SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Nesrovnal: Budúcnosť je v podpore koľajovej dopravy

Nosným dopravným systémom Bratislavy sú podľa hlavnej architektky mesta električky.

Ivo Nesrovnal.Ivo Nesrovnal. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Problém dopravy v hlavnom meste Slovenska sa rieši celým systémom mobility. Budúcnosťou Bratislavy je však podpora koľajovej dopravy.

Zdôraznil to v utorok na Realitnom fóre v Bratislave primátor hlavného mesta Ivo Nesrovnal.

Budúcnosť je v koľajovej doprave

Prečítajte si tiež: Bratislava spustila pred voľbami opravy ciest. Minúť chce milióny Čítajte 

Systém mobility v Bratislave podľa neho zahŕňa najmä koľajovú dopravu.

"Staviame a rozširujeme električkovú trať, sú to opravy tých existujúcich, napríklad 'v Karlovke', alebo výstavba nových, na koniec Petržalky, chceme dotiahnuť električku až do Vajnôr, pretože tam patrí, chceme dotiahnuť električku až na Bory," priblížil Nesrovnal s tým, že je treba pripojiť na električkovú sieť celý juhovýchodný okruh mesta, Vrakuňu a Podunajské Biskupice.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavná architektka mesta Bratislava Ingrid Konrad vyzdvihla úlohu električiek, ktoré sú podľa nej nosným dopravným systémom a sú mestotvorné.

Pripomenula, že v tomto systéme sa musí prehodnotiť Bratislava ako železničný uzol a prepojiť mestskú hromadnú dopravu (MHD) so železnicami.

Zapojenie do systému dopravy

Zároveň dodala, že sa čaká na štúdiu železničného uzla Bratislava, na ktorej participuje aj mesto.

"Naozaj, tých vyše 80 kilometrov železničných tratí treba zapojiť čo najintenzívnejšie do dopravnej obsluhy nášho mesta," skonštatovala Konrad.

Výsledkom by malo byť, aby vznikali body inklúzií rôznych dopravných prostriedkov, kde človek môže prestúpiť a dostane sa flexibilnejšie do svojho cieľa.

Bratislava podľa Konrad nemá jasnú dopravnú sieť, ako si ju definovali na konci 19. storočia iné mestá.

SkryťVypnúť reklamu

Ako zdôraznila, doprava v hlavnom meste musí mať logiku, jasné napojenia a musí zároveň sledovať trendy, ktoré spočívajú v utíšení dopravy, elektrifikácii obslužnej dopravy a v tom, že doprava už nie je dopravou, ale mobilitou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 072
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 857
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 071
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 092
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 773
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 098
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  2. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  3. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  4. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  5. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 547
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 367
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 957
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 272
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 079
  6. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 3 967
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 911
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 889
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu