SME

Na hrádzi pribudol spomaľovač, môžu za to kamióny a nový obchvat

Korčuliari či cyklisti si budú musieť na nejaký čas zvyknúť, že im cestu križujú stavebné stroje.

Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu.Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

PETRŽALKA. Petržalskú hrádzu, po ktorej denne jazdí množstvo cyklistov aj korčuliarov, zo dňa na deň prekrížil spomaľovač.

Nejde o retardér, na aké sú vodiči zvyknutí na bežných cestách. V tomto prípade ide skôr o akúsi vyvýšenú cestu, ktorá hrádzu pretína, aby cez ňu mohli pohodlne prechádzať autá.

Cyklisti aj korčuliari, ktorí po hrádzi jazdia, tak musia dať prechádzajúcim vozidlám prednosť, a nie naopak, ako to býva zvykom.

Niektorí si pritom mysleli, že spomaľovač vznikol pre hausbóty, ktoré kotvia neďaleko. To však nie je pravda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môže za to obchvat

Cesta, ktorá hrádzu pretína iba kúsok za čističkou odpadových vôd, súvisí totiž s výstavbou bratislavského obchvatu.

Prečítajte si tiež: Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade Čítajte 

Na mieste, kde vznikla, pritom cez deň stáva pracovník stavby a usmerňuje dopravu.

Cez hrádzu prejde denne niekoľko kamiónov, ktoré zvážajú materiál či odnášajú zeminu zo staveniska.

„Spomínaný retardér pribudol na mieste, kadiaľ cez ochrannú hrádzu prechádzajú nákladné autá zo stavby,“ potvrdil hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Pavel Machava.

Retardér má podľa neho zabezpečiť najmä bezpečnosť cyklistov a chodcov. Intenzita prejazdu nákladných áut je totiž vysoká, dodal Machava.

To, že naprieč hrádzou pribudla cesta súvisiaca s obchvatom hlavného mesta, potvrdzuje aj mapa plánovaného obchvatu v danej lokalite, ktorú zverejnil staviteľ.

SkryťVypnúť reklamu

Hrádza slúži na ochranu

Hoci združenie okolo španielskej spoločnosti Cintra, ktoré je za stavbu zodpovedné, sľúbilo, že bude zmeny na cyklocestách či chodníkoch pravidelne zverejňovať na svojom webe, v tomto prípade tak neurobilo.

S problémami vyznačovania dočasných obchádzkových trás či obmedzení sa stretla začiatkom roka aj Cyklokoalícia.

„Žiaľ, už dnes sa ukazuje, že stavebník tento fakt nedodržiava,“ povedal prezident koalície Daniel Duriš.

„Od obyvateľov Bratislavy sme napríklad zaznamenali sťažnosti na uzáveru cyklotrasy pod Prístavným mostom. Počas výrubu stromov a znečistenia cyklotrasy stavebnými mechanizmami jej náhrada nebola vyznačená,“ dodal Duriš.

Slovenský vodohospodársky podnik však pripomína, že hrádza nebola vybudovaná primárne pre korčuliarov a cyklistov, ale v prvom rade slúži na ochranu obyvateľov pred povodňami.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Advokát mafiánov vytlačil z hrádze cyklistu a vulgárne mu nadával Čítajte 

Po hrádzi môžu dokonca jazdiť aj autá, musia však na to mať potrebné povolenie. Zvyčajne ide o autá vodohospodárov alebo napríklad majiteľov bufetov na hrádzi či poľovníkov, ktorí majú pri Dunaji svoje revíry.

V autách sa však na ňu dostanú aj pracovníci, ktorí sa starajú o kosenie či rôzne opravy, alebo zamestnanci ochrany prírody či Slovenskej akadémie vied.

Povolenia vydáva na evidenčné číslo vozidla iba Slovenský vodohospodársky podnik. Tento rok ich udelil približne 30 vozidlám.

Denník SME oslovil vo veci spomaľovača na petržalskej hrádzi aj mesto a stavebníka obchvatu.

Stavebník sa do uzávierky nevyjadril, mesto potvrdilo, že spomaľovač súvisí s výstavbou obchvatu. Hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer dodala, že dočasný stav zmeny dopravného značenia má trvať približne tri roky.

Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Súvisiace témy: Bratislava
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 766
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 413
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 035
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 565
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 756
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 358
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 018
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 887
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 62 959
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 677
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 121
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 115
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 009
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 8 499
  7. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 6 763
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 5 169
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu