SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Na hrádzi pribudol spomaľovač, môžu za to kamióny a nový obchvat

Korčuliari či cyklisti si budú musieť na nejaký čas zvyknúť, že im cestu križujú stavebné stroje.

Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu.Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

PETRŽALKA. Petržalskú hrádzu, po ktorej denne jazdí množstvo cyklistov aj korčuliarov, zo dňa na deň prekrížil spomaľovač.

Nejde o retardér, na aké sú vodiči zvyknutí na bežných cestách. V tomto prípade ide skôr o akúsi vyvýšenú cestu, ktorá hrádzu pretína, aby cez ňu mohli pohodlne prechádzať autá.

Cyklisti aj korčuliari, ktorí po hrádzi jazdia, tak musia dať prechádzajúcim vozidlám prednosť, a nie naopak, ako to býva zvykom.

Niektorí si pritom mysleli, že spomaľovač vznikol pre hausbóty, ktoré kotvia neďaleko. To však nie je pravda.

Skryť Vypnúť reklamu

Môže za to obchvat

Cesta, ktorá hrádzu pretína iba kúsok za čističkou odpadových vôd, súvisí totiž s výstavbou bratislavského obchvatu.

Prečítajte si tiež: Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade Čítajte 

Na mieste, kde vznikla, pritom cez deň stáva pracovník stavby a usmerňuje dopravu.

Cez hrádzu prejde denne niekoľko kamiónov, ktoré zvážajú materiál či odnášajú zeminu zo staveniska.

„Spomínaný retardér pribudol na mieste, kadiaľ cez ochrannú hrádzu prechádzajú nákladné autá zo stavby,“ potvrdil hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Pavel Machava.

Retardér má podľa neho zabezpečiť najmä bezpečnosť cyklistov a chodcov. Intenzita prejazdu nákladných áut je totiž vysoká, dodal Machava.

To, že naprieč hrádzou pribudla cesta súvisiaca s obchvatom hlavného mesta, potvrdzuje aj mapa plánovaného obchvatu v danej lokalite, ktorú zverejnil staviteľ.

Skryť Vypnúť reklamu

Hrádza slúži na ochranu

Hoci združenie okolo španielskej spoločnosti Cintra, ktoré je za stavbu zodpovedné, sľúbilo, že bude zmeny na cyklocestách či chodníkoch pravidelne zverejňovať na svojom webe, v tomto prípade tak neurobilo.

S problémami vyznačovania dočasných obchádzkových trás či obmedzení sa stretla začiatkom roka aj Cyklokoalícia.

„Žiaľ, už dnes sa ukazuje, že stavebník tento fakt nedodržiava,“ povedal prezident koalície Daniel Duriš.

„Od obyvateľov Bratislavy sme napríklad zaznamenali sťažnosti na uzáveru cyklotrasy pod Prístavným mostom. Počas výrubu stromov a znečistenia cyklotrasy stavebnými mechanizmami jej náhrada nebola vyznačená,“ dodal Duriš.

Slovenský vodohospodársky podnik však pripomína, že hrádza nebola vybudovaná primárne pre korčuliarov a cyklistov, ale v prvom rade slúži na ochranu obyvateľov pred povodňami.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Advokát mafiánov vytlačil z hrádze cyklistu a vulgárne mu nadával Čítajte 

Po hrádzi môžu dokonca jazdiť aj autá, musia však na to mať potrebné povolenie. Zvyčajne ide o autá vodohospodárov alebo napríklad majiteľov bufetov na hrádzi či poľovníkov, ktorí majú pri Dunaji svoje revíry.

V autách sa však na ňu dostanú aj pracovníci, ktorí sa starajú o kosenie či rôzne opravy, alebo zamestnanci ochrany prírody či Slovenskej akadémie vied.

Povolenia vydáva na evidenčné číslo vozidla iba Slovenský vodohospodársky podnik. Tento rok ich udelil približne 30 vozidlám.

Denník SME oslovil vo veci spomaľovača na petržalskej hrádzi aj mesto a stavebníka obchvatu.

Stavebník sa do uzávierky nevyjadril, mesto potvrdilo, že spomaľovač súvisí s výstavbou obchvatu. Hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer dodala, že dočasný stav zmeny dopravného značenia má trvať približne tri roky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 024
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 376
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 395
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 014
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 931
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 427
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 184
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 786
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 518
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu