Správu sme aktualizovali
BRATISLAVA. Po tom, ako vlani začal bratislavský dopravný podnik zháňať vodičov pre ich dlhodobý nedostatok medzi študentmi vysokých škôl, tento rok prišiel s ďalšou novinkou. Posilniť svoje šoférske rady sa rozhodol nábormi v regiónoch Slovenska.
Ako prvý sa konal konkurz na východnom Slovensku, v Prešove.
„Náborový deň v Prešove dopadol pomerne dobre, nakoľko všetci zúčastnení mali aj reálny záujem o prácu vodiča MHD v Bratislave,“ povedala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.
O zamestnanie u bratislavského dopravcu sa tam prišlo uchádzať dokopy sedem ľudí. Išlo o mužov vo veku od 26 do 50 rokov. Konkurz sa konal v polovici marca na Súkromnej strednej odbornej škole Pod Kalváriou.
„Všetci vyplnili dotazníky a personalisti ich budú kontaktovať, či sa do kurzu mienia prihlásiť,“ povedala Volfová.
V náboroch plánuje dopravca podľa nej pokračovať aj v iných regiónoch, aktuálne však ešte iba zvažuje v ktorých. Prioritne má ísť však o tie, v ktorých je vysoká nezamestnanosť.
Veková hranica
V Prešove sa uchádzači zaujímali najmä o pozíciu vodiča trolejbusu. Potom o vodiča autobusu a následne električky.
Práve vodiči trolejbusov a autobusov chýbajú dopravcovi v Bratislave najviac. Jednou z podmienok, ktoré dopravnému podniku komplikujú obsadenie týchto pozícií je, že uchádzači musia mať minimálne 24 rokov. Na porovnanie, vodičom električiek stačí, aby dovŕšili vek 20 rokov.
„Veková hranica 24 rokov je pre nás problematická a boli by sme radi, keby došlo k politickej a odbornej vôli na to, aby sa znížila,“ povedal riaditeľ úseku generálneho riaditeľa Marián Áč.
Stredoškolsky vzdelaný človek preto dnes podľa neho nemôže rovno nastúpiť na pozíciu vodiča autobusu či trolejbusu napriek tomu, že je takých viac.
Dôvodom prečo môžu byť vodiči električiek mladší je, že v porovnaní s autobusmi či trolejbusmi ide z hľadiska výkonu o ľahšiu prácu. Pri šoférovaní mimo koľají sa totiž vodiči stretávajú s viacerými kolíziami a musia byť pozornejší, tvrdí Áč.