SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Bratislavský dopravný podnik hľadal vodičov v Prešove. Na nábor prišli siedmi

Tretina vodičov DPB má trvalý pobyt mimo Bratislavy, 17 v zahraničí.

Najviac vodičov chýba Dopravnému podniku Bratislava v trolejbusoch a autobusoch. Najviac vodičov chýba Dopravnému podniku Bratislava v trolejbusoch a autobusoch. (Zdroj: Foto SME - Gabriel Kuchta)

Správu sme aktualizovali

BRATISLAVA. Po tom, ako vlani začal bratislavský dopravný podnik zháňať vodičov pre ich dlhodobý nedostatok medzi študentmi vysokých škôl, tento rok prišiel s ďalšou novinkou. Posilniť svoje šoférske rady sa rozhodol nábormi v regiónoch Slovenska.

Ako prvý sa konal konkurz na východnom Slovensku, v Prešove.

„Náborový deň v Prešove dopadol pomerne dobre, nakoľko všetci zúčastnení mali aj reálny záujem o prácu vodiča MHD v Bratislave,“ povedala hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

SkryťVypnúť reklamu

O zamestnanie u bratislavského dopravcu sa tam prišlo uchádzať dokopy sedem ľudí. Išlo o mužov vo veku od 26 do 50 rokov. Konkurz sa konal v polovici marca na Súkromnej strednej odbornej škole Pod Kalváriou.

„Všetci vyplnili dotazníky a personalisti ich budú kontaktovať, či sa do kurzu mienia prihlásiť,“ povedala Volfová.

V náboroch plánuje dopravca podľa nej pokračovať aj v iných regiónoch, aktuálne však ešte iba zvažuje v ktorých. Prioritne má ísť však o tie, v ktorých je vysoká nezamestnanosť.

Veková hranica

V Prešove sa uchádzači zaujímali najmä o pozíciu vodiča trolejbusu. Potom o vodiča autobusu a následne električky.

Práve vodiči trolejbusov a autobusov chýbajú dopravcovi v Bratislave najviac. Jednou z podmienok, ktoré dopravnému podniku komplikujú obsadenie týchto pozícií je, že uchádzači musia mať minimálne 24 rokov. Na porovnanie, vodičom električiek stačí, aby dovŕšili vek 20 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
(zdroj: DPB)

„Veková hranica 24 rokov je pre nás problematická a boli by sme radi, keby došlo k politickej a odbornej vôli na to, aby sa znížila,“ povedal riaditeľ úseku generálneho riaditeľa Marián Áč.

Stredoškolsky vzdelaný človek preto dnes podľa neho nemôže rovno nastúpiť na pozíciu vodiča autobusu či trolejbusu napriek tomu, že je takých viac.

Dôvodom prečo môžu byť vodiči električiek mladší je, že v porovnaní s autobusmi či trolejbusmi ide z hľadiska výkonu o ľahšiu prácu. Pri šoférovaní mimo koľají sa totiž vodiči stretávajú s viacerými kolíziami a musia byť pozornejší, tvrdí Áč.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5A4J na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5A4J na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 531
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 348
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 15 009
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 619
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 898
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 958
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 942
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 518
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 437
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu