SME
Piatok, 26. apríl , 2019

Uhler: Projekt obchvatu prechádza zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality

Zmeny kritizujú mestské časti Jarovce, Rusovce aj Vajnory.

Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.Informačná tabuľa o výstavbe nultého obchvatu a ciest D4 a R7 vo vinohradoch medzi Rača a Svätým Jurom.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Projekt obchvatu Bratislavy (D4 a R7) prechádza za pochodu zmenami, ktoré ušetria peniaze na úkor kvality.

Upozorňuje na to vicestarosta bratislavských Jaroviec Jozef Uhler.

Dôkazom podľa neho je aj 400-metrový úsek v katastri ich mestskej časti, ktorý mal pôvodne stáť na pylónoch, no teraz sa počíta s betónovými múrmi.

Zhotoviteľ obchvatu tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy.

Zástupca Jaroviec: Drzosť

V Jarovciach zvažuje podľa Uhlera zhotoviteľ vybudovať po novom oporné betónové múry, ktoré vyplní zeminou a na tom postaví diaľnicu.

Prečítajte si tiež: Bratislavský obchvat bude meškať aj vyše roka, výhodnosť PPP klesá

"Ak sa to stane, nebude to len estetický problém. Dopad to bude mať aj na pohyb zvierat a do Jaroviec už nebude môcť viesť cyklochodník, ktorý mal ísť práve popod diaľnicu," povedal pre TASR vicestarosta.

Uhler za tým vidí biznis. Verí, že táto zmena nie je definitívna, lebo je pravdepodobné, že úsek zapustený v zemi betónovými múrmi naruší aj plynutie podzemných vôd.

Zástupcovia Jaroviec už boli na rokovaní so zhotoviteľom a projektantmi, ktorých sa snažili presvedčiť, aby sa vrátili k vyhovujúcemu projektu z dokumentácie pre územné rozhodnutie.

Zástupca starostu bratislavských Rusoviec Radovan Jenčík o zmene v projekte počul a považuje to za drzosť aj z pohľadu okolitých mestských častí.

"Neviem si predstaviť, že postavia desaťmetrovú betónovú stenu, ktorú pravdepodobne zavozia tou istou hlinou či stavebnou sutinou, čo vozia do Dunaja. Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu," skonštatoval pre TASR.

Pripomienky predlžujú výstavbu

Starosta bratislavských Vajnôr Ján Mrva taktiež avizuje isté zmeny v projekte obchvatu. Zhotoviteľ už požiadal mestskú časť o vyjadrenie.

Evidentne tu ide nielen o lacnejšie riešenie stavby, ale idú asi vyriešiť problém, ako sa zbaviť tých obrovských hromád, môžem pokojne povedať, bordelu.

Radovan Jenčík, zástupca starostu Rusoviec

"Zužujú diaľnicu, myslím že z 26,5 metra na 25,5 metra. Robia iný systém odvodňovania diaľnice, chcú ešte nejaké návestia meniť a my sme žiadali o podrobné vyjadrenie, čo tieto ich návrhy zmien znamenajú," povedal pre TASR.

Konzorcium, ktoré diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7 stavia, tvrdí, že projekt je realizovaný plne v súlade s technickým riešením prijatým SR v zastúpení ministerstva dopravy a výstavby, ktoré je súčasťou koncesnej zmluvy. "Realizácia projektu sa vykonáva plne v súlade s platnou legislatívou a technickými požiadavkami a postupmi," povedalo pre TASR.

Všetky zmeny pri príprave D4 a R7 prebiehajú podľa rezortu dopravy v súlade s platnou legislatívou a zdĺhavý proces ich posudzovania i pripomienky záujmových združení výstavbu obchvatu predlžujú.

"Zmeny v projekte pomáhajú diaľnicu optimalizovať tak, aby ju bolo možné ju čo najvýhodnejšie postaviť a aj vďaka tomu bola vysúťažená mimoriadne dobrá cena," uviedlo TASR ministerstvo. Kto tvrdí, že diaľnica sa zužuje o meter, podľa neho zavádza, alebo procesu nerozumie.

"Pretože diaľnica bude mať klasickú šírku. Zužuje sa iba priestor medzi oboma diaľničnými pásmi, čím sa efektívnejšie využije územie," podotklo.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu
  3. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  4. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  5. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  6. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  7. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  9. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  10. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  1. Stavebná fakulta STU a energeticky úsporné alternatívy
  2. 5 funkcií ČSOB SmartBankingu, ktoré vám ušetria čas
  3. Arca Brokerage House mala úspešný rok 2018
  4. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii?
  5. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  7. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  8. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  9. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  10. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 22 793
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 9 433
  3. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 862
  4. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 6 387
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 028
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 4 920
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 849
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 494
  9. Tipy od sprievodkyne: Ako si užiť dovolenku na nádhernej Ischii? 2 838
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 2 127