SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Na hrádzi pribudol spomaľovač, môžu za to kamióny a nový obchvat

Korčuliari či cyklisti si budú musieť na nejaký čas zvyknúť, že im cestu križujú stavebné stroje.

Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu.Dopravu na mieste na hrádzi usmerňuje pracovník stavby obchvatu. (Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

PETRŽALKA. Petržalskú hrádzu, po ktorej denne jazdí množstvo cyklistov aj korčuliarov, zo dňa na deň prekrížil spomaľovač.

Nejde o retardér, na aké sú vodiči zvyknutí na bežných cestách. V tomto prípade ide skôr o akúsi vyvýšenú cestu, ktorá hrádzu pretína, aby cez ňu mohli pohodlne prechádzať autá.

Cyklisti aj korčuliari, ktorí po hrádzi jazdia, tak musia dať prechádzajúcim vozidlám prednosť, a nie naopak, ako to býva zvykom.

Niektorí si pritom mysleli, že spomaľovač vznikol pre hausbóty, ktoré kotvia neďaleko. To však nie je pravda.

SkryťVypnúť reklamu

Môže za to obchvat

Cesta, ktorá hrádzu pretína iba kúsok za čističkou odpadových vôd, súvisí totiž s výstavbou bratislavského obchvatu.

Prečítajte si tiež: Alkohol u cyklistov tolerujú, ale nie všade Čítajte 

Na mieste, kde vznikla, pritom cez deň stáva pracovník stavby a usmerňuje dopravu.

Cez hrádzu prejde denne niekoľko kamiónov, ktoré zvážajú materiál či odnášajú zeminu zo staveniska.

„Spomínaný retardér pribudol na mieste, kadiaľ cez ochrannú hrádzu prechádzajú nákladné autá zo stavby,“ potvrdil hovorca Slovenského vodohospodárskeho podniku Pavel Machava.

Retardér má podľa neho zabezpečiť najmä bezpečnosť cyklistov a chodcov. Intenzita prejazdu nákladných áut je totiž vysoká, dodal Machava.

To, že naprieč hrádzou pribudla cesta súvisiaca s obchvatom hlavného mesta, potvrdzuje aj mapa plánovaného obchvatu v danej lokalite, ktorú zverejnil staviteľ.

SkryťVypnúť reklamu

Hrádza slúži na ochranu

Hoci združenie okolo španielskej spoločnosti Cintra, ktoré je za stavbu zodpovedné, sľúbilo, že bude zmeny na cyklocestách či chodníkoch pravidelne zverejňovať na svojom webe, v tomto prípade tak neurobilo.

S problémami vyznačovania dočasných obchádzkových trás či obmedzení sa stretla začiatkom roka aj Cyklokoalícia.

„Žiaľ, už dnes sa ukazuje, že stavebník tento fakt nedodržiava,“ povedal prezident koalície Daniel Duriš.

„Od obyvateľov Bratislavy sme napríklad zaznamenali sťažnosti na uzáveru cyklotrasy pod Prístavným mostom. Počas výrubu stromov a znečistenia cyklotrasy stavebnými mechanizmami jej náhrada nebola vyznačená,“ dodal Duriš.

Slovenský vodohospodársky podnik však pripomína, že hrádza nebola vybudovaná primárne pre korčuliarov a cyklistov, ale v prvom rade slúži na ochranu obyvateľov pred povodňami.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Advokát mafiánov vytlačil z hrádze cyklistu a vulgárne mu nadával Čítajte 

Po hrádzi môžu dokonca jazdiť aj autá, musia však na to mať potrebné povolenie. Zvyčajne ide o autá vodohospodárov alebo napríklad majiteľov bufetov na hrádzi či poľovníkov, ktorí majú pri Dunaji svoje revíry.

V autách sa však na ňu dostanú aj pracovníci, ktorí sa starajú o kosenie či rôzne opravy, alebo zamestnanci ochrany prírody či Slovenskej akadémie vied.

Povolenia vydáva na evidenčné číslo vozidla iba Slovenský vodohospodársky podnik. Tento rok ich udelil približne 30 vozidlám.

Denník SME oslovil vo veci spomaľovača na petržalskej hrádzi aj mesto a stavebníka obchvatu.

Stavebník sa do uzávierky nevyjadril, mesto potvrdilo, že spomaľovač súvisí s výstavbou obchvatu. Hovorkyňa Bratislavy Zuzana Onufer dodala, že dočasný stav zmeny dopravného značenia má trvať približne tri roky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  2. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  6. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 581
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 033
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 519
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 046
  6. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 2 551
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 544
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 295
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 413
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 852
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 6 363
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 492
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 391
  6. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 3 317
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 2 857
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 777
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu