SME

Do Hainburgu prestane jazdiť linka 901

Pôvodná licencia pre Dopravný podnik Bratislava vypršala, čaká na nové pridelenie.

Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút.Cesta do Hainburgu spod Mosta SNP linkou 901 trvá 22 minút. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Od budúceho pondelka prestane premávať cezhraničná linka 901 z Bratislavy do hainburgu.

Ľudia, ktorí dochádzajú do Bratislavy autobusom z rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu alebo cestujú tesne za hranice do Rakúska, budú od 11. júna musieť zmeniť svoje dopravné zvyky.

Kedy bude znovu jazdiť?

Správca linky, Dopravný podnik Bratislava, si totiž nestihol predĺžiť licenciu na jej prevádzkovanie. Licenciu mal pôvodne na päť rokov.

“O vydanie novej licencie sme už požiadali a čakáme na jej udelenie,” vraví hovorkyňa podniku Adriana Volfová. Dopravný podnik nepovedal, kedy o obnovenie licencie požiadal, ani ako dlho na jej vydanie už čaká.

SkryťVypnúť reklamu

Nie je preto jasné, kedy by sa mala cezhraničná linka 901 opäť obnoviť. Povolenie musia najskôr schváliť rakúske a po nich následne aj slovenské úrady. O tom, na ako dlho bude nová licencia pre DPB pridelená, rozhodne slovenské ministerstvo dopravy.

Na linke neplatí štandardná električenka, ale špeciálne cestovné 1,50 eura za jednosmernú, alebo 2,90 eura za spiatočnú cestu.

Nahradí ju Slovak Lines

Linku číslo 901, ktorá premáva spod Mosta SNP približne každú hodinu, majú nahradiť spoje Slovak Lines Express, ktoré jazdia cez Hainburg do Viedne.

Prečítajte si tiež: Bratislavský dopravný podnik ruší spoj do Hainburgu Čítajte 

Aj v minulosti sa už stalo, že linka 901 mala výpadok a museli ju nahradiť inými spojmi. Začiatkom vlaňajšieho roka napríklad DPB informoval, že linku 901 má so svojimi spojmi úplne nahradiť Slovak Lines. Argumentoval dlhodobou stratovosťou služby.

SkryťVypnúť reklamu

Trasa do Hainburgu je približne 16 kilometrov dlhá, v mestečku žije niečo vyše šesťtisíc obyvateľov. V súčasnosti až pätinu tvoria Slováci, mnoho z nich pracujú v Bratislave a denne sem dochádzajú. V súčasnosti sa dá na tejto trase cestovať aj pravidelnými linkami Slovak Lines.

Linku 901 zaviedol podnik prvýkrát v roku 2008, pôvodne len do Wolfsthalu. Od marca 2009 linku predĺžil až do Hainburgu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 757
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 404
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 006
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 564
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 745
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 375
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 031
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 846
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 61 777
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 675
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 111
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 108
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 006
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 479
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 814
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 104
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu