SME

Stavebný úrad zastavil práce na stavbe pod Mostom SNP

Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Pod Ufom vyrastá malé Ufo.Pod Ufom vyrastá malé Ufo. (Zdroj: Foto SME - Jozef Jakubčo)

PETRŽALKA. Stavebný úrad Bratislava - Petržalka zastavil práce na stavbe, ktorú budujú na petržalskej strane Mosta SNP v hlavnom meste. Týka sa to však len prác, ktoré začali robiť nad rozsah odstránenia havarijného stavu mosta.

Po celomestskej kauze, ktorá sa pre novú stavbu pod mostom spustila, sa primátor Ivo Nesrovnal a starosta Petržalky Vladimír Baja dohodli na štátnom stavebnom dozore (ŠSD).

Prečítajte si tiež: Prechádzka vo výške 85 metrov Čítajte 

„Stavebný úrad preštuduje dokumentáciu, ktorú stavebník predložil pri štátnom stavebnom dohľade, a aj s ohľadom na postup vlastníka daného priestoru rozhodne o ďalšom postupe,“ uviedla Silvia Vnenková z tlačového oddelenia Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

Odstránenie havarijného stavu

Mestská časť vydala povolenie na práce pod Mostom SNP, bolo to však iba na odstránenie havarijného stavu mosta.

Na prvý pohľad však bolo evidentné, že stavebník je už s prácami za povolením. Nová drevená konštrukcia, ktorú stavia spoločnosť Zemegula ako budúce turisticko-cyklistické centrum, je v súčasnosti na mieste, kde pôvodne boli schody i vstup na vyhliadkovú vežu. Schody tam už nie sú a do reštaurácie sa v súčasnosti turisti dostanú cez dočasný vstup, ktorý na tomto mieste vytvorili.

Prečítajte si tiež: Autor malého Ufa: Schody na Moste SNP nikdy nemali byť Čítajte 

Podľa výsledkov stavebného dohľadu v priestore pod Mostom SNP stavebník časť stavebných prác urobil pre odstránenie havarijného stavu časti objektu mosta. Vnenková spomenula, že to bolo podľa ohlásenia opráv a udržiavacích prác, na ktoré stavebný úrad vydal predbežné povolenie na začatie prác.

SkryťVypnúť reklamu

Práce nad rámec

„Stavebník však urobil aj opravy a stavebné úpravy nad rámec pôvodne statikom navrhnutých opráv. Predložením dokumentácie od statika orgánu ŠSD preukázal, že po začatí prác zistil väčšie a zásadnejšie ohrozenie nosnej funkcie statických častí konštrukcie vrátane schodísk,“ pokračuje Vnenková s tým, že podľa stavebníka bolo preto nevyhnutné urobiť väčší zásah.

„Stavebník však po zistení nutných zmien, tento zväčšený rozsah potrebných opráv havarijného stavu stavebnému úradu neohlásil, ani nepožiadal o ich povolenie,“ informovala.

Dodala, že nad rámec stavebných úprav havarijného stavu a stability mosta začal robiť stavebník aj novú konštrukciu dvojpodlažnej stavby.

Stavebník ohlásil 1. decembra 2017 petržalskému stavebnému úradu opravy a havarijný stav schodov dokladoval vyjadrením statika.

SkryťVypnúť reklamu

„Stavebný úrad Petržalka s týmito prácami súhlasil s podmienkou, že stavebník podá v zákonom stanovenom termíne aj riadnu žiadosť o dodatočné povolenie stavby,“ informovala v polovici mája Silvia Vnenková.

Zo stavby kauza

Prečítajte si tiež: O stavbe pod Ufom hlasovali ešte pred dvoma rokmi Čítajte 

To, že nová stavba nespĺňa to, čo mestu pred dvoma rokmi predložili, tvrdí aj hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrád. V čase, keď sa zo stavby pod mostom stala kauza, vyhlásili Most SNP za národnú kultúrnu pamiatku.

Podľa Pamiatkového úradu je Most SNP architektonicky i konštruktívne „mimoriadne odvážnym dielom, ktoré nemá na Slovensku obdobu.“

Most SNP, ktorý sa v minulosti volal aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj.

V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most vznikol v 60-tych rokoch ako súčasť komplexných riešení infraštruktúry v meste.

V minulosti nebol len dopravným spojením, ale aj nosičom vodovodu a teplovodu pre nové sídlisko pri Dunaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doprava v Bratislave

Ladislav Nagy sa podieľal na projektovaní najväčších mostov cez Dunaj ako Prístavný most a Apollo most.

Kratšie mosty je lepšie postaviť nanovo, hovorí projektant Ladislav Nagy.


40
Ilustračné foto.

Zvýšenie rýchlosti električiek na Vajnorskej radiále je pilotným projektom.


TASR 1
Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  2. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  5. Nové Planeo v Košiciach
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  7. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 870
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 633
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 586
  4. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 207
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 062
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 3 010
  7. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 913
  8. Čo bude toto leto in? 2 663
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 21 044
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 542
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 370
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 656
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 004
  6. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 904
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 4 513
  8. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry? 4 368
  1. Tupou Ceruzou: Kamarát Viktor
  2. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  3. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  4. Tupou Ceruzou: Žiačik
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  6. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  7. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  8. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
SkryťZatvoriť reklamu