BRATISLAVA. Primátor hlavného mesta SR Bratislavy Ivo Nesrovnal sa chce stále k parkovacej politike v meste vrátiť, kedy to však bude, zatiaľ nie je známe.
„Vrátime sa k tomu, poradíme sa však s predsedami poslaneckých klubov, na ktoré zastupiteľstvo to predložím,“ povedal novinárom pred pokračujúcim marcovým zasadnutím mestského zastupiteľstva. Zavedenie parkovacej politiky v meste sa tak aj naďalej odďaľuje.
Chce ešte rokovať
Naposledy sa bratislavské mestské zastupiteľstvo zaoberalo pravidlami parkovania v Bratislave vo februári. Bod o dodatku k Štatútu hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislavy, ktorý súvisí s parkovacou politikou, po niekoľkohodinovej diskusii primátor z rokovania nečakane stiahol.
Ako povedal, o dodatku treba ešte rokovať a potom ho poslancom opäť predloží. Zastupiteľstvo sa však dnes dodatkom s niekoľkými prestávkami zaoberalo pol dňa.
„Vyzeralo to tak, že väčšina poslancov je v prospech riešenia parkovania tak, ako je navrhnuté. Majú teda vôľu systém spustiť, pretože o chvíľu sú voľby a reálne niečo urobiť v uliciach nestíhame,“ pokračoval Ivo Nesrovnal s tým, že so systémom sa dá začať, s naštartovaním systému by podľa neho mohli napríklad začať bratislavské mestské časti.
Kauza z parkovacej politiky
Z parkovacej politiky v meste sa stala kauza.
„Sú dve veci, o ktorých sa v štatúte nehovorí, a to je privatizácia parkovania v Bratislave. Odťah budú môcť vykonávať súkromné spoločnosti,“ spomenul v diskusii počas februárového zastupiteľstva poslanec Juraj Káčer.
“Parkovacia politika je založená na dohode s mestskými časťami s tým, že to budú mesto a mestské časti, ktoré budú spravovať parkovanie, nie súkromné firmy, aby sme zabránili privatizácii. Je to iba zámienka, aby zas niečo odložili a zastavili,“ spomenul vtedy Nesrovnal.
Podľa predsedu dopravnej komisie hlavného mesta SR Bratislavy a zároveň mestského poslanca Jozefa Uhlera by bolo dobré, aby poslanci ľuďom pred novembrovými komunálnymi voľbami ukázali, že problém s parkovaní chcú vyriešiť.
„Nemyslím si, že sa poslanci majú čoho báť, je to len zavedenie poriadku tak, ako to funguje v iných krajských mestách na Slovensku,“ spomenul Uhler koncom minulého roka.
„Sme na konci volebného obdobia a nemáme pripravené ani jedno záchytné parkovisko, nemáme pripravenú mestskú hromadnú dopravu. Obávam sa, že zavedenie parkovacej politiky sa presúva na nové volebné obdobie,“ poznamenal vlani v decembri pred novinármi mestský poslanec Ján Budaj.
Potrebné schváliť dodatok
Všeobecne záväzné nariadenie, ktoré určuje pravidlá parkovania v meste, platí od 1. Marca minulého roka, aby však mohli bratislavské mestské časti parkovaciu politiku praktizovať, musí byť schválený dodatok k Štatútu hlavného mesta SR Bratislavy. Dodatok upravuje kompetencie hlavného mesta a mestských častí v užívaní ciest I. až IV. triedy.
„Zároveň splnomocňuje mestské časti schváliť VZN v miestnom zastupiteľstve, ktoré bude obsahovať najmä úpravu výšky úhrady za dočasné parkovanie, spôsob platenia úhrady a preukázania jej zaplatenia,“ uviedol Marek Papajčík z tlačového oddelenia bratislavského magistrátu.