SME
Sobota, 31. júl, 2021 | Meniny má IgnácKrížovkyKrížovky

Nesrovnal: Budúcnosť je v podpore koľajovej dopravy

Nosným dopravným systémom Bratislavy sú podľa hlavnej architektky mesta električky.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Problém dopravy v hlavnom meste Slovenska sa rieši celým systémom mobility. Budúcnosťou Bratislavy je však podpora koľajovej dopravy.

Zdôraznil to v utorok na Realitnom fóre v Bratislave primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.

Budúcnosť je v koľajovej doprave

Prečítajte si tiež: Bratislava spustila pred voľbami opravy ciest. Minúť chce milióny Čítajte 

Systém mobility v Bratislave podľa neho zahŕňa najmä koľajovú dopravu.

"Staviame a rozširujeme električkovú trať, sú to opravy tých existujúcich, napríklad 'v Karlovke', alebo výstavba nových, na koniec Petržalky, chceme dotiahnuť električku až do Vajnôr, pretože tam patrí, chceme dotiahnuť električku až na Bory," priblížil Nesrovnal s tým, že je treba pripojiť na električkovú sieť celý juhovýchodný okruh mesta, Vrakuňu a Podunajské Biskupice.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlavná architektka mesta Bratislava Ingrid Konrad vyzdvihla úlohu električiek, ktoré sú podľa nej nosným dopravným systémom a sú mestotvorné.

Pripomenula, že v tomto systéme sa musí prehodnotiť Bratislava ako železničný uzol a prepojiť mestskú hromadnú dopravu (MHD) so železnicami.

Zapojenie do systému dopravy

Zároveň dodala, že sa čaká na štúdiu železničného uzla Bratislava, na ktorej participuje aj mesto.

"Naozaj, tých vyše 80 kilometrov železničných tratí treba zapojiť čo najintenzívnejšie do dopravnej obsluhy nášho mesta," skonštatovala Konrad.

Výsledkom by malo byť, aby vznikali body inklúzií rôznych dopravných prostriedkov, kde človek môže prestúpiť a dostane sa flexibilnejšie do svojho cieľa.

Bratislava podľa Konrad nemá jasnú dopravnú sieť, ako si ju definovali na konci 19. storočia iné mestá.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako zdôraznila, doprava v hlavnom meste musí mať logiku, jasné napojenia a musí zároveň sledovať trendy, ktoré spočívajú v utíšení dopravy, elektrifikácii obslužnej dopravy a v tom, že doprava už nie je dopravou, ale mobilitou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  2. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  4. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  5. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 6 440
  2. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 4 472
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 3 697
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 432
  5. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 343
  6. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 230
  7. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 159
  8. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 2 790
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 658
  10. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 2 650
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu