Bratislavský dopravný podnik hľadal vodičov v Prešove. Na nábor prišli siedmi

Tretina vodičov DPB má trvalý pobyt mimo Bratislavy, 17 v zahraničí.

Najviac vodičov chýba Dopravnému podniku Bratislava v trolejbusoch a autobusoch. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

Správu sme aktualizovali

BRATISLAVA. Po tom, ako vlani začal bratislavský dopravný podnik zháňať vodičov pre ich dlhodobý nedostatok medzi študentmi vysokých škôl, tento rok prišiel s ďalšou novinkou. Posilniť svoje šoférske rady sa rozhodol nábormi v regiónoch Slovenska.

Ako prvý sa konal konkurz na východnom Slovensku, v Prešove.

„Náborový deň v Prešove dopadol pomerne dobre, nakoľko všetci zúčastnení mali aj reálny záujem o prácu vodiča MHD v Bratislave,“ povedala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

O zamestnanie u bratislavského dopravcu sa tam prišlo uchádzať dokopy sedem ľudí. Išlo o mužov vo veku od 26 do 50 rokov. Konkurz sa konal v polovici marca na Súkromnej strednej odbornej škole Pod Kalváriou.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Všetci vyplnili dotazníky a personalisti ich budú kontaktovať, či sa do kurzu mienia prihlásiť,“ povedala Volfová.

V náboroch plánuje dopravca podľa nej pokračovať aj v iných regiónoch, aktuálne však ešte iba zvažuje v ktorých. Prioritne má ísť však o tie, v ktorých je vysoká nezamestnanosť.

Veková hranica

V Prešove sa uchádzači zaujímali najmä o pozíciu vodiča trolejbusu. Potom o vodiča autobusu a následne električky.

Práve vodiči trolejbusov a autobusov chýbajú dopravcovi v Bratislave najviac. Jednou z podmienok, ktoré dopravnému podniku komplikujú obsadenie týchto pozícií je, že uchádzači musia mať minimálne 24 rokov. Na porovnanie, vodičom električiek stačí, aby dovŕšili vek 20 rokov.

article_photo(zdroj: DPB)

„Veková hranica 24 rokov je pre nás problematická a boli by sme radi, keby došlo k politickej a odbornej vôli na to, aby sa znížila,“ povedal riaditeľ úseku generálneho riaditeľa Marián Áč.

Stredoškolsky vzdelaný človek preto dnes podľa neho nemôže rovno nastúpiť na pozíciu vodiča autobusu či trolejbusu napriek tomu, že je takých viac.

Dôvodom prečo môžu byť vodiči električiek mladší je, že v porovnaní s autobusmi či trolejbusmi ide z hľadiska výkonu o ľahšiu prácu. Pri šoférovaní mimo koľají sa totiž vodiči stretávajú s viacerými kolíziami a musia byť pozornejší, tvrdí Áč.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A4J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5A4J na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Brieždenie pod lomenicou
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  8. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  9. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  10. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 894
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 244
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 541
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 331
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 541
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 962
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 369
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 906
  9. Najužitočnejšia appka 3 030
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 742