SME
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Uhler: Projekt obchvatu prechádza zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality

Zmeny kritizujú mestské časti Jarovce, Rusovce aj Vajnory.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Projekt obchvatu Bratislavy (D4 a R7) prechádza za pochodu zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality.

Upozorňuje na to vicestarosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.

Dôkazom podľa neho je aj 400-metrový úsek v katastri ich mestskej časti, ktorý mal pôvodne stáť na pylónoch, no teraz sa počíta s betónovými múrmi.

Zhotoviteľ obchvatu tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy.

Zástupca Jaroviec: Drzosť

V Jarovciach zvažuje podľa Uhlera zhotoviteľ vybudovať po novom oporné betónové múry, ktoré vyplní zeminou a na tom postaví diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Bratislavský obchvat bude meškať aj vyše roka, výhodnosť PPP klesá Čítajte 

"Ak sa to stane, nebude to len estetický problém. Dopad to bude mať aj na pohyb zvierat a do Jaroviec už nebude môcť viesť cyklochodník, ktorý mal ísť práve popod diaľnicu," povedal pre TASR vicestarosta.

Uhler za tým vidí biznis. Verí, že táto zmena nie je definitívna, lebo je pravdepodobné, že úsek zapustený v zemi betónovými múrmi naruší aj plynutie podzemných vôd.

Zástupcovia Jaroviec už boli na rokovaní so zhotoviteľom a projektantmi, ktorých sa snažili presvedčiť, aby sa vrátili k vyhovujúcemu projektu z dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Zástupca starostu bratislavských Rusoviec Radovan Jenčík o zmene v projekte počul a považuje to za drzosť aj z pohľadu okolitých mestských častí.

"Neviem si predstaviť, že postavia desaťmetrovú betónovú stenu, ktorú pravdepodobne zavozia tou istou hlinou či stavebnou sutinou, čo vozia do Dunaja. Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu," skonštatoval pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripomienky predlžujú výstavbu

Starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva taktiež avizuje isté zmeny v projekte obchvatu. Zhotoviteľ už požiadal mestskú časť o vyjadrenie.

Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu.

Radovan Jenčík, zástupca starostu Rusoviec

"Zužujú diaľnicu, myslím že z 26,5 metra na 25,5 metra. Robia iný systém odvodňovania diaľnice, chcú ešte nejaké návestia meniť a my sme žiadali o podrobné vyjadrenie, čo tieto ich návrhy zmien znamenajú," povedal pre TASR.

Konzorcium, ktoré diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavia, tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením prijatým SR v zastúpení ministerstva dopravy a výstavby, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy. "Realizácia projektu sa vykonáva plne v súlade s platnou legislatívou a technickými požiadavkami a postupmi," povedalo pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky zmeny pri príprave D4 a R7 prebiehajú podľa rezortu dopravy v súlade s platnou legislatívou a zdĺhavý proces ich posudzovania i pripomienky záujmových združení výstavbu obchvatu predlžujú.

"Zmeny v projekte pomáhajú diaľnicu optimalizovať tak, aby ju bolo možné ju čo najvýhodnejšie postaviť a aj vďaka tomu bola vysúťažená mimoriadne dobrá cena," uviedlo TASR ministerstvo. Kto tvrdí, že diaľnica sa zužuje o meter, podľa neho zavádza, alebo procesu nerozumie.

"Pretože diaľnica bude mať klasickú šírku. Zužuje sa iba priestor medzi oboma diaľničnými pásmi, čím sa efektívnejšie využije územie," podotklo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  7. Od Česka až po Jadran
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 502
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 270
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 217
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 971
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 909
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 728
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 147
  8. Od Česka až po Jadran 3 031
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 933
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 197
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu