SME

Staré mesto otvorilo sociálnu výdajňu

V centre Bratislavy na Hollého ulici funguje sociálna výdajňa pre Staromešťanov.

Interiér novej sociálnej výdajne v Bratislave.Interiér novej sociálnej výdajne v Bratislave. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. V centre Bratislavy na Hollého ulici budú ľuďom s príjmom do 340 eur, v hmotnej núdzi alebo v krízovej situácii poskytovať potraviny, ale aj hygienické alebo písacie potreby. Výdajňa bude otvorená v utorok, štvrtok a piatok, od 10.00 do 12.00 h.

"Aj v Starom Meste žije veľa ľudí, ktorí potrebujú sociálnu pomoc a je práve úlohou samosprávy a mestskej časti, aby sa o takýchto ľudí postarali," povedal pri otvorení starosta Radoslav Števčík. V zahraničí sú podľa neho sociálne výdajne bežným trendom.

SkryťVypnúť reklamu

Pri navrhovaní jej konceptu sa Staré Mesto inšpirovalo inými mestskými časťami, v ktorých už táto sociálna služba funguje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo výdajni sa platí čipovou kartou, ktorú vydáva Oddelenie sociálnych vecí Bratislava - Staré Mesto. Požiadať o ňu môžu občania, ktorí majú trvalý pobyt v Starom Meste dlhšie ako jeden rok a spĺňajú ďalšie podmienky. Podľa ich sociálnej situácie im mesto na kartu pridelí body.

Dôchodca s dôchodkom do 290 eur napríklad dostane 30 bodov na mesiac. Napríklad za chlieb v sociálnej výdajni zaplatí 0,5 boda, za balenie cestovín 0,8 boda. Za deň môže minúť najviac osem bodov. Tým chce mestská časť motivovať občanov, aby nakupovali radšej častejšie, keďže ide najmä o potraviny s končiacou dobou spotreby.

V prípade prebytkov chce Staré Mesto upraviť hranicu pre žiadateľov, prípadne venovať potraviny neďalekej Slovenskej katolíckej charite alebo občianskemu združeniu Depaul. V minulosti malo podľa vedúceho sociálneho oddelenia Bratislava - Staré Mesto Mária Ležoviča o službu záujem 117 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosti, ktoré do sociálnej výdajne prispievajú, chcú okrem pomoci sociálne slabším riešiť aj problém plytvania potravín. "Až tretina potravín, ktoré sa na svete vyprodukujú, sa nedostanú na žiadny stôl a nie sú spotrebované," pripomenul v tejto súvislosti Martin Kuruc, výkonný riaditeľ slovenského Tesca, ktoré je hlavným partnerom výdajne. Tú prevádzkuje občianske združenie Potravinová banka Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 250
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 315
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 124
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 190
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 825
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 303
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 547
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 356
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu