SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Uhler: Projekt obchvatu prechádza zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality

Zmeny kritizujú mestské časti Jarovce, Rusovce aj Vajnory.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Projekt obchvatu Bratislavy (D4 a R7) prechádza za pochodu zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality.

Upozorňuje na to vicestarosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.

Dôkazom podľa neho je aj 400-metrový úsek v katastri ich mestskej časti, ktorý mal pôvodne stáť na pylónoch, no teraz sa počíta s betónovými múrmi.

Zhotoviteľ obchvatu tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy.

Zástupca Jaroviec: Drzosť

V Jarovciach zvažuje podľa Uhlera zhotoviteľ vybudovať po novom oporné betónové múry, ktoré vyplní zeminou a na tom postaví diaľnicu.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Bratislavský obchvat bude meškať aj vyše roka, výhodnosť PPP klesá Čítajte 

"Ak sa to stane, nebude to len estetický problém. Dopad to bude mať aj na pohyb zvierat a do Jaroviec už nebude môcť viesť cyklochodník, ktorý mal ísť práve popod diaľnicu," povedal pre TASR vicestarosta.

Uhler za tým vidí biznis. Verí, že táto zmena nie je definitívna, lebo je pravdepodobné, že úsek zapustený v zemi betónovými múrmi naruší aj plynutie podzemných vôd.

Zástupcovia Jaroviec už boli na rokovaní so zhotoviteľom a projektantmi, ktorých sa snažili presvedčiť, aby sa vrátili k vyhovujúcemu projektu z dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Zástupca starostu bratislavských Rusoviec Radovan Jenčík o zmene v projekte počul a považuje to za drzosť aj z pohľadu okolitých mestských častí.

"Neviem si predstaviť, že postavia desaťmetrovú betónovú stenu, ktorú pravdepodobne zavozia tou istou hlinou či stavebnou sutinou, čo vozia do Dunaja. Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu," skonštatoval pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Pripomienky predlžujú výstavbu

Starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva taktiež avizuje isté zmeny v projekte obchvatu. Zhotoviteľ už požiadal mestskú časť o vyjadrenie.

Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu.

Radovan Jenčík, zástupca starostu Rusoviec

"Zužujú diaľnicu, myslím že z 26,5 metra na 25,5 metra. Robia iný systém odvodňovania diaľnice, chcú ešte nejaké návestia meniť a my sme žiadali o podrobné vyjadrenie, čo tieto ich návrhy zmien znamenajú," povedal pre TASR.

Konzorcium, ktoré diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavia, tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením prijatým SR v zastúpení ministerstva dopravy a výstavby, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy. "Realizácia projektu sa vykonáva plne v súlade s platnou legislatívou a technickými požiadavkami a postupmi," povedalo pre TASR.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky zmeny pri príprave D4 a R7 prebiehajú podľa rezortu dopravy v súlade s platnou legislatívou a zdĺhavý proces ich posudzovania i pripomienky záujmových združení výstavbu obchvatu predlžujú.

"Zmeny v projekte pomáhajú diaľnicu optimalizovať tak, aby ju bolo možné ju čo najvýhodnejšie postaviť a aj vďaka tomu bola vysúťažená mimoriadne dobrá cena," uviedlo TASR ministerstvo. Kto tvrdí, že diaľnica sa zužuje o meter, podľa neho zavádza, alebo procesu nerozumie.

"Pretože diaľnica bude mať klasickú šírku. Zužuje sa iba priestor medzi oboma diaľničnými pásmi, čím sa efektívnejšie využije územie," podotklo.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 389
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 27 937
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 631
  4. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 401
  5. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 12 280
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 11 810
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 506
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 650
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 567
  10. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 9 529
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu