SME

Nesrovnal: Budúcnosť je v podpore koľajovej dopravy

Nosným dopravným systémom Bratislavy sú podľa hlavnej architektky mesta električky.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Problém dopravy v hlavnom meste Slovenska sa rieši celým systémom mobility. Budúcnosťou Bratislavy je však podpora koľajovej dopravy.

Zdôraznil to v utorok na Realitnom fóre v Bratislave primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Budúcnosť je v koľajovej doprave

Prečítajte si tiež: Bratislava spustila pred voľbami opravy ciest. Minúť chce milióny Čítajte 

Systém mobility v Bratislave podľa neho zahŕňa najmä koľajovú dopravu.

"Staviame a rozširujeme električkovú trať, sú to opravy tých existujúcich, napríklad 'v Karlovke', alebo výstavba nových, na koniec Petržalky, chceme dotiahnuť električku až do Vajnôr, pretože tam patrí, chceme dotiahnuť električku až na Bory," priblížil Nesrovnal s tým, že je treba pripojiť na električkovú sieť celý juhovýchodný okruh mesta, Vrakuňu a Podunajské Biskupice.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavná architektka mesta Bratislava Ingrid Konrad vyzdvihla úlohu električiek, ktoré sú podľa nej nosným dopravným systémom a sú mestotvorné.

Pripomenula, že v tomto systéme sa musí prehodnotiť Bratislava ako železničný uzol a prepojiť mestskú hromadnú dopravu (MHD) so železnicami.

Zapojenie do systému dopravy

Zároveň dodala, že sa čaká na štúdiu železničného uzla Bratislava, na ktorej participuje aj mesto.

"Naozaj, tých vyše 80 kilometrov železničných tratí treba zapojiť čo najintenzívnejšie do dopravnej obsluhy nášho mesta," skonštatovala Konrad.

Výsledkom by malo byť, aby vznikali body inklúzií rôznych dopravných prostriedkov, kde človek môže prestúpiť a dostane sa flexibilnejšie do svojho cieľa.

Bratislava podľa Konrad nemá jasnú dopravnú sieť, ako si ju definovali na konci 19. storočia iné mestá.

SkryťVypnúť reklamu

Ako zdôraznila, doprava v hlavnom meste musí mať logiku, jasné napojenia a musí zároveň sledovať trendy, ktoré spočívajú v utíšení dopravy, elektrifikácii obslužnej dopravy a v tom, že doprava už nie je dopravou, ale mobilitou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 28 870
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 917
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 281
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 139
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 854
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 743
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 110
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 648
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 797
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 456
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 367
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 272
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu