom hlasovali ešte pred dvoma rokmi

To, že nová stavba nespĺňa to, čo mestu pred dvoma rokmi predložili, tvrdí aj hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrád. V čase, keď sa zo stavby pod mostom stala kauza, vyhlásili Most SNP za národnú kultúrnu pamiatku.

Podľa Pamiatkového úradu je Most SNP architektonicky i konštruktívne „mimoriadne odvážnym dielom, ktoré nemá na Slovensku obdobu.“

Most SNP, ktorý sa v minulosti volal aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj.

V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most vznikol v 60-tych rokoch ako súčasť komplexných riešení infraštruktúry v meste.

V minulosti nebol len dopravným spojením, ale aj nosičom vodovodu a teplovodu pre nové sídlisko pri Dunaji.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 12 837
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 9 242
  3. Najkrajšie americké národné parky 8 568
  4. Vizuálny smog je problém 3 314
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 930
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 915
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 334
  8. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 195
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 031
  10. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 1 433