SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

Cestujúci z Vrakune pri jazde vlakom ušetria. Na RegioJet postačí električenka (otázky a odpovede)

Žlté vlaky českého podnikateľa Radima Jančuru sa stali súčasťou integrovaného dopravného systému v Bratislavskom samosprávnom kraji.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Od začiatku apríla môžu ľudia na cestovnom pri jazdách z Vrakune, Podunajských Biskupíc či ostatných satelitov v okolí Bratislavy pri ceste do hlavného mesta ušetriť nemálo peňazí.

Súkromné vlaky spoločnosti RegioJet, ktoré premávajú z bratislavskej hlavnej stanice smerom na Komárno, sa totiž stali súčasťou integrovaného dopravného systému.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po novom tak môžu zákazníci žlté vlaky v rámci Bratislavy využívať ako mestskú hromadnú dopravu.

V praxi to znamená, že si na RegioJet už nemusia kupovať špeciálne lístky, ale postačí im štandardná električenka (predplatný cestovný lístok) či lístok na autobus, trolejbus, či električku.

SkryťVypnúť reklamu

V Bratislavskom kraji tak ide o ďalšieho dopravcu, u ktorého môžu cestujúci využívať električenku či klasické lístky na mestskú hromadnú dopravu. Súčasťou integrovaného systému je okrem RegioJetu aj Dopravný podnik Bratislava, Železničná spoločnosť Slovensko a Slovak Lines, ktorý prevádzkuje prímestské autobusy.

Denník SME prináša otázky a odpovede o pravidlách cestovania v spojoch RegioJetu v Bratislave, ako aj v prímestských oblastiach, ktoré platia v rámci integrovanej dopravy od začiatku apríla.

Ako často budú jazdiť?

V integrovanom systéme bude premávať nová linka RegioJetu S70. Počas dopravných špičiek pracovných dní bude jazdiť trikrát za hodinu, teda v priemere každých dvadsať minút. Mimo nich a cez víkendy bude jazdiť raz za hodinu.

RegioJet upozorňuje, že jeho vlaky v rannej špičke nepôjdu presne každých dvadsať minút. Intervaly odchodov môžu byť rôzne. Najprv sa môže stať, že súpravy z hlavného mesta odídu po desiatich minútach, potom môže nasledovať dlhšia prestávka.

SkryťVypnúť reklamu

Mesačne cestuje vlakom na trase Bratislava – Kvetoslavov okolo 182-tisíc ľudí.

Marian Rovenský, Bratislavská integrovaná doprava

Odjazd vlakov bude závisieť od toho, ako bude voľná koľaj z Bratislavy smerom na Dunajskú Stredu.

Ide totiž o jednokoľajku, na ktorej jazdia okrem vlakov RegioJetu aj nákladné vlaky.

Aký úsek sa týka integrovaného systému?

Integrovaným systémom bude len krátky úsek – z Bratislavy do Kvetoslavova. Celkovo ide o osem zastávok, z toho tri sú v hlavnom meste.

V budúcnosti majú pribudnúť ďalšie vnútromestské zastávky – Martinský cintorín a Ružinov.

„Mesačne cestuje vlakom na trase Bratislava – Kvetoslavov okolo 182-tisíc ľudí. Veríme, že rozšírením integrovanej dopravy ich bude ešte viac,“ povedal vlani v júni šéf Bratislavskej integrovanej dopravy Marian Rovenský.

RegioJet jazdí aj od Kvetoslavova po Dunajskú Stredu. Tam už však električenka platiť nebude. Na tomto úseku si cestujúci bude musieť kúpiť štandardný lístok. Ak však bude mať električenku po Podunajské Biskupice, postačí, ak si lístok kúpi od Podunajských Biskupíc, nie z bratislavskej hlavnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Ako môže cestujúci ušetriť?

Cestujúci môžu po novom výrazne pri svojom cestovaní ušetriť. V prípade pravidelného cestovania z Kvetoslavova do Bratislavy môže ísť ročne o bezmála 160 eur.

Ľudia, ktorí cestovali z Kvetoslavova do Bratislavy do apríla tohto roku, museli si kúpiť mesačný lístok na RegioJet, ktorý stál 31 eur.

Prečítajte si tiež: Na RegioJet z Kvetoslavova a Vrakune bude stačiť električenka Čítajte 

Pri cestách v rámci hlavného mesta, potrebovali ďalší mesačný lístok, ktorý stojí 26,90 eura. Celkovo ich tak cestovanie na mesiac vyšlo 57,90 eura.

Teraz im postačí, ak si kúpia mesačný lístok v rámci integrovaného dopravného systému z Bratislavy do Kvetoslavova. Ten stojí 44,80, čo je o 13,10 eura mesačne menej.

Úspora platí aj v prípade času. Ľudia môžu za mesiac ušetriť desiatky minút cestovaním. Na cestách z Kvetoslavova do hlavného mesta či z Vrakune na hlavnú stanicu vznikajú počas rannej špičky rozsiahle zápchy.

„Pri porovnaní jazdného času trolejbusu linky 201 a vlaku RegioJet linky z Vrakune na hlavnú stanicu môžu cestujúci pri využití vlakov ušetriť v časoch špičky aj viac ako pol hodiny,“ povedal Martin Žarnovický, PR koordinátor RegioJetu.

Môže cestujúci nastúpiť do nezaintegrovaného vlaku?

Nie. Každý vlak, ktorý bude štartovať z Bratislavy do Komárna či Dunajskej Stredy, bude po Kvetoslavov súčasťou integrovaného systému.

Čo sa však môže stať, počet cestujúcich vo vlakoch narastie a tým môžu vzrásť meškania vlakov. Pripúšťa to aj samotný RegioJet, ktorý má už aj dnes v ranných špičkách vlaky plné.

„Riešením by bolo zvýšenie kapacity súprav, aby nástup a výstup cestujúcich do plných súprav trval kratšie. Tu však musí zasiahnuť ministerstvo dopravy a objednať si ďalšie vlakové súpravy, ktoré následne obstaráme a pripojíme k vlakom,“ napísal RegioJet na sociálnej sieti facebook.

Čo sa ešte zmenilo?

RegioJet od apríla zrušil jednoeurovú prirážku pre cestujúcich, ktorí sa preukážu cestovným lístkom, že si lístok nestihli kúpiť pre meškajúci prípoj.

Dopravca tiež zrušil akciový lístok mimo špičky. Ten doteraz stál z Komárna do Bratislavy 3,15 eura.

Po novom bez zaintegrovanej dopravy bude cesta stáť 5,25 eura.

Platí vo vlakoch RegioJet SMS lístok?

SMS lístok vo vlakoch RegioJetu neplatí. „SMS lístok ponúka Dopravný podnik Bratislava ako svoj komerčný produkt, ktorý nie je integrovaný v systéme, a teda sa nedá využiť v spojoch žiadneho iného dopravcu,“ vysvetlil RegioJet na sociálnej sieti facebook.

Kto všetko je v integrovanom systéme?

RegioJet je novým dopravcom v integrovanom systéme. Jeho súčasťou je aj mestská hromadná doprava, Železničná spoločnosť Slovensko s linkami z Pezinka, zo Senca a Záhoria a autobusové linky Slovak Lines, ktoré na území bratislavskej župy zaisťujú dotovanú autobusovú dopravu.

Od júna majú v okolí Bratislavy do integrovaného systému pribudnúť aj ďalšie vlaky. ZSSK ich plánuje vypravovať napríklad od Senca a z Petržalky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 15 909
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 8 877
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 182
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 048
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 635
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 385
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 424
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 844
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 136 143
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 24 001
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 14 404
  4. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 347
  5. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 367
  6. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 8 041
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 600
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 965
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu